Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 02 06

70 proc. europiečių filmus žiūri nemokamai

Europos Komisijos atlikto tyrimo apie filmų žiūrovų elgseną duomenimis, beveik 70 proc. europiečių nemokamai siunčiasi filmus arba žiūri juos tiesiogiai internetu – ir legaliai, ir nelegaliai. 40 proc. išmaniųjų telefonų savininkų ir daugiau nei 60 proc. planšetinių kompiuterių savininkų žiūri filmus šiuose įrenginiuose.
Kadras iš filmo „Mirties įrankiai: Kaulų miestas“
Kadras iš filmo „Mirties įrankiai: Kaulų miestas“ / „Clinic 212“ nuotr.

Tyrimas atliktas 10-yje ES valstybių narių – Lietuvoje, Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje, Italijoje, Ispanijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Kroatijoje, Rumunijoje ir Danijoje. Jo metu apklausta beveik 5 tūkst. 4–50 metų amžiaus žmonių.

Pagrindiniai tyrimo rezultatai:

* 97 proc. europiečių filmus žiūri bent retsykiais;

* Europoje kasmet sukuriama daugiau kaip 1 000 filmų, tačiau daugumą jų galima pamatyti tik šalyje, kurioje jie sukurti – santykinai nedaug filmų rodoma užsienyje.

* Lietuvoje 27 proc. gyventojų kino teatrai nutolę daugiau kaip per 30 min. kelio nuo namų. Tuo metu Europos vidurkis siekia 14 proc.

* Lietuva patenka tarp trijų šalių, kuriose kino festivaliai labiausiai mėgstami: Lietuvoje kino festivaliuose lankosi 35 proc. žmonių, Rumunijoje – 36 proc, Lenkijoje – 43 proc. Europos vidurkis siekia 28 proc.

Pagal programos „Kūrybiška Europa“ paprogramę „Media“ per ateinančius 7 metus bus skirta parama 2 000 kino teatrų ir 800 filmų. Didžioji dalis paprogramės lėšų bus skirta Europos filmų platinimui už šalies, kurioje jie sukurti, ribų skatinti. Programos „Kūrybiška Europa“ biudžetas 7 metams – 1,46 mlrd. eurų. 56 proc. šio biudžeto bus skirti paprogramei „Media“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?