Kultūros paminklas  – ant prekystalio

Vyriausybės nutarimu, šių metų vasarą Kauno centrinio pašto rūmai buvo paskelbti kultūros paminklu. Naujojo statuso suteikimas istoriniam Kauno simboliui tapo deramu įvertinimu, liudijančiu, kad modernioji tarpukario architektūra – tai ne tik išskirtiniai laikinosios sostinės architektūriniai akcentai, svarbūs kauniečiams.
Iniciatyvinė visuomenininkų grupė „Paštininkai“ kviečia į renginį, kurio metu bus pristatyti pastato įveiklinimo scenarijai
Iniciatyvinė grupė „Paštininkai“ organizavo tarpdisciplinines Kauno centrinio pašto kūrybines dirbtuves / „Kaunas 2022“ nuotr.

Kaip rašoma „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ pranešime spaudai, tai – ir Lietuvos valstybingumo bei Pirmosios Respublikos žmonių troškimo statyti naują, modernią Lietuvą liudininkai. Maža to, 2015 metais Europos Komisija Kauno modernizmo statiniams, tarp jų ir Centriniam paštui, suteikė Europos paveldo ženklą. Siekiama, kad Kauno modernizmo architektūra būtų įrašyta ir į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą.

AB „Lietuvos paštas“ praėjusią savaitę oficialiai paskelbė, kad Kauno centrinio pašto rūmai bus parduodami viešame aukcione. Deja, toks sprendimas buvo priimtas, valstybės institucijoms neatradus šiam pastatui tinkančios visuomeninės-kultūrinės misijos.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Kauno centrinis paštas
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Kauno centrinis paštas

Tačiau žinia apie naująjį kultūros paminklą išlieka aktuali, nes šis statusas nuo šiol teisiškai užtikrina, kad, pardavus pastatą, ateityje jis liks atviras ir prieinamas visuomenei.

Pašto atvirūmai

Spalio 9-ąją – Pasaulinę pašto dieną – iniciatyvinė visuomenininkų grupė „Paštininkai“ kviečia Kauno centrinio pašto ateičiai neabejingus piliečius į renginį, kurio metu bus pristatyti šio pastato įveiklinimo scenarijai, o į renginį susirinkę dalyviai bus raginami nemokamai išsiųsti savo idėjas paštui.

Renginys vyks Kauno centrinio pašto Operacijų salėje, 18 – 20 val. Taip pat numatyta ir kultūrinė programa.

Tikimasi, kad pasiūlyti pašto rūmų įveiklinimo scenarijai padės būsimam pašto šeimininkui išlaikyti deramą pastato prieinamumą ir patrauklumą ne tik jo savininkams, bet ir visuomenei. Viliamasi, kad pastatu susidomės socialiai atsakingas verslas, suprantantis pastato vertę, galintis rūmus prikelti naujam gyvenimui ir vykdyti ne tik komercines, bet ir kultūrines veiklas.

Kūrybinės dirbtuvės „Kauno centrinio pašto rūmai“

Metų pradžioje susibūrusi visuomeninė iniciatyvinė grupė, pasivadinusi „Paštininkais“, balandžio 25–26 dienomis Kauno architektų sąjungoje organizavo tarpdisciplinines Kauno centrinio pašto kūrybines dirbtuves. Jų tikslas – sukonstruoti atgaivinimo ir įveiklinimo scenarijus unikaliam Kauno modernizmo objektui – Pašto rūmams.

„Kaunas 2022“ nuotr./Iniciatyvinė grupė „Paštininkai“ organizavo tarpdisciplinines Kauno centrinio pašto kūrybines dirbtuves
„Kaunas 2022“ nuotr./Iniciatyvinė grupė „Paštininkai“ organizavo tarpdisciplinines Kauno centrinio pašto kūrybines dirbtuves

Dirbtuvėse dalyvavo įvairių sričių specialistai: architektūros, paveldosaugos, dizaino, menotyros, istorijos, teisės, verslo, turizmo, valdžios atstovai, „Kaunas 2022“ programų atstovai, menininkai bei pastato ateičiai neabejingi kauniečiai. Dirbtuvių metu išanalizuotos Pašto rūmų komplekso fizinės, funkcinės bei architektūrinės galimybės, parengti trys kompleksiniai objekto įveiklinimo variantai, besiremiantys skirtingais prioritetais.

Kūrybinės dirbtuvės vykdytos principu „dizainu grįstas mąstymas“ (angl. design thinking). Tarpiniai rezultatai pristatyti ir aptarti liepos 1-ąją – Tarptautinę architektų dieną Kauno architektų sąjungos palėpėje. Kūrybinėse dirbtuvėse gimusius pastato panaudojimo scenarijus grupės plėtojo toliau, rezultatai taip pat pristatyti Turto bankui ir AB „Lietuvos paštas“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis