Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Nuo jaunimo projekto iki organizacijos: „Kylančio Kauno“ fenomenas

Vis daugiau jaunų kūrybingų žmonių ieško būdų, kaip galėtų įprasminti savo idėjas. Vienas iš būdų radosi dar 2017 – aisiais Kaune. Ruošiantis šiuolaikinės Europos kultūros sostinės titulo metams buvo sukurta jaunimui skirta programa „Kauno iššūkis“, rašoma pranešime spaudai.
Kauno iššūkis
Kauno iššūkis / Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.

Sulaukus 2022 – ųjų „Kauno iššūkis“ užaugo į „Kylančio Kauno“ organizaciją, kuri ir toliau vienys kūrybiškiausius jaunuolius Kauno mieste.

Kultūra, kylanti iš moksleivių

Idėja, paversti „Kauno iššūkį“ organizacija, kilo jaunimo programos alumnams, kurie nutarė net ir po 2022 – ųjų, Europos kultūros sostinės titulo metų, toliau burti moksleivius, norinčius auginti „kultūringą“ Kauno miestą.

„Kaunas 2022“ jaunimo programos koordinatorė bei viena iš organizacijos steigėjų Sandra Karnilavičiūtė teigė, jog „Kylančio Kauno“ organizacija, kaip ir jos pirmtakė „Kauno iššūkis“, yra išskirtinė: „Kylantis Kaunas“ nuo šiol yra jaunimui ir kultūrai skirta organizacija, kuri skatins ir padės jaunoms idėjoms virsti iniciatyvomis bei projektais.

Žinoma, net ir pačius kūrybiškiausius sumanymus siekiant paversti projektais reikia kompetencijų, todėl „Kylantis Kaunas“ tęs mokymų programos „Kauno iššūkis“ vykdymą. Organizacijos veiklos apims ne tik projektų kūrimą, bet ir mokymus, kurie leis jaunuoliams įgyti žinias, reikalingas projektų valdymui, darbui komandoje bei savęs pažinimui.

Martyno Plepio nuotr./Perkūnija
Martyno Plepio nuotr./Perkūnija

Verta paminėti, jog šiuo metu „Kauno iššūkio“ programą yra baigusios penkios jaunuolių kartos. Nuo pat 2017 metų moksleiviai, atrinkti dalyvauti programoje, pusę metų pildo savo žinių bagažą bei su mentorių pagalba vysto idėjas iki pat galutinio projekto įgyvendinimo. Per penkerius „Kauno iššūkio“ gyvavimo metus dienos šviesą pasiekė ne vienas jaunimo projektas.

„Puota“, „Komoda“, „Žaidžiam Kauną“, „Randai“, „Lempa“ ir „PDF“ – tai tik keli ryškiausi projektai, kurie buvo sukurti „Kauno iššūkio“ programos dalyvių. Jų ryškumą liudija neeilinis pačių Kauno miesto gyventojų pripažinimas. Pavyzdžiui, iš meilės poezijai trečios kartos dalyvių sukurtas projektas „Puota“ 2019 – aisiais tapo metų įsimintiniausia Kauno kultūrine iniciatyva.

Be to, „Kauno iššūkio“ ketvirtos kartos dalyviai, projekto „Komoda“ sumanytojai, dar 2021-ųjų vasarą „Perkūnijos“ festivalio metu surengė madų šou, kurio metu buvo galima išvysti jaunosios kartos lietuvių dizainerių sukurtas naujausias drabužių kolekcijas. Be kita ko, jau dabar organizacija kartu su partneriais ruošiasi svarbiausiam metų renginiui festivaliui „Audra“, įvyksiančiam dar šių metų vasarą.

Pakilimas

S.Karnilavičiūtė užsiminė, jog organizacija, kaip ir „Kauno iššūkis“, kiekvienais metais plėsis ir sieks pritraukti kuo daugiau žingeidžių, kūrybingų moksleivių bei partnerių: „Keldami Kauno miesto kultūrinę vertę esame atviri bendradarbiauti tiek su nevyriausybinėmis

Andriaus Aleksandravičiaus nuotr./Komodos madų šou Perkūnija
Andriaus Aleksandravičiaus nuotr./Komodos madų šou Perkūnija

organizacijomis, tiek ir su privačiu sektoriumi.“ Iki šiol kiekvienais metais programos dalyviai lankosi įvairiose Kauno kultūros įstaigose. Dėl efektyvesnio jaunimo įsitraukimo į miesto kultūrines veiklas „Kauno iššūkio“ atstovai jau yra konsultavę K.M.Petrauskų muziejų, Kauno kamerinį teatrą bei Kauno miesto simfoninį orkestrą. Anot S.Karnilavičiūtės, „Kauno iššūkio“ tikslas yra ne tik atkreipti Kauno kultūrinių organizacijų dėmesį į jaunimą, bet ir padėti įsitraukti į veiklas jauniesiems ekspertams.

Be to, balandžio 9 d. šeštosios „Kauno iššūkio“ kartos dalyviai pristatys penkis projektus, iš kurių vienas jų gaus finansavimą tolimesniam veiklų įgyvendinimui. Tądien taip pat bus galima susipažinti su „Kylančio Kauno“ ir „Kauno iššūkio“ veikla ir veiklų kūrėjais. Daugiau informacijos apie „Kauno iššūkio“ bei „Kylančio Kauno“ veiklas rasite svetainėje: https://kylantiskaunas.com/ ir facebook’e: https://www.facebook.com/kaunaschallenge.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos