2019 03 27

Filmo „Animus Animalis“ režisierė Aistė Žegulytė kviečia pakalbėti apie žmones, žvėris ir daiktus

Šių metų Vilniaus tarptautinio kino festivalio „Kino pavasaris“ Europos debiutų konkursinėje programoje pristatytas režisierės Aistės Žegulytės filmas „Animus Animalis (istorija apie žmones, žvėris ir daiktus). Pasaulinė premjera rudenį įvyko Tarptautiniame dokumentinių ir animacinių filmų renginyje „DOK Leipzig“, o balandžio pabaigoje juosta iškeliauja už Atlanto - į prestižinį dokumentinių filmų festivalį “HotDocs” Kanadoje.
Kadras iš filmo „Animus Animalis“
Kadras iš filmo „Animus Animalis“ / Organizatorių nuotr.

Beje, tą pačią dieną kaip ir Vilniuje juostą pamatė „CPH:DOX“ žiūrovai Kopenhagoje. Tuo tarpu režisierei Aistei Žegulytei rūpi ir Lietuvos žiūrovų nuomonė – ji kviečia susitikti seansuose Lietuvos miestuose kovo pabaigoje: 28 d. Birštone, 29 d. Druskininkuose, 30 d. Panevėžyje, 31 d. Šiauliuose.

Organizatorių nuotr./Kadras iš filmo „Animus Animalis“
Organizatorių nuotr./Kadras iš filmo „Animus Animalis“

Dokumentiniame filme riba tarp tikrovės ir dirbtinumo beveik nepastebima. Miške medžiojami ne tik žvėrys, bet ir plastikiniai manekenai, o iškamšos rungiasi dėl geriausios pozos bei gyviausio žvilgsnio. Režisierę domina bandymas sustabdyti laiką ir sugrąžinti žvėries gyvybę, atsiremiantis į šiuolaikinį žmogaus bei gamtos santykį. Paraleliai apmąstoma gyvybės imitacija, jos sudaiktinimas, suvokimas ir interpretacijos.

„Tai – viena pagrindinių ir mano pačios baimių; klausimai, neduodantys ramybės, todėl apie tai bandau kalbėti: kas yra laiko praradimas, kaip susitaikyti su tuo, priimti? – sako A.Žegulytė. -Manau, galime paveikti savo sąmonę ir suvokimą metafiziniame lygmenyje. Bet fizinio laiko praradimo jausmo nepakeisi, o bandymas tai suvokti, su tuo taikytis ir yra drama, žmogaus tragedija. Pats kinas, fotografija, sustabdo, perkuria, atkuria laiką, tai mane žavi.“

Organizatorių nuotr. /Kadras iš A.Žegulytės dokumentinio filmo „Animus Animalis (apie žmones, žvėris ir daiktus)“
Organizatorių nuotr. /Kadras iš A.Žegulytės dokumentinio filmo „Animus Animalis (apie žmones, žvėris ir daiktus)“

Kino kritikė Rasa Paukštytė pastebi: „dalyvavimas ir distancija, paradoksas ir ironija, grožis ir šleikštulys yra pagrindiniai režisierės metodai ir strategijos, o jos įrankiai gana įprastiniai, modernistiniame kine išbandyti ir universalūs – ilgi kadrai, stebėjimas, asociacijos, potekstės etc. Vertingi, kai naudojami talentingos, kantrios, puikiai žinančios, ko nori iš vaizdo, režisierės. (...) A.Žegulytės filmas vaizdais svarsto, o ne moralizuoja, bet tai nereiškia, kad režisierė nutyli filmuojamų žmonių etines nuostatas. (...) plėtoja pasakojimą, kuriame klausimai apie etiką palaipsniui išnyksta užleisdami vietą klausimams – kaip pamatyti mirtį? Kaip sulaikyti gyvenimą? Kaip atkurti buvimą? Natūralūs svarstymai šioje archaiškoje sakmėje, lyg kokioje faustiškoje teritorijoje, įstrigus tarp brutalaus hiperrealizmo ir būties klausimų.“ Kritikės kolega Gediminas Kukta pavadino filmą religine misterija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis