10 06

Graikų vizionierius – apie dirbtinio intelekto grėsmę ir šansą Vilniui: „Padėtis tikrai pavojinga“

Nestabdoma dirbtinio intelekto plėtra gali dar pagilinti ekonominę nelygybę, sunaikinti viduriniąją klasę ir galiausiai sugriauti demokratiją, įspėja graikų kilmės vizionierius, knygų autorius George'as Zarkadakis. „Dirbtinis intelektas iš prigimties yra autoritarinis“, – interviu 15min per viešnagę Lietuvoje sakė dirbtinio intelekto inžinierius.
Graikų vizionierius – apie dirbtinio intelekto grėsmę ir šansą Vilniui: „Padėtis tikrai pavojinga“
George Zarkadakis Lūžio taško konferencijoje. Aldo Kazlausko nuotr. ir 15min montažas / 15min montažas

Interviu temos

  • Dirbtinis intelektas ir rinkimai: Ką naujos technologijos reiškia rinkėjų laisvai valiai?
  • Kritinis mąstymas: Kaip ugdyti atsparumą informacinei manipuliacijai?
  • Dirbtinio intelekto autoritarizmas: Ar technologijos sunaikins demokratiją?
  • Generatyvinis dirbtinis intelektas ir kūrybiškumas: Kokių savybių reikės šiuolaikiniam žmogui?
  • Ekonominė nelygybė ir dirbtinio intelekto plėtra: Kaip technologijos gilina atotrūkį?
  • Web 3 ir decentralizacija: Kaip interneto ateitis keis galių balansą?
  • Duomenų nuosavybė ir inovacijos Vilniuje: Ar vilniečiai valdys savo duomenis?
  • Dirbtinis intelektas galvoja angliškai: kaip tai paveiks lietuvių kultūrą?
  • Kosmoso užkariavimas ir Kubiliaus portfelis: Kaip naudosime kosmoso išteklius?

– Daktare Zarkadaki, Lietuvoje dabar yra priešrinkiminis laikotarpis – gatvėse daugybė plakatų, internete – reklamų. Ateityje su dirbtiniu intelektu ir daugybe duomenų rinkėjais galbūt bus manipuliuojama daug tiksliau. Ar rinkimai gali prarasti savo prasmę, nes liks mažiau tikros laisvos valios?

– Socialinėje žiniasklaidoje, jos platformose jau dabar vyksta daug manipuliacijų. Socialinės žiniasklaidos platformos naudoja dirbtinį intelektą mikro tikslinėms auditorijoms. Neabejotinai esate girdėję apie „Cambridge Analytica“ skandalą.

Suprasti akimirksniu

  • 2018 metais paaiškėjo, kad „Cambridge Analytica“ pasinaudojo dešimčių milijonų „Facebook“ vartotojų asmeninius duomenis vykdydama kampaniją, skirtą daryti poveikį JAV ir Jungtinės Karalystės rinkėjams.

Jau įrodyta, kaip lengvai galima tiksliai taikytis į konkrečias grupes su specifine informacija arba dezinformacija ir daryti įtaką rinkimams. Tai tarsi propaganda ant steroidų.

Dirbtinis intelektas padeda nustatyti šiuos žmones socialiniame tinkle ir suprasti, kas juos jaudina. Per pastaruosius dvejus metus atsiradęs naujos kartos dirbtinis intelektas, vadinamas generatyviniu dirbtiniu intelektu, taip pat keičia šią sritį.

Iki šiol turėjome algoritmus, kurie tiesiog surasdavo panašias grupes, identifikuodavo grupę. Dabar turime kitokius algoritmus, kurie geba generuoti turinį. Tai visiškai kitoks žaidimas, todėl situacija neabejotinai yra labai pavojinga.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis