Anot filmo idėjos autoriaus režisieriaus A.Matelio, norėjosi, kad atsirastų filmas, kuris taptų vienos EU kartos patyrimų, ieškojimų ir klajonių dokumentinio kino žemėlapiu.
„Kai pradėjome šį sumanymą, pagrindinė idėja neapsiribojo naujagimių įamžinimu, o siekė kur kas ambicingesnių tikslų: atspirties tašku laikant naujosios Europos Sąjungos gimtadienį, tęsti šį dokumentinį ciklą toliau fiksuojant, kuria vaga klostysis tą pačią dieną gimusių vaikų likimas iki pat jų gyvenimo pabaigos,“ – sako A.Matelis.
Prieš 18-a metų idėja dokumentuoti naujuosius naujosios Europos gyventojus susilaukė analogų neturinčio tarptautinio dėmesio, žiniasklaidoje sklandė skambios antraštės, kaip „Filmas, kurio filmavimas truks 80 metų“.
Vienas užsienio žurnalų filmą „Karta.EU“ pavadino sunkiai įsivaizduojamu „tikru Trumano šou“.
Jau tuomet, anot scenarijaus bendraautorės režisierės Ramunės Rakauskaitės, buvo aišku, kad šį kino projektą vystys net kelios režisierių ir operatorių kartos.
„Žinojome, kad bus ne vienas šio ciklo filmas, kuris atvers tą pačią dieną gimusių vaikų skirtingus likimus ir žingsnius per XXI amžių. Mes šį projektą pradėjome, o jį turėtų tęsti vis kiti kūrėjai. Su kiekviena nauja dalimi galbūt atsiras vis kitas režisierius su savo požiūriu į tą kartą,“ – sako R.Rakauskaitė.
Šiemet jau pilnametystės sulaukusius filmo herojus pradėjo filmuoti režisierius Eimantas Belickas. Jam patikėta pabaigti pirmąjį ciklo filmą.
„Eimantas, kaip režisierius turi be galo svarbią savybę – tai gebėjimą prakalbinti jaunesnės kartos žmones, suprasti juos, išsikovoti jų pasitikėjimą. Gal įtaką turi jo paralelinė veikla – muzikavimas scenoje su Andriumi Mamontovu, o gal ir tai, kad jo paties dukra tokio pat amžiaus, kaip mūsų herojai,“ – sako režisierė R.Rakauskaitė.
„Labai džiaugiuosi, kad buvau pakviestas prisijungti prie šio intriguojančio projekto. 2004 m. gegužės 1 d. Berlyne prie Brandenburgo vartų mes grojom su A.Mamontovo grupe ir ore sklandė didelis optimizmas ir viltis, kad įstojus į Europos Sąjungą, atsivers visiškai naujos galimybės. Bus labai įdomu per tą dieną gimusių vaikų gyvenimus įvertinti, ar pasiteisino tie lūkesčiai ir viltys,“ – sako E.Belickas.
Anot kūrybinės grupės, šių vaikų gimimas tą pačią įsimintiną dieną tapo mistine, magiška jungtimi.
„Nematoma europinio gyvenimo sąsaja sieja visus šiuos žmones. Jie buvo neįtikėtinai panašūs ir lygūs gimdymo namuose ir dabar, nepaisant stulbinančių išorinių buities, patyrimo, turto ir neturto kontrastų – jie liko lygūs naujosios eros egzistenciniu požiūriu, jie visi lygiateisiai bei lygiaverčiai senos tradicijos ir naujosios kūrybos, išgyvenimų, nusivylimų bei svajonių liudininkai ir realizatoriai. Ir tai atsiskleidžia filme. Čia ir žmogiška aistra, ir vargas, muštynės, ir tikėjimas geresne ateitimi, ir tobulybės siekis“, – sako R Rakauskaitė.
Prieš 18 metų filmuojamo kino filmo iš viso dirbo 15 filmavimo grupių, nufilmuota daugybė valandų medžiagos. Pirmuosius filmo kadrus užfiksavo legendinis, jau anapilin iškeliavęs operatorius Audrius Kemežys. Paskutiniąsias scenas nufilmavo režisierius E.Belickas.
Filmą prodiusuoja „Studija Nomimum“. Filmo gamybą finansavo Lietuvos kino centras prie Kultūros ministerijos. Filmo partneris – Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija.