Įspūdžiai apie šunų namus Vilniuje: vieni prarado gyvūną, kiti neatsidžiaugia rūpesčiu

Prieš kelias dienas 15min paskelbta istorija apie vilniečių šeimą, kuri neteko šuns palikusį jį viename iš sostinės šunų viešbučių, sulaukė nemažai atsiliepimų. Vieni žmonės pasakojo nurodytuose šunų namuose patyrę skaudžių dalykų, kiti gynė įstaigos savininkę už profesionalumą, jautrumą ir meilę gyvūnams. Tokių vietų priežiūrą vykdanti tarnyba pastabų šunų viešbučių šeimininkei sako neturinti.
Šunų viešbutis Vokietijoje
Šunų viešbutis Vokietijoje / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Neteko šuns

Vilnietis Aidas Danilovas prieš Kalėdas, išvykdamas atostogauti, paliko šeimos augintinį – 11 metų Jorkšyro terjerą šunų viešbutyje „Inos šunų namai“ ir daugiau jo nebematė. Šuniuką užpuolė daug didesnis kitas viešbučio gyventojas ir mažasis nugaišo.

Ši skaudi šeimai istorija tuo nesibaigė, nes Danilovai turi priekaištų viešbučio šeimininkei Inai Gaidamavičienei. Dėl kompensacijos, dėl nejautrumo, todėl moralinės žalos atlyginimo šeima ketina reikalauti teisme.

Plačiau skaitykite čia: Šunų viešbutyje augintinį per Kalėdas palikusi šeima pasigailėjo: šuniuko nebeatgavo

Pati I.Gaidamavičienė tikino, kad šis atvejis pirmasis jos darbe, ir labai apgailestavo dėl tokios skaudžios nelaimės. Suprasdama šuns šeimininkų pyktį ir nusivylimą ji sakė ketinanti kompensuoti ir moralinę žalą, telaukianti draudikų žodžio dėl išmokos dydžio.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Jorkšyro terjeras
AFP/„Scanpix“ nuotr./Jorkšyro terjeras

Apgailestavo dėl nelaimės

Moteris į savo klientus, taip pat – ir į žuvusio šuns šeimininkus kreipėsi ir socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje. „Noriu trumpai pakomentuoti situaciją ir viešai atsiprašyti žuvusio šuns šeimininkų dėl atsitikusios nelaimės ir nemaloniai susiklosčiusios komunikacijos. Noriu pabrėžti, kad įvykus nelaimei ėmiausi visų priemonių gyvūną išgelbėti ir iškart pranešiau šeimininkams.

Labai užjaučiu be šunelio likusią šeimą ir prisiimu visišką atsakomybę už įvykį. Netiesa yra tai, kad kaip daugelis komentatorių rašo, jog aš nesugebėjau parodyti empatijos ar net norėjau pasipelnyti iš šios nelaimės. Akivaizdu, kad jai atsitikus jaučiausi siaubingai pasimetusi ir elgiausi pagal draudimo kompanijos nustatytas mokėjimo taisykles dėl atsiskaitymo už paslaugas tvarkos. Tikrai nesiekiau pasipelnyti ir pasilikti pinigų už šuns priežiūrą. Minėtas įvykis atsitiko dėl mano neapsižiūrėjimo, tad ateityje griežčiau reguliuosime šunų skaičių ir laisvą dūkimą lauke kartu“, – rašė I.Gaidamavičienė.

Labai užjaučiu be šunelio likusią šeimą ir prisiimu visišką atsakomybę už įvykį. Netiesa yra tai, kad nesugebėjau parodyti empatijos, – rašė I.Gaidamavičienė.

Ji taip pat neslėpė besitikinti, kad ir ateityje sulauks savo klientų pasitikėjimo, nes per šunų namų gyvavimo istoriją sulaukta daug patenkintų šuniukų, kurie čia grįžta ne kartą.

Kalytė grįžta „pasileidusi plaukus“

Apie pasitikėjimą šiuo viešbučiu 15min pasakojo ir žinoma fotografė Jurga Anusauskienė. Ji tikina esanti nuolatinė „Inos šunų namų“ klientė, o jos šuo čia jaučiasi patogiai, jaukiai ir net nebenori grįžti namo po viešnagės.

„Ne paslaptis, kad aš esu jautri šuniukams, su gyvūnais esu daug dirbusi kaip fotografė. Jie yra žavingi ir nenuspėjami. Perskaičiau tą istoriją, tai visų pirma labai gaila šeimininkų, kuriems taip nutiko. Bet jie labai jau kritiškai ir blogai pasisako apie pačią Iną ir šunų namus. Aš jau ne vienerius metus esu Inos klientė, taip pat ir mano sūnus, dabar kaip tik pas Iną yra garsioji Čilytė, kurią bandyta nunuodyti, kol sūnus su darbais buvo išvykęs iš Lietuvos. Aš suprantu, kad ten atsitiko nelaimė ir ji gali atsitikti visiems, bet niekaip negaliu sutikti, kad Ina yra neatsakinga ir nedėmesinga“, – tikino J.Anusauskienė.

„SOS gyvūnai“ nuotr./Jurga Anusauskienė
„SOS gyvūnai“ nuotr./Jurga Anusauskienė

Jos pačios kalytei Jumai vienos viešnagės šiame šunų viešbutyje metu buvo kilę šiokių tokių problemų, tai I.Gaidamavičienė nedelsdama nuvežė ją pas veterinarus ir gyvūnas pasveiko.

„Aš kai pasiimu savo šunį iš Inos viešbučio, turiu tik vieną problema – Juma būna visiškai „pasileidusi plaukus“ ir nenori važiuoti namo. Akivaizdžiai nenori namo, tai matau, nors Juma yra labai prieraiši ir jautri, ne iš tų, kurie į glėbį kiekvienam krenta. Ir mano, ir sūnaus šunys visada būdavo labai gerai prižiūrimi, kažkaip negaliu sutikti – suprantu, kad šeimininkams skaudu, bet Ina tikrai gailisi“, – šunų viešbučio savininkę gynė J.Anusauskienė.

Prancūzų buldogas perkaito

Tačiau ne visų lankytojų įspūdžiai tokie puikūs. Vilnietė, nenorėjusi, kad skelbtume jos vardą ir pavardę (jie redakcijai žinomi), pasakojo patyrusi labai panašią situaciją, kaip Aidas Danilovas. Ji savo prancūzų budogą šiame šunų viešbutyje paliko pernai vasarą.

123RF.com nuotr./Mergina su prancūzų buldogu
123RF.com nuotr./Mergina su prancūzų buldogu

„Deja, šunį pasiėmėme jau beveik merdintį ir kitos dienos rytą mūsų šuniukas numirė, – ir praėjus pusmečiui graudinosi moteris. – Ruošėmės draugų vestuvėms kitame mieste, tad žinojome, jog reikės kažkam palikti dviem dienoms savo Žaką. Pirma mintis buvo būtent „Inos šunų namai“, nes prieš metus jau buvome savo šunį ten palikę, tą kartą ilgam – 10–12 dienų. Nusiskundimų po to karto neturėjome, tad suderinome ir šįkart palikti čia.

Nuvežėm šunį iš vakaro, o kitą dieną iškeliavome švęsti draugų šventės. Tos pačios dienos vakare (kaip paaiškėjo, praėjus 6–7 val. nuo įvykio) sulaukėme Inos skambučio, kad mūsų šunį ištiko šilumos smūgis ir jo būklė yra gana prasta.“

Neturiu jokių pretenzijų šunų namų šeimininkei, nes gavome kompensaciją, tačiau noriu įspėti kitus šunų augintojus, – sakė vilnietė.

Kaip pasakojo moteris, greičiausia šuo per ilgai praleido lauke, kai kartu su kitais buvo išleistas palakstyti. Diena buvusi itin karšta, tad net ir suteikta pagalba nesuveikė. Grįžę šeimininkai augintinį bandė gelbėti, deja, jiems nepavyko.

„Neturiu jokių pretenzijų šių šunų namų šeimininkei, nes gavome kompensaciją, pasirašėme raštą, tačiau noriu įspėti kitus šunų augintojus, kad gerai pagalvotų, palikdami savo augintinį net, atrodytų, ir patikimoje vietoje“, – kalbėjo vilnietė.

Pažeidimų nefiksavo

Ir nors žmonės pasakoja istorijas, kad jų gyvūnai nukentėjo šiame viešbutyje, į tokių įstaigų veiklą kontroliuojančias institucijas niekas nesikreipė. „Jūsų minimo gyvūnų augintinių viešbučio veikla registruota 2016 m. pabaigoje. Nuo įregistravimo pradžios nebuvo gauta pranešimų (skundų) dėl galimų gyvūnų gerovės, sveikatingumo pažeidimų“, – 15min užtikrino Giedrius Blekaitis, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) Gyvūnų sveikatingumo ir gerovės skyriaus patarėjas.

Jis taip pat konstatavo, kad dėl kitų Vilniaus mieste ir rajone registruotų gyvūnų augintinių viešbučių vykdomos veiklos VMVT yra gavusi keletą pranešimų, pvz., savininkų teigimu, gyvūnas viešbutyje paliekamas sveikas, o jam grįžus iš kelionės ir pasiėmus gyvūną iš viešbučio šiam pasireiškę ligų požymių (pvz., viduriavimas, mieguistumas, apatija, apetito praradimas, odos ligų požymiai, stresuojantis gyvūnas ir pan.).

„Gyvūnų augintojai turėtų įvertinti, kad kiekvienas į viešbutį patekęs gyvūnas turi savo charakterį, tarp gyvūnų, nepriklausomai kokiomis sąlygomis jie laikomi namuose, išlikę hierarchijos instinktai – „kova už būvį“, namuose gyvūnai laikyti skirtingomis sąlygomis, jaučia savininko, kuris kiekvieną dieną su juo bendravo, stygių, jaučia stresą, dėl ko susilpnėja gyvūno imuninė sistema – sumažėja imunitetas, iškyla pavojus užsikrėsti užkrečiamosiomis ligomis ir pan. Taigi laikinai globai paliktam gyvūnui iškyla labai daug rizikos veiksnių, kuriuos gyvūnų savininkai turėtų įvertinti“, – kalbėjo VMVT atstovas.

Šio gyvūnų augintinių viešbučio veikla registruota 2016 m. pab. Nuo įregistravimo pradžios nebuvo gauta skundų dėl galimų pažeidimų, – sakė G.Blekaitis.

Veikla prižiūrima

Anot G.Blekaičio, Lietuvoje šiuo metu yra registruota 14 gyvūnų augintinių viešbučių, visus juos galima rasti viešame registre. Vilniaus mieste ir rajone registruoti 6 gyvūnų augintinių viešbučiai.

„Prieš registruojant gyvūnų augintinių viešbučio veiklą atliekamas ūkio subjekto, kuriame ketinama vykdyti tokią veiklą, gyvūnams laikyti skirtų patalpų, įrangos gyvūnams laikyti ir kt. įvertinimas dėl atitikties nustatytiems reikalavimams. Pirmaisiais (nuo veiklos įregistravimo) veiklos metais gyvūnų augintinių viešbučiuose neatliekami planiniai vykdomos veiklos patikrinimai, tačiau, jeigu gaunami asmenų pranešimai (skundai), – atliekami neplaniniai patikrinimai ir tiriami pranešimuose nurodyti faktai.

Tolimesniais veiklos metais, atsižvelgiant į galimą riziką (pvz.: pasitvirtinusių pranešimų skaičių, vykdomos veiklos apimtis (kai kurie gyvūnų viešbučiai veiklą vykdo tik vasaros metu, kai kurie gyvūnų viešbučiai per metus apgyvendina vos kelis gyvūnus ir kt.), atliekami planiniai vykdomos veiklos patikrinimai ir, gavus pranešimų (skundų) dėl vykdomos veiklos, – atliekami neplaniniai patikrinimai, siekiant įvertinti pranešimuose nurodytus faktus“, – apie šunų viešbučiams taikomus reikalavimus sakė G.Blekaitis.

Jis taip pat reikėtų paminėti, kad gyvūnų savininkai su gyvūnų viešbučio savininkais pasirašo paslaugų teikimo sutartis, kuriose aptaria gyvūnų priežiūros, atsakomybės ir kt. sąlygas, todėl už tinkamą gyvūno priežiūrą atsakomybė tenka gyvūnų priežiūros paslaugas teikiančiam gyvūnų viešbučiui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų