2019 01 25

Buvę emigrantai keičia uteniškių požiūrį į kavines

„Įvertinę Utenos privalumus mūsų draugai taip pat grįžta iš didmiesčių ir kuriasi čia“, - pasakoja Povilas Jankauskas. Ilgai gyvenęs Jungtinėje Karalystėje jis su žmona Vaida Kazlauskaite grįžo į Uteną ir atidarė kavinę, be kurios vietiniai nebeįsivaizduoja miesto. Šiandien „Vanilinis dangus“ žinomas kaip unikali vieta, į kurią lankytojai atvyksta ir iš kitų miestų.
„Vanilinis dangus“ įkūrėjai
„Vanilinis dangus“ įkūrėjai

Tokios iniciatyvos pora ėmėsi pastebėjusi, kad dauguma maitinimo įstaigų mieste jau kone dvidešimtmetį dirba beveik pagal tą patį modelį. Jiems norėjosi atidaryti tokią kavinę, kurioje būtų galima ne tik mėgautis gurmaniška kava ir skanėstais, bet ir neįpareigojančiai praleisti laiką.

Norėjosi atidaryti tokią kavinę, kurioje būtų galima ne tik mėgautis gurmaniška kava ir skanėstais, bet ir neįpareigojančiai praleisti laiką.

Uteną jie taip pat pasirinko neatsitiktinai. Sutuoktiniai matė, kaip dėl Europos Sąjungos (ES) investicijų miestas keičiasi, jo patrauklumas ir gyvenimo kokybė auga, o galimybių kurti verslą vis daugėja. Todėl į darbą regiono centre jie kasdien beveik 20 km važiuoja iš Tauragnų.

Lyg namuose

„Mes niekada negalvojome apie didelę plėtrą ir gausų būrį samdomų darbuotojų, todėl tikėjomės, kad regione siekti tikslų bus lengviau. Renkamės kokybę ir ilgalaikiškumą, todėl vadovaujamės savo pačių ištobulintais ir gerai veikiančiais darbo metodais.

Orientuojamės į pridėtinę vertę klientui ir nuolatinį produktų bei veiklos modelio tobulinimą. Mažesniame mieste turime daugiau laiko ir erdvės tai daryti“, – sako P. Jankauskas.

Verslininkai nori pakeisti uteniškių požiūrį į apsilankymą kavinėse. Jie siekia, kad žmonėms kavos puodelis su artimaisiais taptų ne švente, o įpročiu.

Įkūrėjai pasirūpino, kad kavinės lankytojai jaustųsi lyg jaukiuose namuose ir, kaip tikri gurmanai, mėgautųsi rūšine kava bei vietoje gaminamais kokybiškais saldumynais.

„Visus gaminius kuriame patys. Kepiniams naudojame ant kraiko laikomų vištų kiaušinius, ekologiškus miltus, vanilės ekstraktą, o uogas įdarams triname patys – visa tai leidžia pateikti išskirtinės kokybės gaminius, kurie skatina klientus sugrįžti“, – atskleidžia P. Jankauskas.

Asm. arch./„Vanilinis dangus“ kavinė
Asm. arch./„Vanilinis dangus“ kavinė

Klientai – ne tik uteniškiai

Verslininkas sako, kad jų kavinės lankytojai ne tik uteniškiai, bet ir tie, kurie važiuoja pro Uteną į kitus miestus – Zarasus, Kupiškį, Rokiškį. Ypač daug dėmesio „Vanilinis dangus“ sulaukia vasarą, kai prasideda ežerų sezonas.

„Gerai tai, kad Utena sparčiai tvarkosi ir gražėja, todėl nesibaiminome, kad aplinka bus nepatraukli. Miestas investuoja į parkus, gatvių atnaujinimą, vyksta didelių pramoninių objektų statybos.

Utenoje galima rasti visko, ko reikia kokybiškam gyvenimui. Be to, viskas ranka pasiekiama. Įvertinę šiuos privalumus mūsų draugai taip pat grįžta iš didmiesčių, ieško čia nišų savam verslui arba perima tėvų iniciatyvas“, – sako uteniškis.

2007-2013 metų laikotarpiu Utenoje buvo įgyvendinti 11 projektų, skirtų miesto infrastruktūrai atnaujinti. Iš viso LR Vidaus reikalų ministerija iš ES struktūrinių fondų ir valstybės lėšų tam skyrė beveik 18 mln. eurų.

Projektų įgyvendinimo metu buvo atnaujinamos miesto viešosios erdvės – tvarkomi parkai, stadionas, Krašuonos upės krantinė, miesto sodas.

Gerai tai, kad Utena sparčiai tvarkosi ir gražėja, todėl nesibaiminome, kad aplinka bus nepatraukli.

Vienas svarbiausių pokyčių įvyko Dauniškio parke, tapusiame tikru traukos centru. Čia sutvarkyta ir bendruomenės veiklai pritaikyta aplinka aplink Dauniškio ežerą, įrengtas pontoninis tiltas, o pažiūrėti savivaldybės įrengto šviečiančio ir grojančio fontano ežere atvyksta ir vilniečiai.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Grojantis fontanas
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Grojantis fontanas

Konkurencija negąsdina

P. Jankauskas dviese su žmona ir keliais samdomais darbuotojais vysto verslą ne tik Utenoje, bet ir Molėtuose bei Vilniuje. Čia veikiančios kavinės dirba pagal tą patį veiklos modelį.

„Kai atidarėme kavinę Vilniuje, supratome, kad dėl didelių lankytojų srautų, sunku viską spėti, todėl greitu metu planuojame palikti veikti tik dvi kavines – Utenoje ir Molėtuose. Vilniuje kepyklėlių ir taip gausu, Utenoje – vienintelė, o, be to, ir savo darbą norisi atlikti neskubant, su malonumu“,– patikina P. Jankauskas.

Utenoje dėl patrauklios investicinės aplinkos ir infrastruktūrinių pokyčių vis atsiranda naujų maitinimo įstaigų, tačiau verslininkų tai negąsdina.

„Kai žinai savo kryptį, jos laikaisi nesiblaškydamas, konkurencija tampa tik pavadinimu, o ne realia grėsme. Juo labiau, kad Utena vis dar gana talpus miestas šiuolaikiškoms iniciatyvoms“, – dėsto sėkmingo verslo kūrėjas.

Miestas keičiasi

Šiuo metu tvarkomas Dauniškio daugiabučių kvartalas stipriai prisidės prie patrauklesnės ir patogesnės gyvenamosios aplinkos kūrimo Utenoje. Tai ypač svarbu šeimoms, auginančioms vaikus.

Dauniškio daugiabučių gyvenamųjų namų kvartalo teritorijai sutvarkyti LR Vidaus reikalų ministerija iš ES fondų ir valstybės biudžeto pagal priemonę „Pereinamojo laikotarpio tikslinių teritorijų vystymas“ skyrė 945,5 tūkst. eurų.

Projekto metu tvarkomos automobilių stovėjimo aikštelės, pėsčiųjų takai, vaikų žaidimų erdvės. Taip pat ketinama įrengti bendrojo naudojimo sporto ir poilsio aikšteles, moderniai apšviesti visą kvartalą, pasirūpinti lietaus nuotekų tinklų įrengimu.

„Gražiai sutvarkyta gyvenamoji aplinka skatina veikti, ieškoti galimybių ne už jūrų marių, bet savo mieste. Utenoje yra ką veikti, tik reikia noro ir trupučio kūrybiškumo“, – jaunimą savo mintimis įkvepia P. Jankauskas.

Utenoje yra ką veikti, tik reikia noro ir trupučio kūrybiškumo.

15min skaitytojo B.Pakenio nuotr./Žaibas Utenoje
15min skaitytojo B.Pakenio nuotr./Žaibas Utenoje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis