„Nuo pirmųjų gruodžio dienų pas mus stabiliai kasdien apsilanko apie 10 tūkst. pirkėjų daugiau nei įprastai (įprastai – apie 25 tūkst. – red. past.), tačiau žmonės nepuola pirkti visko iš eilės“, – teigia prekybos miestelio „Urmas“ marketingo vadovas Jonas Plenta.
Kituose Kauno prekybos centruose, parduotuvėse taip pat pastebima tendencija – pirkėjų daugiau, perka gausiau, tačiau karštligiškai visko nešluoja iš parduotuvių lentynų.
„Šventinės prekybos pagyvėjimo kol kas nesijaučia, nors kalėdinę savaitę turėtų būti kažkas tokio. Kiti prekybininkai taip pat sako, kad, palyginti su ankstesniais metais, pirkimas nelabai padidėjo. Maisto produktus žmonės dar vangiai perka, išskyrus žalią mėsą. Aišku, mūsų ir prekės tokios – delikatesiniai mėsos gaminiai, gal juos paskutinę dieną lauktuvėms pirks. Žmonės turbūt baiminasi antrosios krizės bangos, todėl taupo pinigus“, – svarsto prekybininkė Kristina Grivačiauskienė.
J.Plentos duomenimis, gruodį išaugo avalynės ir drabužių – šventinių ir žieminių, šviežios žuvies, mėsos paklausa. Kaip įprasta, žmonės perka ir buitinę techniką. Tačiau juntama, kad neaiški ekonominė situacija įtakoja vartotojų elgesį, pavyzdžiui, šeimos biudžete šventiniams drabužiams dažniausiai numatomos lėšos tik dailiosios lyties atstovėms.
Didžiausio pirkėjų antplūdžio prekybininkai laukia Kūčių išvakarėse ir prieš Naujuosius metus.