„Paprastai moterys rūpinasi visos šeimos maitinimu, todėl natūralu, kad maisto klausimais jos domisi aktyviau, turi daugiau informacijos ir renkasi žymiai atidžiau. Kita vertus, tyrimas atskleidė, kad apskritai vis daugiau lietuvių tobulina savo mitybos įpročius – 40 proc. gyventojų teigia, kad maitinasi sveikiau nei anksčiau. O ir pripažįstančių, kad greitas maistas yra kenksmingas, mūsų šalyje yra palyginti daug – 64 proc. gyventojų“, – teigė TNS LT Media departamento projektų vadovė Justina Tauginienė.
Kas ketvirtas, arba 26 proc., Lietuvos gyventojų teigia, kad galvoja apie maisto, kurį valgo, kaloringumą. Tarp moterų šis rodiklis didesnis ir siekia 32 proc., kuomet tarp vyrų jis sudaro 18 proc.
Vis daugiau lietuvių tobulina savo mitybos įpročius – 40 proc. gyventojų teigia, kad maitinasi sveikiau nei anksčiau. O ir pripažįstančių, kad greitas maistas yra kenksmingas, mūsų šalyje yra palyginti daug – 64 proc. gyventojų, – teigė Justina Tauginienė.
Daug rečiau mūsų šalies gyventojai tikrina produktų maistingumą. Maisto produktuose esantį baltymų, angliavandenių ar riebalų kiekį nuolat vertina 15 proc. šalies gyventojų. Tarp moterų ir vyrų šis rodiklis atitinkamai pasiskirsto po 19 ir 11 proc.
21 proc. mūsų šalies gyventojų teigia, kad nuolat bando sublogti. Moterys šioje kategorijoje ypač aktyvios – 30 proc. jų nuolat išbando lieknėjimo būdus, kuomet tam ryžtasi tik kas dešimtas (11 proc.) vyras. Tarp amžiaus grupių daugiausiai norinčių taip pakoreguoti savo figūros formas yra tarp 30-39 metų gyventojų. Kas dešimtas lietuvis visada ieško dietinių gėrimų ir maisto produktų.
64 proc. šalies gyventojų sutinka, kad greitas maistas yra kenksmingas, 14 proc. tam nepritaria. Jaunimas, t.y. 15-19 metų amžiaus gyventojai, yra „lojaliausi“ greito maisto atžvilgiu – daugiau nei penktadalis jaunuolių šios kategorijos maisto produktus laiko nekenksmingais sveikatai.
Tai, kad už natūralius maisto produktus verta mokėti didelę kainą, sutinka beveik kas antras arba 49 proc. lietuvių. Tarp moterų šis skaičius sudaro 52 proc., tarp vyrų – 46 proc. Iš ekologiškų prekių Lietuvoje populiariausi yra maisto produktai ir gėrimai bei asmens higienos priemonės. Atitinkamai jas renkasi 40 proc. ir 27 proc. gyventojų. 16 proc. apklaustųjų įsigyja ekologiškus rūbus, avalynę. 52 proc. lietuvių ekologiškų prekių neperka visai.
Tyrimas „TNS ATLAS“ buvo atliktas 2013 m. vasario-balandžio mėn. Jo metu tiesioginio interviu būdu apklausta 1856 gyventojų.