Komiksų kūrėja Gerda Jord su Migle Anušauskaite prieš keletą metų sukūrė grafinę novelę „10 litų“, pasakojančią apie Darių ir Girėną – šis komiksas laimėjo „Patriotų“ premiją. Šiemet pasirodė naujausias Gerdos Jord darbas – grafinis romanas „Gertrūda“, vaizduojantis kartos, gimusios ant Nepriklausomybės slenksčio, aktualijas.
Kuris filmas privertė G.Jord kitaip pažvelgti į animaciją, o iš kurio autorė sėmėsi įkvėpimo kuriant „Gertrūdą”?
Filmas, kuris pakeitė (gyvenimą, dieną, požiūrį į kiną ar kt.)
Wernerio Herzogo „Žmogus – grizlis“ (Grizzy Man, 2005) pakeitė požiūrį į žmogaus vietą ekosistemoje.
Christian Mungiu drama „4 mėnesiai, 3 savaitės ir 2 dienos“ (4 months, 3 weeks and 2 days, 2007) privertė pirmą kartą susimąstyti apie abortų draudimo įstatymą ir dėl jo atsirandančią pavojingą nelegalių abortų rinką.
Rene Laloux „Fantastiška planeta“ (Fantastic Planet, 1973) – nuo jo pradėjau pažinti animaciją ne tik kaip filmukus vaikams.
Geriausia komedija
Animacija leidžia lengvai hiperbolizuoti kiekvieną to vertą situaciją ir pasiekti didžiausią absurdo viršūnę, todėl geriausiais juoką išprovokuojančiais filmais laikau savo mėgstamus animacinius serialus „Rick and Morty“, „Robot Chicken“, „South Park“.
Geriausia meilės istorija kine
Romano Polanskio „Kivirčas“ (Carnage, 2012), nes meilė neegzistuoja be kivirčo, o R.Polanskis jį parodė tokį, kaip gyvenime: kylantį tarsi iš niekur, augantį, ir galiausiai visa apimantį.
Chan-wook Parko „Troškulyje“ (Bakjwi, 2009), kaip ir kituose režisieriaus filmuose, meilė netikėtais pavidalais išnyra iš tamsos, lėtai tekančio laiko, milžiniškos įtampos, grėsmės.
Filmas, kurio iš pradžių nekentėte, o vėliau pamilote
Serialo „Game of Thrones“ pirmą seriją žiūrėjau gal penkis kartus, kol prisiverčiau žiūrėti toliau, galiausiai prie serialo pripratau ir jis man netgi ėmė patikti.
Filmas, kuriame norėtumėte apsigyventi vienai dienai
Norėčiau atsidurti paties prasčiausio kino realybėje, kur žmonės kalba nenatūraliais nuspėjamais dialogais, niekas nieko nedirba, tačiau gyvena prabangiuose namuose, o rytais prabunda su šventiniu makiažu ir šukuosena.
Filmas, kurį matėte daugiausia kartų
Andrejaus Tarkovskio „Veidrodis“ (The Mirror, 1975 m.), nes iš šio filmo ne kartą sėmiausi įkvėpimo kuriant „Gertrūdą“.
Antipatija kine
Nemėgstu filmų kategorijos „visai šeimai“, nes tai, kas skirta „visiems“, taip pat gali būti skirta „niekam“.