2023 12 17

Psichologė M.Kuzminskaitė – apie šventinį perdegimą: kaip „surinkti save“ iš naujo

Šis kalėdinis bei naujametinis laikotarpis dažnam sukelia dvejopus jausmus – džiugesys dekoruojant namus, ieškant dovanų artimiesiems, savotiškas pakylėjimas, tačiau kartu ir liūdesys, o kai kuriuos apninka net depresyvios nuotaikos. Kodėl taip nutinka? Apie tai manodaktaras.lt kalbasi su psichologe Monika Kuzminskaite.
Kalėdinis liūdesys
Kalėdinis liūdesys / Shutterstock nuotr.

– Tad kodėl šis laikotarpis, rodos, toks dviprasmiškas jausmų atžvilgiu?

– Jei kalbėtume apie konkretų žmogų, atsakyti galbūt būtų galima ir tiksliau. Didelėms grupėms priežasčių gali būti labai daug, o patikimos statistikos surinkti, deja, nėra lengva. Todėl dalinsiuosi savo klientų patirtimis.

Kalėdinis ir naujametinis laikotarpis turi džiaugsmo tradiciją – mes tikimės, ieškome, stengiamės kurti pozityvias emocijas, tam turime laukiamų tradicijų ir vis randame naujų. Ir dažnai šias emocijas išties ir sukuriame – mums patinka atsipalaiduoti, skaniau valgyti, daugiau pirkti, susitikti rečiau matomus žmones.

Asmeninio archyvo nuotr./Monika Kuzminskaitė
Asmeninio archyvo nuotr./Monika Kuzminskaitė

Tačiau šalia įsipina ir kita neatskiriama dalis – kai kam nėra, pas ką sugrįžti (matyti, kaip visi, rodos, aplinkui tuo tik ir dalinasi, tik paryškina suvokimą, kad toks džiaugsmas mums nepasiekiamas). Kai kuriems gal atrodo, jog privalo dalintis ir ruoštis daugiau, negu gali, kad šventė turėtų būti švenčiama kitaip, nei tai atrodo kitiems šventės dalyviams. Galiausiai, ilgas ir intensyvus pasiruošimas tiesiog išvargina, o sustoti ir pailsėti atrodo nešventiška ir lyg neleistina.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis