Pasaulio publikai bus pristatyta menininkų Neringos Černiauskaitės ir Ugniaus Gelgudos dueto „Pakui Hardware“ ir tapytojos Marijos Teresės Rožanskaitės (1933–2007) paroda „Uždegimas“.
„Pasaulyje garsaus šiuolaikinių menininkų dueto „Pakui Hardware“ vizionieriškas žvilgsnis provokuojamai sminga į opias žmonijos problemas – pandeminiuose, socialiniuose, ekonominiuose uždegimuose besikankinančius mūsų ir planetos kūnus“, – sakė Dailės muziejaus generalinis direktorius ir Lietuvos paviljono Venecijos bienalėje komisaras Arūnas Gelūnas.
„Uždegimas“ pernai rudenį pristatytas Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje. Po nacionalinės premjeros instaliacija iškeliavo į Veneciją.
N. Černiauskaitės ir U. Gelgudos kūrinys papildytas M. T. Rožanskaitės tapybos kūriniais ir specialiai pritaikytas Sant’Antonino bažnyčios erdvei, kur įkurtas Lietuvos paviljonas.
Anot pranešimo, VII amžiuje Badoerų šeimos pastatyta, XII ir XVII amžiais rekonstruota bažnyčia šiuo metu restauruojama ir labai retai priima pasaulietines veiklas.
M. T. Rožanskaitės tapybą ir „Pakui Hardware“ skulptūrinę instaliaciją jungia medicinos ir sveikatos, gamtos, kosmoso temos bei pramoninio peizažo motyvai. Jis supina skirtingų kartų menines praktikas ir patirtis, tyrinėja šiandienos ekonominių ir socialinių priežasčių sukeltus (post)žmogiškų, socialinių ir planetos kūnų uždegimus.
„Pakui Hardware“ stiklo ir aliuminio skulptūros primena išdidintas nervų sistemas su pulsuojančiais uždegimo taškais. Gyvasties jiems suteikia paviršius skenuojantis spindulys, atkartojantis medicinines procedūras.
T. M. Rožanskaitės tapybos kūriniai išskleidžia neįvardytų ligų, sterilių operacinių, medicinos kabinetų, mechaninių objektų ir kosminio kūno lėtinio uždegimo spinduliuojamą įtampą.
Venecijos šiuolaikinio meno bienalė rengiama kas dvejus metus nuo 1895 metų. Tai prestižiškiausia šiuolaikinio meno paroda pasaulyje. Šių metų bienalės parodos tema – „Užsieniečiai visur“.