Gelbėjimosi liemenės ir kūrinyje taip pat naudojama pripučiama valtis yra iš Lesbo salos Graikijoje, kur menininkas pastaruoju metu praleido daug laiko, kurdamas menines instaliacijas.
Ai Weiwei teigia, jog šiuo kūriniu jis dar kartą siekia atkreipti dėmesį į migrantų krizę Europoje.
Neabejotina, jog instaliacijai pasirinktas laikas ir vieta yra puikiai apskaičuoti. Šiuo metu mieste vyksta Berlyno kino festivalis, sutraukęs milžiniškas žurnalistų pajėgas. Tačiau būtent tai ir užkliuvo menininko kritikams.
Pagrindinis jų keliamas klausimas: kodėl šią instaliaciją nuspręsta sukurti Vokietijoje – šalyje, kuri pernai priėmė daugiausiai pabėgėlių Europoje?
Dar vienas svarbus aspektas – „Konzerthaus“ koncertų salė yra istorinėje Gendarmenmarkt aikštėje, jau prieš keturis šimtmečius laikytoje Berlyno tolerancijos centru – XVII a. čia įsikūrė prieglobstį gavusi Prancūzijoje persekiota hugenotų bendruomenė.
Antradienį paaiškėjo, jog pirmadienio vakarą „Konzerthaus“ koncertų salėje vykusiame „Cinema for Peace“ renginyje jo dalyviams, Ai Weiwei iniciatyva, buvo siūloma apsigaubti specialiais nelaimės atveju naudojamais apklotais ir nusifotografuoti.
Todėl nors ir neabejojama Ai Weiwei žinutės svarba, meno pasaulis nepaliauja klausti apie tikruosius jo kūrinių motyvus bei intencijas.