– Internete jus galima rasti po slapyvardžiais: Salah the Entertainer (angl. – linksmintojas) arba Spider Salah (angl. – voras Salah). Kokios šių vardų istorijos?
– Esu iš tų laikų, kai vardą kurdavai ne pats, publika arba kiti šokių meistrai. Vardai gimdavo iš tavo gyvenimo būdo, šokio, charakterio. Spider Salah atsirado man dalyvaujant Metų šokio mūšių scenoje, kur pakeičiau šokėją, negalėjusį atvykti į pasirodymą. Pradėjus suktis, visi žmonės taip šaukė, kad jaučiau vėją, kylančias emocijas. Po pasirodymo išėjome į lauką ir aplink mane visi skandavo: voras, voras, voras! Tiesą sakant, jau daugelį metų Spider Salah yra mano elektroninis paštas. The Entertainer gimė Didžiojoje Britanijoje varžybų metu, kai komanda pamatė, kaip aš patikau miniai. Jų žodžiais: „Net kai pralaimi, esi geriausias pramogų kūrėjas, linksmintojas (the Entertainer) pasaulyje“.
– Kaip atsiradote šokių pasaulyje? Esate minėjęs, kad šokti pradėjote 14–15 metų.
– Šokį man parodė mano vyresnioji sesė. Ji mėgo funk muziką. Tačiau man nepatiko nei muzika, nei tai, ką ji darė. Buvau įnikęs į futbolą. Apskritai, vaikystėje mėgau užsiimti įvairiomis sporto šakomis. Kiek vėliau riedučiai mane atvedė į paauglių klubą, riedučių čiuožyklą, tokią, kaip filmuose. Stebėdavau, kaip kiti vaikinai šoka su riedučiais – atrodė, kad jie būdavo populiarūs ir traukdavo merginas. Buvau per drovus ką nors užkalbinti, dėl to tiesiog pradėjau kopijuoti jų žingsnelius. Pradėjus judėti, atradau draugų, kurie mane mokydavo šokio žingsnių, o aš pradėjau labai greitai mokytis.
Pradėjau lankytis šokių pasirodymuose, kur išvydau vieną iš dalyvių – jis nuolat šypsojosi. Jis privertė nusišypsoti ir mane – šypsojausi net viduje. Šokėjas vis keisdavo veido išraiškas. Aš irgi norėjau taip daryti, bet per daug bijojau eiti su jais (šokėjais) pasikalbėti. Bandžiau juos kopijuoti. Vienas iš šokėjų priėjo prie manęs ir pradėjo rodyti, kaip tai daroma.
Pradėjau mokytis šiuolaikinio šokio, vėliau – stepo, baleto, taip pat ieškojau judesio salsos, afrikietiško šokio stiliuose ir net pilvo šokyje, populiariame mano gimtinėje. Visa tai taip spalvinga, o spalvos padeda man kurti naują paveikslą.
– Koks jūsų mėgstamiausias šokio stilius? Ir kodėl – ar tai dėl muzikos, ar dėl fizinių galimybių šokant?
– Sunku išsirinkti. Locking nuteikia linksmai jaustis. Tai ir džiaugsmas, ir gyvenimas. Popping – tai tarsi energija su elektra ir bangavimu, priverčiančiu mane skristi nepakilus. Breikas priverčia susimąstyti – ar galiu tai padaryti? Kai ant grindų susiduri su gravitacija, kartais jautiesi lengvas, kartais sunkus, kartais niekas nepavyksta. Bet viskas gerai, aš vis tiek galiu praktikuotis. Aš žmogus – nesu tobulas.
– Labai gražus požiūris į tai, kaip kiekvienas stilius suteikia jums skirtingą jausmą. Kaip apibūdintumėte savo ryšį su kūnu? Ką manote: ar jūs turite kūną, ar jūs esate kūnas?
– Prieš kelis mėnesius turėjau pasirodymą. Po jo vienas iš teisėjų priėjo prie manęs ir sako: „Sūnau, tu su savo kūnu esi šou“. Iš pradžių suglumau, svarsčiau, kodėl jis man taip pasakė. Iš tiesų, mano kūnas yra natūraliai lankstus ir šį lankstumą naudoju jau daugiau nei 20 metų. Gydytojai sako, kad lankstumas turi ribotą gyvenimą. Taigi dabar turiu būti atsargus. Jau keletą metų dirbu su savo kūno anatomija ir kontrole. Noriu labiau suprasti savo kūną. Stengiuosi gyventi sveiką gyvenimo būdą.
Popping – tai tarsi energija su elektra ir bangavimu, priverčiančiu mane skristi nepakilus.
Kartą buvau susirgęs ir, manau, kad šis sirgimas buvo geriausias mano mokytojas, parodęs, kad turiu tik vieną kūną, o kūnas yra šventykla. Jei nekreipsi dėmesio, nesirūpinsi savo kūnu, gausi iš jo atsaką. Kartais liekame lovoje ir nežinome, kodėl. Tai nėra tavo sprendimas. Tai tavo kūno sprendimas, nes prieš tai jo neklausei. Kūnas yra žmogus, tik mes nežinome, kaip juo naudotis.
– Kadangi visi turi kažkokį kūną... Ar visi gali šokti?
– Vyresni žmonės sako: dabar nebegaliu šokti. Tai netiesa. Jeigu anksčiau galėdavote tai padaryti, galite ir dabar, nes esate tai darę anksčiau. Tada jie sako: aš nebegaliu šokti taip, kai anksčiau. Tas tiesa, tačiau juk vis tiek galite šokti. Ką žodyne reiškia žodis šokis? Tai judėjimas. Kas yra judėjimas? Pakelkite rankas – ką tik padarėte judesį. Bet šokis – tai judėjimas pagal ritmą. Ar einant gatve kuri ritmą? Kai dirbate – kuriate savo ritmą, nors ritmo negirdite. Jei nekuriate ritmo, jūs negalite dirbti. Ritmas yra 1-2-1-2-1-2. Jį galima paspartinti arba sulėtinti, kai bėgate, gaminate. Mes tiesiog apie tai negalvojame. Galima sakyti, kad visi pasaulyje šoka, tik mes neatkreipiame dėmesio.
– Šią savaitę festivalyje AUDRA visi tikrai šoks. Vyks GAMERS šokių mūšis. Jūs būsite komisijos narys. Ko tikitės iš dalyvių, o gal turite kokių nors įžvalgų?
– Kai buvome uždaryti (pandemijos metu) ir negalėjome keliauti, stebėjau daug šokių kovų internete. Tai buvo nuostabi galimybė daugeliui šokėjų, kurie negalėjo keliauti ar neturėjo pinigų vykti į varžybas. Tačiau nuotolinės transliacijos žudo emocijas. Kitas dalykas – manau, kad po pandemijos šokių progresas yra beprotiškas. Olimpinės žaidynės patvirtino breiką kaip sporto šaką. Kai paskutinį kartą rengiau seminarą, nuotaika buvo nuostabi, nes šokėjai buvo tikrai labai alkani praktikuotis ir mokytis.
Kad ir kokiose varžybose dalyvautumėte, jei pralaimite, žinau, gali būti liūdna. Su ego taip jau yra. Tačiau turėtumėte atsiminti, jog reikia būti savimi. Kiekvienas pasirodymas – paskutinis kartas, todėl šokite taip, lyg tai būtų jūsų paskutinė akimirka. Darykite ir jauskite maksimumą. Tai – šventė.
– Yra tokia labai populiari citata „šok taip, lyg niekas nemato“. Ką jūs manote apie tai?
– Šokti taip, lyg niekas nežiūrėtų, nėra prasmės. Nes kai šoki, tu šoki kam nors. Tai arba skirta publikai, arba tam, apie ką galvoji, arba sau. Šokiai neatsiranda iš nieko.
– Kaip ruošiatės šokių kovoms? Kuriate choreografiją ar labiau mėgstate improvizaciją?
– Aš visada pasiruošiu strategiją kaip krepšinio ar futbolo treneris. Pasiruošimas yra svarbu. Juk neisite į šokių kovą be jokio pasiruošimo. Grįšiu į pradmenis, praktikuosiu savo pagrindus, išbandysiu įvairius muzikos ritmus. Niekada nežinai, ką gros didžėjus. Tačiau tuo pačiu metu toks iššūkis gali suteikti jums privalumų. Jei praktikuositės su vis kita muzika, būsite pasiruošę, kad muzika nenustebintų ir DJ metus jums iššūkį, jūs būsite jam pasiruošęs. Tokia gali būti praktika.
Tačiau turėtumėte atsiminti, jog reikia būti savimi.
Taip pat svarbu treniruoti fizinę jėgą. Yra būdų treniruotis bėgimui, kopimui į kalnus, boksui, plaukimui ir aišku – šokiams. Manau, kad kiekviena treniruotė suteikia jėgos ir stabilumo, kad jūsų kūnas būtų pasirengęs varžyboms.
Choreografija neužsiimu. Sakyčiau, turiu judesių rinkinį, rutiną, kurią vis galiu papildyti ar įdomiai panaudoti šiuos judesius keisdamas, greitindamas, lėtindamas ir panašiai. Tai konceptas, kurį naudoju sau ir kartais net užsirašau. Kai šoku, esu pasiruošęs. Be to, neruoškite išankstinės choreografijos, nes teisėjas jus stebi ir pamatys, kad tai nėra laisvasis stilius ar improvizacija.
– Palinkėjimas Kauno šokėjams?
– Pirma, mėgaukitės. Antra, nesaugokit savo judesio kitam kartui. Darykite viską, ką galite pirmame raunde. O jei įveiksite pirmąjį, antrajam raunde darykite viską dvigubai. Ir jei įveiksite antrąjį raundą, trečiajame raunde atlikite trigubai geriausią rezultatą. Turbūt nenorite atskleisti savo judesio, nes tikitės praeiti toliau ir parodyti tada. Tačiau kartais nepraeini. Prisimink, kas esi. Ką atstovauji. Ir atminkite, kad mes buvome ilgai užsisėdėję, užrakinti. Neturėjome galimybės šokti akis į akį, dalyvauti renginiuose. Mėgaukitės šokių kova, mėgaukitės šia nuostabia švente. Nugalėtojas ar pralaimėtojas – visada laimime.
Šiuolaikinio miesto festivalio „Audra“ programą kartu su „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ bendromis jėgomis kuria jaunimo organizacija VšĮ „Kylantis Kaunas“, VšĮ „Freimas“ bei naktinio klubo „Lizdas“ komanda. Prie festivalio renginių prisideda ne tik tokios ilgametės institucijos kaip Pažaislio muzikos festivalis ar Kauno miesto kamerinis teatras, bet ir įvairūs partneriai iš Japonijos, Graikijos, Serbijos, Prancūzijos, Vokietijos, Estijos, Suomijos ir kitų Europos šalių.