Sociologas įspėja: siūlyčiau labai rimtai žiūrėti į partijas, kurios eina į lankas

„Žvelgdami į partijų [programas kultūrai] išsirinktume „adekvatų“ variantą, bet siūlyčiau labai rimtai žiūrėti į tas partijas, kurios, rodos, eina į lankas. Nes toks kalbėjimas yra lankose esančiam arba, kitaip tariant, socialinėje atskirtyje esančiam rinkėjui“, – teigė sociologas, kultūros politikos analitikas Tadas Šarūnas.

Laidoje „Ne piniguose mūzos“ jis svarstė, kurios partijos prieš Seimo rinkimus turi adekvačiausias programas, o kurios nusivažiavo į lankas.

Čia jis atkreipė dėmesį į, kaip vienas iš laidos vedėjų Kęstas Kirtiklis įvardino, „tradicines“ ir „nesistemines partijas“.

Tos „netradicinės“, „radikalios“ partijos, jo teigimu, yra aktualios 30 proc. žmonių Lietuvoje, kurie gyvena arti skurdo ribos arba socialinėje atskirtyje. Todėl dalis partijų kreipiasi į juos ir bando pritraukti balsuoti.

„Žvelgiant iš ekspertinės pozicijos, atrodo, kad jie vaikšto po pievas, nors iš tiesų tai labai pragmatiškas ieškojimas, kartais labai ciniškomis priemonėmis žmogaus, kuris yra nusivylęs“, – dalinosi T.Šarūnas.

Remdamasis šiomis įžvalgomis sociologas programas kultūrai skirsto į dvi dalis: „Į tas, kurios kreipiasi emociškai (kas aš esu šioje Lietuvoje) bei į tas, kurios veikia technokratiškai (kaip padaryti dalykus, kad jie veiktų.“

„Nesakyčiau, kad emociškai besikreipiančios partijos jos nusišneka. Tai tiesiog kitas kalbėjimo būdas kitam elektoratui, – kalbėjo T.Šarūnas. – Sakyčiau, kad sėkminga partija turėtų miksuoti visus tuos būdus. Paragavusios valdžios „tradicinės“ partijos dažnai užsižaidžia technokratiniais pažadais.“

Visa laida vaizdo įraše:

VIDEO: „Ne piniguose mūzos“ – apie kultūrinę atskirtį, partijų pažadus ir ko nepastebi kultūros bendruomenė

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis