Saldumynų gamintojai džiaugiasi: prieš šventes lietuviai mėgsta save palepinti

Nors iki Kalėdų daugiau nei savaitė, saldainių fabrikai darbo tempą jau mažina. Tuo metu mažiesiems gamintojams pats darbo įkarštis. Prieš didžiąsias metų šventes saldumynų nuperkama daugiausia, tačiau esą lietuviai yra labai konservatyvūs, kai renkasi, kokį šokoladą ar saldainius pirkti.
Panna cotta su avietėmis
Saldumynai / Fotolia nuotr.

Viename seniausių saldainių fabrikų – „Rūtoje“ – kalėdinis darbymetis prasidėjo dar spalio pabaigoje. Prekybos centrai savo užsakymus išsivežė lapkritį, o dabar baigiamos pakuoti dovanėlės, kurių šventiniams renginiams užsisakė vaikų darželiai ar verslo partneriams didesnės bendrovės ir įstaigos.

„Kaip bebūtų, vis tiek prieš šventes dominuoja dovanėlės vaikams, pasiūlėme šiais metais 25 rūšių Kalėdų proga“, – pasakoja Neringa Vaitkutė, UAB „Rūta“ direktoriaus pavaduotoja komercijai.

Konditeriai sako, kad šiemet jau pardavė apie 250 tūkst. vienetų kalėdinių dovanėlių vaikams, pernai – bemaž penktadaliu daugiau. Tačiau tikimasi, kad pardavimus kompensuos nauji gaminiai.

„Šokoladinė pica, kuri yra naujiena, šokoladinės eglutės, gyvatėlės ir visokios kitokios figūros“, – naujus gaminius vardija  UAB „Rūta“ vyriausioji technologė Danguolė Tamošiūnienė.

Tačiau prekybos saldumynais pagyvėjimą teigia pajutę mažieji gamintojai, kasmet prieš Kalėdas susišluojantys didžiausius pelnus. Šios, pagrindinės metų šventės, esą nenurungia net  Valentino diena.

„Tokios įdomios tendencijos – žmonės išmoko save lepinti. Ir jei per krizę žmonės neperka naujo šaldytuvo ar televizoriaus, save palepinti gabalėliu torto, šokolado ar kava jau jie įprato“, – tvirtina Algimantas Jakubauskas, „AJ Šokolado“ savininkas.

„Lietuvos maisto pramonės“ asociacijos duomenimis, šalyje šokolado ir tikrų šokoladinių saldainių rinka šiemet ūgtelėjo 5 procentais. Tačiau esą lietuviai yra konservatyvūs vartotojai, nes pasirinkę vieną šokolado ar saldainių rūšį, jai ilgai lieka ištikimi. Be to, palyginti su kitų šalių saldumynų mėgėjais, saldainių suvalgo mažiau.

„Jei lietuvis vidutiniškai suvalgo 3 kg šokolado, tai šveicarai – 11 kg, mūsų netolimi kaimynai estai – apie 4,5, o slovakai – apie 5 kg. Ekonomistai skaičiuoja, kad šokoladas atspindi ir šalies išsivystymo lygį, tad turim kur plėstis“, – sako asociacijos „Lietuvos maisto pramonė“ direktorė Irma Pilipienė.

Konditeriai teigia, kad ankstesniais metais vyravęs saldainių ir šokolado vartojimo sezoniškumas, kai vasarą juos pakeičia ledai, baigia išnykti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų