Dizaino objektų parodoje „Pandemijos vaizduotė“ – idėjos fizinei distancijai užtikrinti ir socialiniam artumui išsaugoti

Kaip drastiškai pasaulio gyventojų gyvenimas gali pasikeisti per keletą savaičių, niekam pasakoti nebereikia: naujos realybės sąlygomis, kurias išprovokavo koronavirusinė infekcija, mes jau gyvename kone tris sezonus. Mūsų buitis, darbo sąlygos, socialinis ir kultūrinis gyvenimas įgavo naują prasmę ir formas.
Miesto pirtis
Miesto pirtis / Martyno Plepio nuotr.

Šią savaitę Kaune vykstančioje „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ organizuojamo „Kauno dizaino įvykio“ artefaktų parodoje „Pandemijos vaizduotė“ galima išvysti kūrėjų iš įvairių pasaulio šalių darbus, kurie gimė siekiant prisidėti prie pandemijos pasekmių švelninimo.

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, tai – kūriniai, padedantys išlaikyti fizinį atstumą ir palaikyti socialinį artumą tarp žmonių. Lankytojai tarp eksponatų galės atrasti lengvai transportuojamą miesto pirtį, gaubtus, skirtus kavinių lankytojų saugumui užtikrinti, mados aksesuarus ir sprendimus, padedančius užtikrinti saugų atstumą. Paroda tarsi suteikia vizualią formą pagrindinei įvykio temai apie miestų dabartį ir ateitį.

Vienas iš eksponuojamų artefaktų – baroko laikotarpio įkvėptas sijonas, vizualiai „suardantis“ fizinio atstumo sukuriamą tuštumą tarp žmonių. Šveicarų dizainerio Joseph Gobin sukurtas platus, dviejų metrų spinduliu išsiskleidžiantis rūbas, padeda ne tik išlaikyti saugų atstumą, bet tuo pačiu ir išsklaido distancijos keliamą nejaukumą. Šį artefaktą galima pamatyti Kauno „Akropolyje“.

Nuo „Akropolio“ pasukę link Žalgirio arenos, miesto gyventojai ir svečiai gali išvysti ir dar vieną, čia trumpam įsikūrusį parodos eksponatą, karantino laikotarpiu gimusį kūrybinį eksperimentą – mobilią, kilnojamą miesto pirtį. Šios pirties autoriai Jurgis Garmus ir Aleksandras Lukėnas į karantino laikotarpį pažvelgė kūrybiškai ir pasiūlė inovatyvų, estetišką, bet tuo pačiu ir ypač funkcionalų pirties dizainą.

Dar vienas kūrybinis sprendimas, skirtas kavinių, restoranų ar biurų erdvėms – tai prancūzų dizainerio Christopho Gerignono stiklinis gaubtas-burbulas, leidžiantis, net ir esant ribojimams, išsaugoti taip mėgstamus ir svarbius kasdienybės ritualus – bendravimą prie kavos puodelio ar vakarienės. Estetiškas ir perregimas stiklinis gaubtas ne tik organiškai įsilieja į interjerą, tačiau ir saugo.

Christophe Gernigon Studio nuotr. /„Plex'Eat“ gaubtai
Christophe Gernigon Studio nuotr. /„Plex'Eat“ gaubtai

Parodoje galima susipažinti ir su Europoje jau išpopuliarėjusiu objektu „Tactus Lamps“, kurį sukūrė Alexanderis Lervikas (Švedija). Tai dviejų lempų, šilumos „gaublių“ rinkinys, kurių vieną turite, pavyzdžiui, jūs, kitą – jums artimiausi žmonės, tėvai, su kuriais, net ir esant griežto karantino sąlygomis, norite išlaikyti socialinį kontaktą.

Vienam palietus lempą, pas kitą ji užsidega raudonai – taip jūs visuomet galite žinoti, kada toliau esantys galvoja apie jus. Pirmuoju pandemijos laikotarpiu įsitikinome, koks netgi gyvybiškai svarbus gali būti bendražmogiškas ryšys, bendravimas net ir per atstumą.

Paroda „Pandemijos vaizduotė“ supažindina ne tik su realiais objektais, bet ir eksperimentiniais, šiuo metu testavimo fazėje esančiais projektais: vaikų žaidimo aikštele („Rimbin“, Vokietija), interaktyviomis šviečiančiomis membranomis, padėsiančiomis viešosiose miesto erdvėse išlaikyti fizinį atstumą („Physx“, Nyderlandai), vizijomis, pavyzdžiui, Keretaro mieste (Meksika) parengtu „Daza“ moduliu – žaliuoju „stogu“.

Parodos „Pandemijos vaizduotės“ eksponatų žemėlapį galima rasti čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis