Sumatros orangutanai vilkina lytinę brandą

Sumatros orangutanai geba atidėlioti savo lytinę brandą tol, kol tampa pakankamai fiziškai stiprūs mesti iššūkį dominuojantiems patinams.
Orangutanas
Orangutanas / Nehrams2020/Wikimedia.org nuotr.

Sumatros orangutanai geba atidėlioti savo lytinę brandą tol, kol tampa pakankamai fiziškai stiprūs mesti iššūkį dominuojantiems patinams.

Bet kuris paauglys patikins, kad konkurencija su vyresniais vaikinais dėl merginų – beprasmė. Jauni Sumatros orangutanai, susidūrę su tokia pat problema, rado unikalų ir netikėtą jos sprendimą: jie neužauga iki tol, kol tampa pakankamai stiprūs mesti iššūkį dominuojantiems patinams, rašo newscientist.com.

Vyriškos lyties orangutanai daugintis geba jau sulaukę 15 metų amžiaus, tačiau tam, kad pritrauktų pateles, jie privalo išvystyti dar vieną lytinę brandą liudijančią charakteristiką – panašią į ant jaunų vaikinų krūtinių pradedančius želti plaukus. Tai išryškėję pasipūtę žandai, tiksliau, jų kraštai. Vis dėlto Sumatros orangutanai dažnai sąmoningai vilkina žandų kraštų išryškėjimą – kartais jį atidėlioja net iki 10 metų. Toks gebėjimas nebūdingas jokiems kitiems primatams, net ir Borneo orangutanams.

Gauri Pradhan iš pietų Floridos universiteto Tampoje kartu su kolegomis pastebėjo dar vieną skirtumą tarp orangutanų rūšių: ne taip kaip Borneo patinai, Sumatros orangutanų patinėliai gali vienu kartu užvaldyti pateles ištisoms savaitėms.

G.Pradhan, naudodamasi per dešimtmečius sukauptais duomenimis, sukonstravo matematinius orangutanų populiacijos modelius ir galėjo palyginti, kaip skirtingų rūšių orangutanų patinai užvaldo pateles.

Mokslininkė atrado, kad tie, kurie savo brandą atidėliodavo, atėjus laikui keliese geriau kontroliavo visas pateles. Jie palaipsniui fiziškai stiprėdavo, kol tapdavo pakankamai stiprūs, kad galėtų mesti iššūkį dominuojantiems patinams ir užimti jų vietą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis