Lietuva gavo kvietimą dalyvauti „Performa“ bienalėje Niujorke

Lietuva gavo kvietimą kitąmet dalyvauti performansų ir šiuolaikinio meno bienalėje „Performa“ Niujorke.
Simonas Kairys
Simonas Kairys / Skirmanto Lisausko / BNS nuotr.

„Tai tikrai tiek ekspertų, tiek auditorijos vertinamas formatas, kuris iš esmės po Venecijos bienalės yra antras pasaulyje“, – BNS sakė kultūros ministras Simonas Kairys.

Lietuva kviečiama 2025 metais lapkričio 1–21 dienomis dalyvauti specialioje bienalės programoje „Be sienų“ ir turėti nacionalinį paviljoną.

„Šioje bienalėje vienais metais dėmesys skiriamas dviem šalims. Lietuva turi kvietimą kitąmet dalyvauti šioje bienalėje. „Performos“ atstovai jau yra turėję susitikimus su Lietuvos vienomis ar kitomis kultūros institucijomis, tas dialogas jau vyksta“, – teigė ministras.

Anot jo, jeigu dabar Lietuva praleistų tokią galimybę, ateityje būtų sudėtinga „prisibelsti į tą formatą“.

„Tai tikrai nuostabus renginys. Kuratoriai daug dėmesio skiria meninių idėjų plėtojimui, jų eksponavimui įvairiausiuose Niujorko vietose“, – BNS sakė kultūros ministras, praėjusią savaitę lankęsis JAV.

Kultūros ministerijos teigimu, 2004 metais meno istorikės ir kuratorės RoseLee Goldberg (RouzLy Goldberg) įkurta „Performa“ yra tarptautinį pripažinimą pelniusi organizacija, ji rengia gyvus tarpdisciplininius vizualiųjų menų kūrėjų performansus. 

Kiekvienoje bienalėje „Performa“ bendradarbiauja su ne daugiau kaip dviem šalimis ir pristato tarptautinius „Paviljonus be sienų“, kurie veikia panašiai kaip paviljonai Venecijos bienalėje.

Anot ministerijos, nuo 2005 metų rengiamą bienalę aplankė daugiau kaip 250 tūkst., Niujorke bienalės pasirodymai surengti 216 vietų, juose dalyvavo 707 menininkai iš įvairių pasaulio šalių.

R. Goldberg yra meno istorikė, autorė, kritikė ir kuratorė. Jos seneliai iš tėvo ir mamos pusės kilę iš Lietuvos. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis