„LOKALI: Made in Akademija“: verslas, gimęs iš alkio kultūrai

Lapkričio 26 d. Kauno rajono Akademijos miestelyje duris atvers ilgai laukta šio miestelio bendruomenės savomis rankomis įkurta parduotuvė „LOKALI: Made in Akademija“, rašoma pranešime spaudai.
„LOKALI: Made in Akademija“
„LOKALI: Made in Akademija“ / Indrajos Raudonikytės nuotr.

Prasidėjusi nuo idėjos, gimusios „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ projekte „Šiuolaikinės seniūnijos“ ir bendruomenės noro patiems susikurti lėšas kultūrinio gyvenimo plėtrai, parduotuvė startuoja po savo stogu sutelkusi apie 40 verslininkų. Lankytojams „LOKALI: Made in Akademija“ pasiūlys Akademijoje pagamintos produkcijos: įvairiausių maisto gaminių, o taip pat ir bižuterijos, tekstilės, gėlių, odos gaminių, paveikslų.

„Apie tokį ambicingą projektą ir verslui, ir kultūrai sunkiu metu, iš pažiūros būtų mažų mažiausiai nedrąsu pasvajoti, o dar ir apie tai, kiek ir kaip vietos bendruomenės narių, įmonių ir Kauno rajono savivaldybės ši idėja bus palaikoma. Avantiūra (gerąja prasme!) su dideliu užtaisu ryžto ir užsispyrimo virto prasmingu ir ilgalaikiu projektu. Tikiuosi, kad Akademijos bendruomenės centro ir vietos partnerių kuriama parduotuvė – atvira pokalbių ir susitikimų erdvė, taps įkvėpimu, kad jautrumas bendruomenei ir pagarba savo gyvenamai vietai gali dideles idėjas paversti realybe“ , – sako „Kaunas 2022“ kuratorė Viltė Migonytė-Petrulienė.

Kristinos Mačionienės nuotr. /
Kristinos Mačionienės nuotr. /

„Mūsų bendras verslas gimė iš alkio kultūrai. Iki šiol neturėjome nei kultūros centro, nei jame dirbančio darbuotojo: kultūrinis gyvenimas buvo susijęs su tik su projektiniu finansavimu, o to, deja, nepakako. Ėmėme galvoti, kaip galėtume nebetiesti rankos, o kultūrai prisitraukti lėšų patys. Vieno renginio metu, kuriame vyko degustacija, pamatėme, kad Akademijoje apstu puikių gamintojų, kurių produkcija galėtų būti patraukli ir platesnei auditorijai. Tada nusprendėme plėtoti bendruomeninės parduotuvės idėją. Ji yra paremta dvigubo laimėjimo principu: bendruomenė gamintojams užtikrina erdvę, kur jų gaminiai yra matomi, o dalis pelno yra skiriama tos bendruomenės kultūriniam gyvenimui palaikyti“, – Lietuvoje dar mažai žinoma socialinio verslo idėja dalijosi parduotuvės LOKALI direktorė Kristina Šiožinienė.

Pasak p. Kristinos, duris atveriančioje parduotuvėje pirmuosius lankytojus pasitiks apie 40 vietos verslininkų gaminiai. Tačiau tai – ne riba. Gamintojų ratą bendruomenė planuoja plėsti ir ateityje savo vartotojui pasiūlyti apie 200 Akademijoje ir šalia jos veikiančių verslų produkcijos. „Didžioji dalis parduotuvės asortimento – maistas: karamelė, padažai, saldumynai, kepiniai. O taip pat pasiūlysime bižuterijos, gėlių, paveikslų, tekstilės ir odos gaminių. Apsilankę čia galės rasti ir kol kas vienintelę šios parduotuvės paslaugą – pasimėgauti puodeliu skanios kavos“ , – pasakoja K.Šiožinienė.

Nuo pat pirmosios veiklos dienos verslas šioje bendruomenės erdvėje bus neatsiejamas nuo kultūros: viena parduotuvės siena bus skirta vietos menininkų darbams eksponuoti. Pasak parduotuvės direktorės, norinčiųjų netrūksta jau dabar. Iš karto po atidarymo lankytojai čia išvys menininkės Valdonės Gudaitienės medinių paveikslų parodą.

Atvėrę fizinės parduotuvės duris, bendruomenė nesustos: gruodžio viduryje planuojama pradėti ir elektroninės parduotuvės veiklą.

„LOKALI: made in Akademija“ įsikūrusi Kauno rajone, Akademijoje, Varžupio g. 1, prekybos centre RIMI.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis