Didžiausia Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidybos įmonė „Nordcurrent“: „Be kūrybiškumo negalėtume išsilaikyti rinkoje“

Kompiuteriniai žaidimai yra dinamiška ir interaktyvi terpė, kurioje įgalinamas žaidėjų kūrybiškumas. Vaizdo žaidimai teigiamai koreliuoja su tokiais kūrybiškumo rodikliais kaip idėjų generavimas, originalumas ir lankstus mąstymas, rodo „Computers in Human Behavior“ tyrimai.
Nordcurrent Paskaita
Nordcurrent Paskaita / Nordcurrent nuotr.

„Mes, kaip virtualių žaidimų kūrėjai, supažindiname žaidėjus su įtraukiančia, stimuliuojančia realybe, kuri ugdo ir išlaisvina kūrybinį mąstymą“, – teigia Lietuviškos žaidimų kūrybos ir leidybos studijos „Nordcurrent“ projektų vadovas Jaroslav Stacevič.

Anot jo, kūrybinį mąstymą virtualioje realybėje labiausiai atveria meniniai elementai ir žaidimo sukeliamos emocijos: įtikinami pasakojimai, įtraukiantys garso takeliai, išraiškinga grafika.

Kūrybinį mąstymą virtualioje realybėje labiausiai atveria meniniai elementai ir žaidimo sukeliamos emocijos

„Žaidimai yra meninės raiškos forma, o kūrybiškumas leidžia perduoti žaidėjams idėjas, žinutes ir net emocijas. Žaisdamas ir patirdamas žaidimo suteiktą emociją bei vaizdinius, žaidėjas susipažįsta su neregėtu vaizduotės turiniu.

Tai padeda įsigilinti į kitų kūrybą, ją interpretuoti savaip ir taip ugdyti asmeninį kūrybiškumą. Įsijausdami į virtualų pasaulį, laviname erdvinį, strateginį mąstymą, sprendimų priėmimą ir gebėjimą kurti naujas idėjas“, – pasakoja J.Stacevič.

Žaidėjų patirtis priklauso nuo kūrėjų originalumo

„Nordcurrent” pajamos 2022 m. siekė 89,05 mln. eurų ir augo 42 proc. lyginant su ankstesniais metais.

„Kūrybiškumas yra žaidimų kūrimo, kurie tapo vienu konkurencingiausių ir sparčiausiai besivystančių pramogų rinkos segmentų, varomoji jėga. Kadangi žaidėjų poreikiai ir skonis nuolat vystosi, žaidimų kūrėjai turi tobulėti, ieškoti būdų, kaip sukurti inovatyvią patirtį. Be kūrybiškumo žaidimų industrijoje nebūtų įmanoma klestėti“, – kūrybiškumo vaidmenį žaidimų industrijoje aptaria J.Stacevič.

Jis įsitikinęs, kad būtent kūrėjai, kurie mąsto inovatyviai ir ieško naujų idėjų, veda šią industriją į priekį ir formuoja jos ateitį.

Nordcurrent nuotr. /Nordcurrent poilsio zona
Nordcurrent nuotr. /Nordcurrent poilsio zona

„Kiekvienas žaidimo kūrimo komandos narys – dizaineris, menininkas, programuotojas ar testuotojas – turi įtakos galutiniam rezultatui. Nors rinka gali primesti tam tikras taisykles ir tendencijas, labai nedaug žaidimų kūrėjų įgyvendina savo tikslus tiesiog sekdami kitų pėdomis. Būtina integruoti inovatyvias idėjas, nutiesti naujus kelius ir atverti naujus horizontus“, – teigia J.Stacevič.

Sėkmingiausias, daugiau nei 400 milijonų parsisiuntimų turintis „Nordcurrent“ projektas – 2014 m. sukurtas žaidimas „Cooking Fever“. Ne kas kitas, o kūrybiškumas, pasitelktas kuriant šį virtualų žaidimą, suteikė konkurencinį pranašumą industrijoje.

„Prieš aštuonerius metus supratome, kad rinkoje trūksta techniškai išpildytų maisto gaminimo žaidimų. Patobulinome iki tol turėtus prototipus, integravome naujoviškus technologinius sprendimus ir rinkai pristatėme labai skanų, ne tik kūrybiškumą, bet ir apetitą žadinantį maisto gamybos žaidimą.

Žaidimo scenarijus yra tarsi serialas, kurio naujo sezono – naujo restorano – žaidėjai laukia su nekantrumu.

Žaidimo scenarijus yra tarsi serialas, kurio naujo sezono – naujo restorano – žaidėjai laukia su nekantrumu, nes kiekvienas restoranas atneša vis daugiau įdomių mechanikų bei iššūkių besimėgaujantiems žaidimu“, – dalijasi J.Stacevič.

Žaidimo vystytojai kūrybiškai žvelgia ir į rinkodarinius veiksmus – per daugelį metų žaidimas bendradarbiavo su tokiais prekių ženklais kaip „Coca-Cola“, „Gordono Ramzio Pragaro virtuvė“, „FC Barcelona“ futbolo klubas, „Hard Rock Cafe“.

Dinamika rinkoje ir komandoje

Kaip teigia „Nordcurrent“ atstovai, žaidimų pramonė yra dinamiška, žaidėjų pageidavimai nuolat kinta, todėl norint pritraukti tikslinės auditorijos dėmesį būtina sparčiai reaguoti į rinkos sąlygas.

„Neatsilikti nuo rinkos tendencijų yra be galo svarbu: mes daug žaidžiame ir daug analizuojame. Tačiau tuo pat metu stengiamės nepatekti į plaukimo pasroviui spąstus. Kurdami naujus projektus ne tik klausiame, ko iš mūsų nori žaidėjai, bet ir ką patys norime žaidėjams pasiūlyti“, – komentuoja „Nordcurrent” ryšių su visuomene ekspertas Kęstutis Baltaduonis.

Anot jo, raktas į kūrybinių minčių srautą – geras mikroklimatas komandoje: „Svarbu įgalinti kiekvieną komandos narį, leisti imtis atsakomybės už savo darbą, taip pat suteikti galimybę pamatyti ir suprasti, kaip individualus indėlis daro įtaką galutiniam rezultatui.

Kiekviena komanda yra unikali ir turi būdų, kaip pasiekti šių tikslų, todėl dar viena svarbi palankios kūrybai aplinkos dalis yra noras mokytis vieniems iš kitų, padėti, nebijoti savikritikos bei sugebėti išklausyti ir priimti svetimas idėjas”.

Kaip pradėti ar sėkmės link pasukti savo kūrybinę kelionę? Daugiau informacijos rasite ČIA.

Publikacija finansuojama Europos socialinio fondo finansuojamo veiksmų programos 12 prioriteto „Techninė parama, skirta informuoti apie veiksmų programą ir jai vertinti“ ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis