Prof. M.Stankūnas: ar Lietuvai pavyko išlaikyti Velykų egzaminą?

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) Visuomenės sveikatos fakulteto profesorius Mindaugas Stankūnas savo feisbuko paskyroje apibendrino pastarosios savaitės naujų koronaviruso atvejų duomenis, kurie rodo, ar laikėmės karantino per Velykų savaitgalį.
Popietė karantino sulėtintame Vilniuje
Popietė karantino sulėtintame Vilniuje / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Keistos šiais metais buvo šv. Velykos. Vietoj šventinių palinkėjimų skambėjo raginimai likti namie. Visi žinome, kad tai buvo daroma siekiant išvengti viruso plitimo bei epidemijos didėjimo.

Ar mums pavyko tai padaryti?

Velykos buvo balandžio 11–13 d. COVID-19 ligos simptomams atsirasti dažniausiai reikia 5–6 d. Tad „velykautojai“ turėjo pajusti pirmuosius simptomus ne anksčiau kaip praėjusį penktadienį (balandžio 17 d.) ir per artimiausias kitas dienas (balandžio 18–21 d.) kreiptis į gydymo įstaigas.

Apačioje pateikiu lentelę, kurioje matote apibendrintą tų dienų COVID-19 statistiką Lietuvoje.

Matome, kad per tas dienas buvo atlikta beveik 18 tūkst. testų ir nustatytas 131 atvejis (0,73 proc.). Jei palygintume su prieš Velykas buvusia savaite (balandžio 6–10 d.), teigiamų atvejų procentas buvo dvigubai didesnis ir siekė 1,5 proc. Taigi grįžtu prie klausimo – ar lietuviai išlaikė „Velykų egzaminą“? Žvelgiant į šios dienos skaičius yra daugiau priežasčių sakyti TAIP, – linkęs manyti M.Stankūnas.

Todėl, pasak jo, yra dėl ko pasidžiaugti ir padėkoti vieni kitiems.

„Visi kalba apie antrąją bangą. Labai tikėtina, kad ji bus. Tačiau matant, kaip viskas klostosi dabar, noriu tikėti, kad mes ir ją įveiksime kartu“, – įsitikinęs mokslininkas.

M.Stankūno nuotr./COVID-19 atvejų dinamika po Velykų
M.Stankūno nuotr./COVID-19 atvejų dinamika po Velykų

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis