Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vaikui sergant vėžiu, svarbūs visi šeimos nariai: reikalinga kompleksinė pagalba

Lietuvoje vėžys kasmet diagnozuojamas šimtui vaikų, iš kurių apie 90 proc. pasveiksta. Tačiau geri gydymo rezultatai – dar ne viskas. Ligos „žnyplės“ skaudžiai sužeidžia ne tik sergantį vaiką, bet ir jo tėvus, brolius bei seseris, todėl psichologinė ir emocinė pagalba būtina visai šeimai. Iš kur jos sulaukti?
Onkologine liga sergantis vaikas
Onkologine liga sergantis vaikas / 123RF.com nuotr.

Vaikų vėžio gydymas mūsų šalyje – ypač aukštame lygyje. Nors gydytojai daro viską, sunkios ligos poveikis būna ilgalaikis: ir sirgusiems vaikams, ir jų artimiesiems išlieka psichologiniai randai.

Anot labdaros ir paramos fondo „Mamų unija“ vadovės Justinos Žukauskienės, reabilitacijos bei psichologinės pagalbos trūksta visai ligonio šeimai, rašoma jų pranešime spaudai. Vasario 15-ąją minima Tarptautinė vėžiu sergančių vaikų diena suteikia progą darkart apie tai priminti.

123RF.com nuotr./Pacientė
123RF.com nuotr./Pacientė

Būtina psichologinė pagalba

Vėžio diagnozė sugriauna įprastą gyvenimą. Susirgus vaikui, tėvams visą dėmesį tenka sutelkti į ligonį. Dėl to neretai kuris nors iš tėvų praranda darbą, desperatiškai prisiskolina lėšų, apleidžia kitus savo vaikus ir taip susitapatina su sergančiuoju, kad nepajėgia pasirūpinti savimi.

„Mūsų fondo namuose apsistoja šeimos. Bendraudami su jomis matome, jog parama būtina sergančiojo tėvams, broliams, seserims, – sako J.Žukauskienė. – Mūsų fondo misija – būti šalia ir padėti: nuo paprastų buitinių dalykų iki psichologinės pagalbos kiekvienam šeimos nariui. Vėžys – tai emocinė visos šeimos krizė.“

Anot J. Žukauskienės, būtų idealu, jeigu visą vaiko gydymo laiką šeima pasirūpintų socialinis darbuotojas ir psichologas. Tačiau tokių klinikų dar labai trūksta. Kol kas tik Vilniuje esantys „Mamų unijos“ Šeimos namai yra skirti būtent šiam tikslui – kompleksinei pagalbai.

Vienintelis projektas Europoje

„Anksčiau su pavydu žvelgdavome į pagalbos centrus užsienyje, kuriuose visapusiškai, neišskiriant nei vieno šeimos nario, buvo teikiama pagalba. Sergančiam vaikui reikalinga ilgalaikė reabilitacija, todėl jo broliams, seserims suteikiama galimybė visada būti šalia, o ir tėvams padedama atsitiesti po ištikusios negandos“, – pasakoja fondo prezidentė Eglė Mėlinauskienė.

Šiuo metu rengiamasi pagausinti vaikų reabilitacijos paslaugų, o tam, kad juos slaugantys tėvai galėtų susigrąžinti gyvenimo džiaugsmą, bus sudaroma galimybė imtis įvairios veiklos.

„Planuojame išplėsti ūkį šalia Šeimos namų. Šiuo metu jame yra vaismedžių sodas, planuojame pastatyti ir šiltnamį. Taigi ūkyje bus galima užauginti ekologiškų daržovių, galbūt – ir uogų, o derliumi dalintis su namų gyventojais. Tai, ką artimiausiu metu padarysime, bus išskirtinis projektas, jis neturės atitikmens visoje Europoje“, – antrina fondo vadovė J.Žukauskienė.

Vilniuje, šalia Santaros vaikų ligoninės įrengtuose Šeimos namuose gali nemokamai apsistoti vėžio pakirstos šeimos. 2 tūkst. kv. m plotą užimantys namai įrengti už žmonių suaukotus pinigus ir skirtą gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį. Šįmet surinktos lėšos bus naudojamos ne tik ūkio plėtrai, bet ir reabilitacijos centrui užbaigti.

Naujas veiklos etapas

Daugiau nei dešimtmetį vėžio pakirstus vaikus ir jų šeimas globojantis fondas pastaruoju metu išplėtė savo veiklą. Jis rūpinasi ne tik Šeimos namais, bet ir leidžia metodinę medžiagą, organizuoja tėvų stovyklas, teikia psichologinę ir net finansų valdymo pagalbą.

„Prasideda antrasis, dešimtmetį brandintas plėtros etapas – sergančiųjų šeimoms skirsime dar daugiau projektų, o kartu – atnaujiname savo įvaizdį“, – teigia E.Mėlinauskienė.

Nuo „Mamų unijos“ įkūrimo nekitusį identitetą atnaujino šio fondo komunikacijos partneriai – kūrybinė agentūra „Spark Agency“.

„Fondo veikla ne tik prasminga ir reikalinga – ji įkvepia mus pačius, todėl komunikaciją kuriame neatlygintinai. Matydami jų veiklos gylį, ėmėmės strategijos pokyčių, o vėliau – ir vizualinio identiteto atnaujinimo“, – sako agentūros vadovas Tomas Ruginis.

Buvo atnaujintas logotipas, pasiūlyta įvaizdžio formavimo sprendimų, parengta prekės ženklo bei komunikacijos strategija. Nauja kampanija bus pradėta kovo mėnesį, kai bus prašoma skirti fondui paramą – 1,2 proc. gyventojų pajamų mokesčio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai