Kadras iš „YouTube“/Žaliasis Žibintas |
Naujasis kostiumas išties atrodo nežemiškai, stilingai, o svarbiausia racionaliai – taip, kaip ir turėtų atrodyti paslaptingo artefakto iš kosmoso generuojami šarvai. Deja, filmų pagal komiksus kūrėjai retai susimąsto apie vieno ar kito kostiumo racionalumą ir verčiau jau pataikauja komiksų gerbėjams, kurie už vienos ar kitos detalės trūkumą režisierių gali ir nulinčiuoti.
Gerbėjų isterikos pavyzdžių toli ieškoti nereikia: neseniai internete atsirado vizualinių improvizacijų „Kapitono Amerikos“ (Captain America) su Chrisu Evansu tema. Ir karščiausių diskusijų sulaukė tas faktas, kad ant personažo šalmo nėra sparnelių, kurie buvo komiksuose. Buvo komiksuose, vadinasi turi būti ir filme, mano gerbėjai. Lieka pridurti, kad Kapitono Amerikos kostiumas ir be sparnelių atrodo visiškai idiotiškas.
Lenta.ru skaitytojams pristatė pačių idiotiškiausių kostiumų iš filmų, sukurtų pagal komiksus, dešimtuką.
10 vieta. 2004-ųjų filme „Baudėjas“ (The Punisher) pagrindinis veikėjas kažkodėl vaikšto apsivilkęs marškinėlius su stilizuota kaukole. Žinoma, su tokiais marškinėliais (tokie pat ant jo krūtinės matyti ir komiksuose) jis atrodo labai šauniai, tačiau gal paslaptingam keršytojui, vienam besikaunančiam su nusikaltėlių pasauliu, vis dėlto derėtų rengtis mažiau pastebimai, o ne nešioti ant krūtinės milžinišką taikinį? Beje, ankstesnėje filmo versijoje su Dolphu Lundgrenu šitos problemos nebuvo, tačiau tą filmą gerbėjai sutaršė į skiedras.
9 vieta. Galite tai vertinti kaip priekabių ieškojimą, tačiau visiškai neaišku, kokiu principu veikia teisėjo Dredo (iš 1995 metų filmo „Teisėjas Dredas“ (Judge Dredd)) kostiumas. Viena vertus, kažkokie žvilgančių šarvų fragmentai, dengiantys gyvybiškai svarbiausias pagrindinio veikėjo, kurį suvaidino Sylvesteris Stallone, kūno vietas, egzistuoja. Kita vertus, jų, švelniai pasakius, mažoka. Žinoma, viską galima „paaiškinti“ kokiais nors futuristiniais energetiniais laukais, tačiau sprendžiant iš to, kokiais kiekiais teisėjai žūsta filme, panašu, kad tokias problemas sukėlė prastas tarnybos finansavimas. Panašu, kad po juodu triko pagrindinis veikėjas neturi nieko.
8 vieta. 1997 metais ekranuose pasirodė filmas „Plienas“ (Steel), kuriame pagrindinis vaidmuo atiteko Shaquille'ui O'Nealui. Didysis krepšininkas vaikščiojo po miestą įlindęs į vientisą metalinį kostiumą. Ir ne tik vaikščiojo, bet ir bėgiojo bei šokinėjo. Kaip jam tai pavykdavo, o svarbiausia, kaip banditai nesugalvojo šaudyti į jo beveik neapsaugotą veidą, lieka paslaptis. Beje, labiau į realybę panašiame „Geležiniame žmoguje“ (Iron Man) Toniui Starkui judėti padėdavo kompiuteriu valdomų pagalbinių variklių ir naujo tipo energijos šaltinio sistema.
7 vieta. Kodėl vienuose filmuose Benas Affleckas žiūrovams sukelia susižavėjimą, o kituose (dabar pakalbėsime apie „Drąsiaširdį“ (Daredevil)) – nuoširdžią neapykantą, tikriausiai žino tik pats B.Affleckas. Tačiau šį kartą aptarkime ne jo sugebėjimus suvaidinti aklą advokatą, „matantį“ garsais, o apie jo alter ego – Drąsiaširdžio – kostiumą.
Pirmiausia, visiškai neaišku, kaip filmo veikėjas apsirengia šį kostiumą. Antra, jis įtartinai blizga, tad galima spėti, kad greičiausiai yra pagamintas iš latekso arba odos. Maža to, kad pasirinkta raudona spalva blogai paslepia jo dėvėtoją. Neabejotina, kad intensyvios fizinės veiklos metu kostiumas turėtų sukelti herojaus perkaitimą, padidintą prakaitavimą, odos sudirginimą ir gal net spontanišką kai kurių kūno dalių užsiliepsnojimą.
6 vieta. Sveikas protas sako, kad keistais kostiumais apsirengę žmonės negalėtų dirbti paslaptingais žudikais – jie per daug atkreiptų dėmesį į save. Tačiau filmo „Elektra“ (Elektra) kūrėjai manė kitaip. Šio filmo veikėją įkūnijusi Jennifer Garner ne tik buvo aprengta atviru raudonu kostiumėliu (įdomu, kaip ji būtų su juo jautusis, jeigu būtų buvusi pasiųsta atlikti užduoties į Šiaurės ašigalį), bet ir avėjo aukštakulnius. Nesiginčysime – aukštakulniai yra pati patogiausia avalynė karstytis šlapiais stogais, kai sėlini iki naujos aukos.
5 vieta. Šioje vietoje derėtų įkurdinti filmą „Fantastiškasis ketvertas“ (Fantastic Four). Kam Padarui reikia kelnių, jeigu jis visas yra iš akmens?
4 vieta. Filme „Betmeno sugrįžimas“ (Batman Returns) moterį katę vaidino Michelle Pfeiffer. Plakatai su jos atvaizdu laikomi didžiule retenybe. Kalbama, kad net filmo premjeros dienomis jie kabėdavo ne ilgiau dešimties minučių – gerbėjai juos tuojau pat nuplėšdavo ir tempdavo namo. Jos kostiumas taip pat nepasižymėjo racionalumu, tačiau turėjo teisę būti būtent toks, kadangi pabrėžė neįtikėtiną personažo seksualumą.
Tačiau katė kaip ir Elektra mėgo nuolat bėgioti stogais. Ir tą ji taip pat darė apsiavusi aukštakulniais bateliais. Antra, visiškai nepaaiškinamų formų buvo jos šalmas, primenantis milžinišką guminį vazoną. Jis ne tik trukdė katei sukioti galvą, bet ir negailestingai griovė viso kostiumo seksualųjį įvaizdį. Nors, ko galima norėti iš greitosiomis perdaryto Helovino kostiumo (pagal siužetą, būtent taip ir atsirado moters katės apdaras).
3 vieta. Nepaisant ilgametės komiksų ir filmų apie Žmogų Vorą (Spider-Man) sėkmės, pagrindinio veikėjo kostiumas visais laikais buvo pasibaisėtinas. Pradėkime nuo akių. Kaip Piteris Parkeris gali ką nors matyti pro tuos perforuotus metalo (kieno daugiau?) gabalus, primenančius gydomuosius akinius, skirtus akių poilsiui?
Na, ką kalbėti iš pašalės, kai antroje filmo dalyje pats Parkeris prisipažįsta, kad kostiumas jam pritrina nuospaudas. Suprantama, kad tik Fantastiškasis ketvertas turi specialių medžiagų ir iš jų kuria formas, kurios yra tąsios, gali išnykti, neplyšta ir nedega. O iš kur pas vargšą žurnalistą Parkerį gali būti kas nors panašaus? Be to, akivaizdžiai sintetinio rūbo nešiojimas po kasdieniais rūbais vasarą gali sukelti šilumos smūgį.
2 vieta. Betmeno kostiumas iki Christopherio Nolano buvo vienas iš beprotiškiausių. Vienoje iš paskutiniųjų filmo „Betmeno sugrįžimas“ scenų Briusas, kurį vaidino Michaelas Keatonas, nusiplėšia kaukę-šalmą nuo galvos. Tada ir paaiškėja, kad kaukė pagaminta iš gumos (derėtų pastebėti, kad tai puiki apsauga nuo šaunamojo ginklo). Tačiau antroje šio sąrašo vietoje labiau tiktų kitas serijos filmas – „Betmenas amžiams“ (Batman forever), – kuriame pagrindinį vaidmenį atliko Valas Kilmeris.
Visų pirma, V.Kilmerio kostiumas (beje, kaip ir ankstesnieji) atima herojui galimybę pasukti galvą – su šiuo kostiumu herojaus kaklas yra tarsi įtvare. Ar reikia aiškinti, kaip tai apsunkina nakties keršytojo, kuris turi ne tik atidžiai stebėti, ar kur nors nevykdomas nusikaltimas, bet dar ir muštis su blogiukais, darbą? Antra, pagrindinio herojaus kaukė pagaminta ne to dydžio – su per didelėmis skylėmis akims, tad jam dar tenka dažyti odą aplink akis, kad ji neišsiskirtų iš bendro vaizdo. Žinoma, tai nėra labai didelis trūkumas, tačiau verčia suabejoti pagrindinio herojaus vyriškumu.
1 vieta. Na, o pačioje sąrašo pradžioje puikuojasi pagrindinis veikėjas iš filmo „Betmenas ir Robinas“ (Batman & Robin). Šioje serijoje viskas nuostabu. Betmeno galva ne tik nesisukioja, bet ant kostiumo kažkodėl dar atsirado ir speneliai (būtų pateisinami ant Laros Kroft kostiumo, tačiau to jau akivaizdžiai per daug George'o Clooney atveju). Be to, ankstesniuose filmuose matyta gana neutrali tamsi kostiumo spalva kažkodėl buvo pakeista į mėlyną, o ant paties kostiumo dar atsirado madingi neaiškios paskirties „pagražinimai“, darantys Betmeną panašų į sulaužytą lėlę.
Apibendrinus visą šį sąrašą lieka tik dar kartą pažiūrėti „Tamsos riterį“ (The Dark Knight), prie kurio Betmeno niekaip neprikibsi. Šiame filme tiek Betmeno rūbai, tiek ir jo siela – nuostabūs. Tikriausiai supratote, apie ką eina kalba.