Žiūrėkite

15MIN SEIMO DEBATAI 2024: ginčai dėl gynybos finansavimo, kainų, švietimo ir sveikatos apsaugos15MIN SEIMO DEBATAI 2024: ginčai dėl gynybos finansavimo, kainų, švietimo ir sveikatos apsaugos

Muzikos mokytoja Lijana: „Muzika yra kaip žaidimas, kurį visi suprantame“

„Viena tyliausių projekto dalyvių, išsikirtinės išvaizdos ir unikalaus balso tembro“, – šitaip pristatoma Kaune ir Birštone dirbanti muzikos mokytoja Lijana Stakauskaitė – vieną iš televizijos projekto „X faktorius“ dalyvių. Savo kelią muzikiniame projekte moteris baigė prieš kelias savaites.
Dainininkė Lijana Stakauskaitė
Dainininkė Lijana Stakauskaitė

„Dabar ruošiuosi kalėdiniams renginiams, koncertams, konkursams. Veiklos daug, – 15min sakė L. Stakauskaitė, kurios gyvenime – daug darbų ir veiklų. Beveik visos jos susijusios su pagrindine Lijanos aistra – muzika“.

Lijana, sakot, kad tokios žaidimo taisyklės, o „X faktorius“ tam tikra prasme ir yra žaidimas. O kasdienybėje kas jums yra žaidimas?

– Aš mėgstu iššūkius, iš jų mokytis bei tobulėti. Todėl man pasirodė įdomu sudalyvauti šiame projekte. Žinoma, bijojau, nes pati esu mokytoja, mano veiklos susijusios su muzika. Bet išdrįsau ir buvo įdomu pasižiūrėti užkulisius, nes ir pati organizuoju vokalo konkursus. Todėl man į šį projektą buvo įdomu pažvelgti ir iš organizacinės pusės. Manau, kad kiekvienas turėtume nebijoti iššūkių, kurių dėka galime tobulėti.

Aš mėgstu iššūkius, iš jų mokytis bei tobulėti.

Kadangi esu mokytoja, noriu parodyti pavyzdį savo vaikams, kad pati muzika yra kaip žaidimas, kurį visi suprantame. Visa mano muzikos veiklų metodika yra orientuota į žaidimą, kuomet vaikas net nesupranta, kad išmoksta muzikos. Mokantis muzikos, reikėtų integruoti tiek judesį, tiek vaizdinę medžiagą, tiek žaidimus ir kitus praktinius vaiko gebėjimus, nes per kūrybą ir praktiką paliesime vaiko kūrybiškumą.

Dainininkė Lijana Stakauskaitė
Dainininkė Lijana Stakauskaitė

Anot jūsų, buvo baisu, nes pati esate mokytoja. Tačiau muzikos, o ne, pavyzdžiui, biologijos. Tad atrodytų, kad lipti į sceną jums, profesionalei, gal neturėtų būti labai baisu?

– Baimė buvo todėl, kad tarsi su mokiniais susikeičiau vietomis. Mane, be kitų, vertino ir mano mokiniai, kurie buvo mano didžiausias palaikymas viso projekto metu.

Emocine prasme, koks buvo laikas, praleistas projekte?

– Didelis iššūkis sau, galbūt – avantiūra. Įdomi patirtis, naujos pažintys, draugai. Labai visko daug, dėl ko tik jaučiuosi dar labiau praturtėjusi kūrybine prasme.

Visa mano muzikos veiklų metodika yra orientuota į žaidimą, kuomet vaikas net nesupranta, kad išmoksta muzikos.

O mokiniai domėjosi, kaip jums sekasi?

–Taip, mokiniai domėjosi konkursu ir jutau didelį jų palaikymą. Dirbu Birštono kultūros centre, kur vadovauju vokalo studijai „Crazy“, taip pat dirbu muzikos mokytoja Kauno Miko Petrausko scenos menų mokykloje ir „Herojaus“ mokykloje.

Apie mano dalyvavimą tokiame projekte tikrai teko kalbėtis su mokiniais, bet galbūt labiau nustebo artimesni žmonės.

Dainininkė Lijana Stakauskaitė
Dainininkė Lijana Stakauskaitė

Jūs buvote vadinama paslaptingąja, tyliausia. Ar šie apibūdinimai – išties apie jus?

– Taip, tikriausiai taip. Nenorėjau pasirodyti kitokia, nei esu. Esu rami, mėgstu stebėti kitus, nemėgstu elgtis iššaukiančiai. Mėgstu konkretumą ir daryti tai, ką reikia. Be pagražinimų.

Ar žmogui su tokiomis būdo savybėmis apskritai tinka televizijos projektas? Ir ar nėra pernelyg sunku jame būti?

– Žinojau, kad tai gali būti sunku, bet išsikėliau tokį iššūkį. Ir iš to daug išmokau. Susidūriau su įvairiomis naujomis situacijomis, kurių dėka įgijau naujos patirties, kurią ketinu savaip pritaikyti edukacijoje ir gyvenime.

Muzikos mokytojas moko vaikus pamilti ir suprasti muziką.

Kartotumėt dar kartą?

–Šį klausimą dažnai užduodu ir pati sau ir galiu atvirai pasakyti, kad atsakymo į jį dar neradau. Taip, tikriausiai kartočiau, kodėl gi ne. Būtų įdomu sudalyvauti ir kituose projektuose. Bet tikriausiai reikia laiko suprasti kas įvyko ir kaip tai paveiks mano gyvenimą.

Žinau tik viena, kad tokiame projekte gali dalyvauti toli gražu ne kiekvienas, tam reikia ne tik talento, drąsos ir užsispyrimo, bet ir geležinės kantrybės. Turi būti pasiruošęs visapusiškai, kad projekte galėtum išsilaikyti iki pat pabaigos.

Mokote muzikos. Žinome, kad matematikos ar lietuvių kalbos mokytojai vaikus turi paruošti, pavyzdžiui, egzaminui. O kokia yra muzikos mokytojo darbo esmė?

– Muzikos mokytojas moko vaikus pamilti ir suprasti muziką. Kartais tenka ieškoti būdų kaip sudominti ir įtraukti į muzikinę veiklą. Bandau prieiti prie kiekvieno vaiko ir suprasti, kas jam labiau patinka, o ne būtinai išmokyti pažinti natas ar pagrindinių taisyklių. Muzika, visų pirma, turėtų būti malonumas, veikla, kūryba, kuri lavintų vaiko vaizduotę ir kitus gebėjimus.

Muzika, kaip ir bet kokia matematika ar istorija yra kaip įrankis, kuriuo galime naudotis apjungiant skirtingus mokomuosius dalykus ir pritaikyti juos praktikoje. Pavyzdžiui, kompozitoriaus Antonijaus Vivaldžio „Metų laikuose“ turime ir gamtos pažinimą, ir muziką, ir skaičiavimą. Muzika yra visuma, joje telpa ir istorija, ir matematika, ir psichologija, ir ekonomika, ir kiti dalykai.

Mokykloje mokomės labai daug skirtingų dalykų, kuriuose visur rasime muzikos.

Ir mokytis muzikos nebūtinai reiškia turėti klausą? Užtenka ir meilės garsui?

– Suprasti muzikos pasaulį nebūtina klausa. Mokykloje mokomės labai daug skirtingų dalykų, kuriuose visur rasime muzikos.

O kaip jus pačią pasirinko muzika?

– Su ja draugauju jau labai seniai. Pažinus muzikos pasaulį muzikos mokykloje pradėjau kurti savo kūrybinį kelią, kurį tęsiu iki dabar. Ir muzikinės veiklos tik daugėja. Muzika yra mano gyvenimo dalis, tai ir darbas (nuo renginių, muzikos pamokų, iki vokalinių konkursų organizavimo), ir kūryba (kuriu dainas vaikams, groju įvairiose roko grupėse, kitais žinomais Lietuvos atlikėjais). Šiuo metu ruošiu savo kūrybos albumą, kuri artimiausiu metu ketinu išleisti ir su visais pasidalinti.

Dainininkė Lijana Stakauskaitė
Dainininkė Lijana Stakauskaitė

Dirbate Birštone ir Kaune. Esate ir kilusi iš šių kraštų?

– Esu kilusi iš Ignalinos krašto ir profesinis kelias pro Birštoną mane atvedė į Kauną. Ieškojau darbo patirties ir čia likau. Kaune atrandu vis daugiau darbo galimybių.

Kaunas man visų pirma asocijuojasi su lietuviškiausiu miestu, jis įdomus kultūrine prasme, yra įvairiapusis. Pastaruoju metu labai gražėjantis, augantis, inovatyvus ir šiuolaikiškas.

Mėgstu lankytis muzikiniuose festivaliuose, galbūt labiausiai mane domina įvairūs menai, renginiai, įvairūs edukaciniai projektai.

Kaunas man visų pirma asocijuojasi su lietuviškiausiu miestu, jis įdomus kultūrine prasme, yra įvairiapusis.

Kaunui liko vos keli žingsniai iki Europos kultūros sostinės metų. Esate susipažinusi su 2022-ų metų programa?

– Domiuosi šiuo projektu. Jis įdomus ir labai didelis, vienija ir skatina bendradarbiauti skirtingas kultūras bei suburia menininkus bendram tikslui. Peržiūrėjus visą programą, pradedi galvoti, kaip čia viską susiplanuoti, kad visur spėčiau sudalyvauti (juokiasi).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas