2019 05 14

72-asis Kanų kino festivalis: lietuviški filmai ir didžiulė profesionalų delegacija mugėje

Šiandien Kanuose, Prancūzijoje, prasideda 72-asis tarptautinis Kanų kino festivalis ir mugė „Marché du Film“. Šie metai Lietuvos kūrėjams buvo sėkmingi – programoje vėl pasirodys lietuviški vardai. Svarbioje kino mugėje Lietuva tarptautinę kino rinką pažindins su šalies perspektyvomis, į ją šiemet išsiruošė per 60 industrijos profesionalų.
Lietuvos paviljonas (Lithuanian pavilion) Kanų kino festivalyje
Lietuvos paviljonas (Lithuanian pavilion) Kanų kino festivalyje / Organizatorių nuotr.

Dvi savaites, gegužės 14–25 d., vyksiančiame festivalyje Lietuvos vardas skambės net tris kartus: konkursinėje programoje „Kritikų savaitė“ įvyks debiutinio trumpametražio Vytauto Katkaus kūrinio „Kolektyviniai sodai“ premjera. Tai pirmas lietuvių filmas, patekęs į šią programą. Į programos „Dvi režisierių savaitės“ konkursą pateko Latvijos–Lietuvos–Belgijos–Prancūzijos bendros gamybos vaidybinis filmas „Olegas“ (rež. Juris Kursietis). Šiame filme vieną pagrindinių vaidmenų atliko Valentinas Novopolskij. Trečiasis lietuviško kino akcentas bus pristatytas Kanų festivalio trumpametražių filmų mugėje „Short Film Corner“: atranką įveikė ir bus rodomas naujausias Lauros Tamošiūnaitės-Šakalienės filmas „Laimei einant, užmigęs buvau“.

Organizatorių nuotr./Kadras iš filmo „Olegas“
Organizatorių nuotr./Kadras iš filmo „Olegas“

Organizatorių nuotr./Kadras iš filmo „Kolektyviniai sodai“
Organizatorių nuotr./Kadras iš filmo „Kolektyviniai sodai“

Viso pasaulio kino industriją sutraukiančioje kino mugėje „Marché du Film“ šiemet dirbs daugiau nei pusšimtis lietuvių. Mugėje Lietuvos kino centras atvers Lietuvos paviljoną, kuris lankytojus pasitiks šūkiu „Challange Accepted“ ir kvies susipažinti su svarbiausiomis kino naujienomis, pristatys kaip niekad palankias filmų gamybos sąlygas Lietuvoje bei itin gerus pastarųjų metų rezultatus. Kino centras su Lenkijos kino institutu ir Čekijos kino fondu rengs tinklaveikos renginius bendradarbiavimui tarp Lietuvos, Lenkijos ir Čekijos skatinti.

Organizatorių nuotr./Lietuvos paviljonas (Lithuanian pavilion) Kanų kino festivalyje
Organizatorių nuotr./Lietuvos paviljonas (Lithuanian pavilion) Kanų kino festivalyje

Mugės metu Baltijos šalių nacionalinių kino institucijų vadovai atnaujins trišalę bendradarbiavimo sutartį, kurioje numatoma ir toliau skatinti bendrą lietuviškų, latviškų ir estiškų filmų gamybą, skirti dėmesio nacionalinių filmų platinimui kaimyninėse šalyse, bendradarbiauti Europos audiovizualinės politikos srityje.

Lietuvos stende interesantai galės gauti išsamią informaciją bei konsultacijas dėl iššūkiams pasirengusios Lietuvos sąlygų kino rinkoms: ir filmavimo, ir gamybos. Taip pat galės susipažinti su pelno mokesčio lengvatos teikiamais privalumais. Palankias filmų gamybos sąlygas Lietuvoje šalies ir užsienio filmų gamintojams sudaranti lengvata, galiojanti jau 5 metus, šiemet buvo padidinta iki 30% ir suteikia dar daugiau galimybių kino produkciją kurti Lietuvoje.

Lietuvos paviljonas (Lithuanian pavilion) Kanų kino festivalyje/Lietuvos paviljonas (Lithuanian pavilion) Kanų kino festivalyje
Lietuvos paviljonas (Lithuanian pavilion) Kanų kino festivalyje/Lietuvos paviljonas (Lithuanian pavilion) Kanų kino festivalyje

Paviljone bus galima susipažinti su naujausiais ir šiuo metu dar kuriamais lietuviškais filmais – iš viso net 113 lietuviškų kino projektų. Jie bus pristatomi šiais metais Lietuvos kino centro išleistuose leidiniuose „Lietuviški vaidybiniai filmai 2018–2019“, „Lietuviški dokumentiniai filmai 2018–2019“ ir „Lietuviška animacija ir VR filmai 2015–2019“. Skaitmenines šių leidinių versijas galima rasti ir internete.

Lietuvos ir jos talentų pristatymą Kanų kino festivalyje ir mugėje finansuoja Lietuvos kino centras.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis