Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Keičiasi šalies gyventojų dovanojimo įpročiai

Pastaraisiais metais keičiasi mūsų šalies gyventojų dovanojimo įpročiai – jie vis dažniau renkasi ne konkrečius daiktus, o dovanų čekius. Šiuo metu didžiausio populiarumo sulaukia prekybos centrų dovanų čekiai, kurių vien per įmonės „Gera dovana“ sistemą šiais metais ketinama išplatinti už 20 mln. litų, kai pernai šis rodiklis siekė 18,5 mln. litų ir buvo penktadaliu didesnis nei 2008 m.
Gal jau metas pradėti rūpintis dovanomis?
Šventinės dovanos / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.
Temos: 1 Dovana

„Viena iš priežasčių, kodėl Lietuvos gyventojai vis aktyviau renkasi dovanų čekius ar korteles yra ta, kad ši rinka mūsų šalyje sparčiai plečiasi ir didėja jos pasiūla. Vos prieš kelerius metus buvo įmanoma įsigyti tik atskirų parduotuvių ar paslaugų teikėjų dovanų čekius. O šiuo metu pirkėjai turi žymiai platesnes galimybes, jie gali pasirinkti prekybos centro dovanų čekį, dovanų čekį pramogoms ar dovanų rinkinį“, – teigia Ernestas Kačerauskas, įmonės „Gera dovana“ vadovas.

Nors, vertinant pardavimų apimtis, prekybos centrų dovanų čekius Lietuvos gyventojai renkasi dažniausiai. Pasak E.Kačerausko, prekybos centrų dovanų čekių populiarumas tiesiogiai priklauso nuo paties prekybos centro lankomumo, todėl šioje srityje pirmauja didžiausieji prekybos centrai. Lietuvos gyventojai dažniausiai renkasi tokius čekius, kuriuos galima išleisti vienam tinklui priklausančiuose ir skirtinguose miestuose įsikūrusiuose prekybos centruose.

Šalyje pastaruoju metu ypač populiarėja ir paslaugų ar pramogų dovanų kortelės. E.Kačerausko teigimu, paslaugų dovanų čekių pardavimas per „Gera dovana“ sistemą šiemet, lyginant su pernai, padidėjo beveik 80 proc. Taip pat nuolat auga ir jų pasiūla – siūloma įsigyti dovanų čekius pradedant kūrybos, kovos menų ar kulinarinio paveldo pamokomis ir baigiant SPA procedūromis ar nakvynėmis viešbučiuose.

Taip pat neseniai rinkoje atsirado ir susidomėjimo sulaukė dovanų rinkiniai. Jį gavęs žmogus vienoje pakuotėje randa kelias dešimtis skirtingų dovanų pasiūlymų, iš kurių gali išsirinkti labiausiai sau patinkančius.

Kaip rodo įmonės „Gera dovana“ duomenys, dažniausiai dovanų čekius, korteles ir rikinius mūsų šalyje įsigyja moterys. Jos ir sudaro apie du trečdalius tokių pirkėjų.

Daugiausiai, t.y. apie 80 proc., visų dovanų kortelių ar rinkinių šiuo metu parduodama didžiuosiuose šalies prekybos centruose. Tačiau vis dažniau tokio tipo dovanos įsigyjamos ir internetu. „Pastebėjome, kad internete žmonės dovanas renkasi kur kas kruopščiau, be to, įsigyja kur kas įvairesnius dovanų čekius negu prekybos centruose. Be to, internete jiems galime pasiūlyti ir didesnį pasirinkimą“, – teigia įmonės „Gera dovana“ vadovas.

Pasak jo, taip pat pastebima tendencija, kad internetu perkamų dovanų kainos vidurkis yra 7 proc. didesnis nei prekybos vietose parduodamų dovanų čekių – atitinkamai 106 ir 99 Lt. Įdomu tai, kad didžiųjų Lietuvos miestų gyventojai dovanų čekiams prekybos centruose išleidžia skirtingas sumas. Žemiausias dovanų čekio vidurkis yra Vilniuje ir Šiauliuose – apie 60 litų, Kaune šis rodiklis siekia 65 litus, o Klaipėdoje – apie 70 litų.

Įmonė „Gera dovana“, šiais metais pradėjusi veiklą Baltarusijoje, pastebėjo, kad kaimyninės šalies gyventojų dovanojimo įpročiai skiriasi nuo mūsų šalies. Lietuviai išlaidauti dovanoms yra linkę gerokai mažiau. „Kaip parodė apklausa, vienas Minsko gyventojas gimtadienio proga pažįstamam žmogui pasiruošęs dovanai skirti nuo 150 iki 200 litų, o giminėms – nuo 200 iki 250 Lt“, – sako E.Kačerauskas.

Mūsų šalyje daugiausiai dovanų čekių, kortelių bei rinkinių įsigyjama liepos–rugpjūčio mėnesiais bei artėjant Kalėdoms. Taip pat šiai rinkai įtakos turi ir sezoniškumas: kuomet orai šilti, žmonės dovanoms renkasi aktyvias pramogas – skraidymą parasparniu, važinėjimą keturračiais ir pan., orams atšalus dovanojamos pasyvesnės pramogos – masažai, apsilankymai viešbučiuose ir t. t.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos