Prieš šį skrydį Shadow ir dar du buvę benamiai šunys kelias savaites buvo mokomi tikroje aviacijos mokykloje. Jų pasiekimus naujame dokumentiniame seriale „Dogs Might Fly“ (Šunys gali skraidyti – angl.) nuo balandžio rodo Didžiosios Britanijos televizijos kanalas „Sky 1“.
Nedidelio lėktuvo „Cessna 172” valdymo įranga buvo perdaryta taip, kad ja galėtų naudotis šuo. Keturkojis pilotas vieną ar kitą veiksmą atlieka reaguodamas į instruktorės komandas ir specialius garsinius signalus.
Antrojo piloto vietoje sėdi tikras lakūnas, kuris iškelia lėktuvą į orą ir yra pasirengęs perimti valdymą, jeigu nutiktų kas nors netikėto, rašo mirror.co.uk.
Shadow yra vienas iš tūkstančių šeimininkų netekusių šunų. Vienoje iš gyvūnų kontrolės įstaigų jam buvo likusios tik 22 valandos gyvenimo, po kurių jis būtų buvęs numarintas.
Gyvūnų ekspertė Charlotte Wilde sakė: „Mes nusprendėme parodyti, kokių ypatingų sugebėjimų turi šunys, o skrydis buvo sunkiausias išbandymas. Kiekvienais metais 5 tūkstančiai šunų, tokių kaip Shadow, yra numarinami, o šiame seriale mes norime pademonstruoti, kokie nepaprasti ir protingi gyvūnai jie yra.“
Britų Kolumbijos universiteto profesorius ir šunų psichologijos specialistas Stanley Corenas sukritikavo projektą. „Kadangi negalime tikėtis, jog trejų metų vaikas sugebėtų pilotuoti lėktuvą, nemanyčiau, kad tą sugebėtų ir šuo“, – sakė S.Corenas.
Tačiau jam paprieštaravo gyvūnų elgesio specialistas ir projekto dalyvis Markas Vette: „Juk pasitikima šunimis-aklųjų vedliais, tačiau iš dvejų ar trejų metų vaiko tokio atsakingumo negalėtume tikėtis.“
M.Vette Naujosios Zelandijos leidiniui stuff.co.nz papasakojo, kad iš pradžių projektui „Dogs Might Fly“ buvo atrinkta 12 išgelbėtų šunų, tačiau palaipsniui jų grupė sumažėjo iki trijų. Teko atsisakyti tų, kuriuos ore imdavo pykinti.
Projekto kūrėjams sudėtinga buvo gauti ir Civilinės aviacijos administracijos leidimą, tačiau ir šis barjeras buvo įveiktas.
Trijų šunų aviacijos studijos truko 18 savaičių. „Lėktuvas yra labai klaustrofobiška vieta šunims. Kai kurie su tuo susidorojo geriau, kai kurie – prasčiau. Be to, reikia neužmiršti ir tokių faktorių, kaip didelis garsas, greta skrendančių sraigtasparnių keliamas triukšmas, kameros“, – sakė M.Vette.
Jis pridūrė, kad šiuo neįprastu projektu norima paskatinti žmones nenusisukti nuo beglobių šunų ir ryžtis juos priglausti savo namuose: „Žinoma, rinktis reikia išmintingai ir atsargiai, bet šunis įmanoma perauklėti, iškilus būtinybei. Žinoma, ne kiekvieną iš jų būtina mokyti skraidyti.“