2021 03 29

Aktorius ir rašytojas Marius Povilas Elijas Martynenko filmo „Šuo, kuris negalėjo neloti“ absurdą lygina su dabartimi

„Septyniasdešimt trys minutės padovanoja tiek, kiek kartais negali suteikti ir trijų valandų filmas. Filme vienodai intymiai vaizduojamos ir atomo mažumo buities dalelės, ir grandioziniai kataklizmai. Mikrokosmosą ir makrokosmosą stebi tokia pat įdėmi režisieriaus akis“, – taip apie festivalyje „Kino pavasaris“ rodomą filmą „Šuo, kuris negalėjo neloti“ kalba aktorius ir rašytojas Marius Povilas Elijas Martynenko.

Aktorių sužavėjo šiame filme meistriškai pasitelkiamas elipsinis pasakojimas – stebinčiojo vaizduotėje jis kuria nesamų scenų vaizdinius. Kiekvienas tarpas tarp eilučių talpina tiek pat, kiek ir eilutės. O kartais – netgi dar daugiau.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Marius Povilas Elijas Martynenko
Luko Balandžio / 15min nuotr./Marius Povilas Elijas Martynenko

Filmo herojus – trisdešimtmetis Sebastianas yra visiškai atsidavęs savo šuneliui. Vieną dieną, išgirdę, kad paliktas šuo be sustojimo loja, kaimynai susirenka prie Sebastiano durų aptarti problemos. Šuns šeimininkas neturi kitos išeities, tik vestis augintinį į biurą. Tačiau vietos ten šuneliui neatsiranda, taigi šeimininkas nusprendžia pakeisti savo gyvenimo būdą – jis palieka darbą, išvažiuoja į kaimą, pradeda dirbti ūkyje. Tačiau tokie pasikeitimai, toli gražu, dar ne viskas. Nei šuo, nei šeimininkas nežino, kad pasaulį ištiks katastrofa....

„Nors Argentina toli nuo mūsų, bet šiame filme ji atrodo labai artima“, – sako Elijas ir priduria, kad buities nykumas ir pilkuma, mažo gyvenimo detalės intriguoja begaliniu intymumu. „Nuobodžio estetika prikausto ir sužadina vaizduotę. Atpažįstami dalykai – šiukšlių maišelis, bedarbystė, liga, techninės automobilio problemos, baklažanas, įkyrūs kaimynai, kanceliarinių priemonių pardavėjas traukinyje – telpa į nespalvotos melancholijos ir absurdo pasakojimą. Laiko tėkmei parodyti jame režisierė naudoja minimalistinį, tačiau itin ryškų ir atpažįstamą ženklą – veikėjo plaukų ir barzdos kaitą“.

Pagrindinis filmo veikėjas, Sebastianas, aktoriui kažkuo priminė klajūną – jis tarsi žmogus be šuns, bet ir šuo be žmogaus. „Tikra atsvara šiame kontekste išnirusiam pasimetimui tampa absurdiški elementai – vestuvės be jokio preliudo, juokingas poravimosi šokis jose. Žvelgiant į juos atskirai, jie gali atrodyti tarsi svetimkūniai, tačiau nuo pat filmo užuomazgos stebėtojas įgyja Sebastiano atsajumą, atstumą tarp to, kas įvyksta ir visišką įsitraukimą, priartėjimą prie kiekvienos situacijos“, – savo atradimais dalijasi Elijas.

VIDEO: Šuo, kuris negalėjo neloti | KINO PAVASARIS 2021

Noromis nenoromis fiktyvų šio filmo keistumą ir absurdą jis lygina su tuo, kas dabar vyksta jo paties ir aplinkinių gyvenimuose, pasauliniame kontekste: „Atrodo, kad įvykiai ir situacijos skiriasi, to kas vaizduojama nėra, neegzistuoja. Lieka tik stebėtis režisierės talentu užšifruoti filmo situacijose ir fabuloje universalias, bendražmogiškas tiesas, jos žiūros tašką į pasaulį, kuris persmelkia tikrumu net ir labiausiai neįmanomus kontekstus“.

Kine besifilmuojančiam aktoriui įspūdį padarė ilgi ir stambūs kadrai. „Nenoriu jų pasakoti“, – sako. „Juk atimčiau iš žiūrovo malonumą užmegzti santykį su mažaisiais ir didžiaisiais šio filmo turiniais, patirti jo estetiką. Linkiu tiesiog žavėtis jo paprastumu nepaprastais kontekstais“.

15min kultūra taip pat parengė rekomendacijas, kurios padės išsirinkti, ką žiūrėti 26-ajame „Kino pavasaryje“.

Filmą „Šuo, kuris negalėjo neloti“ iki balandžio 5 dienos galima žiūrėti naujame „Kino pavasario“ virtualiame kino teatre, naujos kartos televizijos TELIA TV filmų nuomoje ir namų kino platformoje „ŽMONĖS Cinema.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis