Rugpjūčio 17–26 dienomis per 10 festivalio dienų bus galima pamatyti 10 geriausių Lietuvos ir Europos šiuolaikinio scenos meno projektų, tarp kurių – ir į Avinjono festivalio 10 rekomenduojamų pamatyti spektaklių sąrašą įtrauktas Claudio Stellato spektaklis „Work“.
Pasak festivalio vadovės Gintarės Masteikaitės, „ConTempo“ yra pilnas iššūkių nuo pat pirmųjų metų: „Ir dar dabar mes auginamės auditoriją. Bet yra geri atsiminimai iš pernai metų, kai žiūrovai spektaklius sekė iš vienos vietos į kitą. Šiais metais festivalis vėl kitoks, pristatome ir didelę tarptautinę programą, vaidinimai vyks ne tik atvirose, bet ir uždarose erdvėse. Tačiau šie metai yra repeticija pieš didįjį 2022 metų festivalį, kai Kaunas ir Kauno rajonas taps Europos kultūros sostine.“
Kalbėdama apie festivalio žiūrovus G.Masteikaitė sako, kad tai – ne tik scenos menais besidominti ir tokių renginių laukianti publika.
„Festivalis pasiekia labai daug atsitiktinių žmonių, kurie vienaip ar kitaip patenka į pasirodymą eidami, išlipdami iš autobuso, kaip buvo autobusų stotyje pernai. Į pasirodymus jie patenka ir eidami gatve.
Taip pat yra labai daug jaunimo, kurie domisi, ateina, yra šeimų. Festivalis – labai demokratiškas ir draugiškas, jis įvairus. Tačiau pagrindinis jo žiūrovas – smalsus žmogus. Jam įdomu, jis nebijo rizikuoti ir eina žiūrėti darbų, kuriuos sunku apibrėžti, kas tai yra“, – kalbėjo G.Masteikaitė.
Festivalio vadovė sako, kad niekada nereikia stengtis suprasti to paties darbo taip, kaip jį supranta kūrėjas: „Aš, dirbdama tiek su šokiu, tiek su cirku, tiek su tarpdisciplininiais scenos menais, sakau, kad prieš einant dažnai neverta skaityti aprašymų. Užtenka įsijungti vaizduotę ir leisti sau svajoti, skristi.
Visi spektakliai labai dažnai reflektuoja aplinką, ypač tie, kurie yra pristatomi viešose erdvėse. Priklausomai nuo to, kur jie pristatomi, jie gali pasakoti labai skirtingas istorijas.
Šių metų atidarymo spektaklis taip pat bus skirtingose lokacijose, kurios šiam darbui duos kitokį atspalvį. Ar žiūrėsite spektaklį prie Kauno soboro, ar IX forte – tai dvi skirtingos scenografijos ir visai skirtinga nuotaika.“
Kalbėdama apie šių metų programą G.Masteikaitė rekomendavo nepraleisti Claudio Stellato spektaklio „Work“, kuris yra įtrauktas į Avinjono festivalio 10 rekomenduojamų pamatyti spektaklių sąrašą.
Vinys, šiek tiek medžio, dažų, įrankių ir kasdienių veiksmų, kurie iš pažiūros nėra svarbūs, spektaklyje yra naujai reflektuojami ir transformuojami nepaprastoje statybų aikštelėje. Medžiagoms ir scenografijos elementams nuosekliai keičiantis, pradės ryškėti tikrieji paveikslai, o žiūrovas taps sudėtingo, nelogiško ir absurdiško meno kūrinio kūrimo liudininku.
Dar vienas darbas – belgų kūrėjo Alexanderio Vantournhouto spektaklis „Screws“, kur pasitelkę ledo batus, boulingo kamuolius ir kitus neįprastus daiktus spektaklio šokėjai virs būtybėmis, nepaisančiomis jokių fizikos dėsnių. Kartu su penkiais šokėjais-akrobatais A.Vantournhoutas žiūrovą ves maršrutu, kuriame daugybė mikro pasirodymų – nuo trumpučių solo ir duetų iki kelių šokėjų kompozicijų. Šis įvietintas spektaklis kvies pajudėti iš savo vietos, vaikščioti po spektaklio erdvę ir kiekvienam žiūrovui pačiam pasirinkti kampą, iš kurio galima stebėti visas miniatiūrines kompozicijas. „Jo darbai išlipa iš visų mums suprantamų rėmų“, - sakė G.Masteikaitė.
Jordi Gali spektaklyje „Orbes“, kaip ir ankstesniuose savo kūriniuose, tyrinėja judesio atsiradimą materijos ir konteksto atžvilgiu: „Jis yra konceptualistas, dirba su įdomiomis netradicinėmis medžiagomis, stato keistas konstrukcijas ir šiemet atveža darbą, kuris kuris trunka 2,5 valandos ir bus rodomas prie Kauno soboro.“
Šių metų festivalio programą praplėtė ir lietuvių kūrėjų darbai, kuriuos šiemet „ConTempo“ atstovauja išskirtinai jaunosios kartos Lietuvos režisieriai – Artūras Areima, Aleksandras Špilevojus ir teatrai „Kosmos Theater“ bei „Teatronas“.
„Turime labai daug jaunimo, kuris yra drąsus, eksperimentuoja, važiuoja mokytis į užsienį. Lietuva, būdama labai maža šalis, yra turtinga skirtingais menininkais ir yra vardų, kurie verti europinio dėmesio“, – sakė G.Masteikaitė.
Pasak G.Masteikaitės, norėtųsi, kad „ConTempo“ nesibaigtų sulig Europos kultūros sostinės metais ir miestas būtų suinteresuotas jį išlaikyti toliau.
Festivalį „ConTempo“ pristato „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“, organizuoja VšĮ „Kultūros platforma“, finansuoja Lietuvos kultūros taryba, Kauno miesto ir rajono savivaldybės bei Lietuvos Respublikos Kultūros Ministerija. Dalis festivalio renginių nemokami, į mokamus renginius bilietus platina „kakava.lt“. Visa festivalio programa: www.contempofestival.lt.