Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 03 22

Filmo premjera ant namų sofos – vos už 50 dolerių?

Nors pajamos, uždirbtos iš kino teatrų bilietų pardavimų, JAV per pastaruosius metus pasiekė rekordines aukštumas, žiūrovų skaičius neauga jau keletą metų. Didžiosios studijos bandė įgyvendinti ne vieną skaitmeninės videonuomos iniciatyvą, tačiau iki šiol jos nepasiteisino.
Televizija
Televizija / 123rf nuotr.
Temos: 1 Premjera

Pastarąsias savaites kino pasaulyje netyla kalbos apie idėją, pavadintą „The Screening Room“, kuri siūlo naują kino platinimo modelį – suteikti galimybę žiūrovams savo namuose žiūrėti filmą tą pačią dieną, kai tik jis pasirodo kino teatruose, praneša Variety.com.

Tam žiūrovas turėtų įsigyti specialų modemą, kurio preliminari kaina – 150 dolerių, bei susimokėti 50 dol. už peržiūrą, kuri leistų peržiūrėti filmą per 48 valandas.                                                          

​​Žiūrovas turėtų įsigyti specialų modemą, kurio preliminari kaina – 150 dolerių, bei susimokėti 50 dol. už peržiūrą, kuri leistų peržiūrėti filmą per 48 valandas.

„The Screening Room“, kurio idėjos autorius yra pirmasis socialinio tinklo „Facebook“ prezidentas Seanas Parkeris, sukūręs muzikinių failų dalijimosi sistemą „Napster“, kino platintojus vilioja peržiūros mokesčio dalybomis – platintojui atitektų 20 dol. nuo kiekvienos 50 dol. vertės peržiūros. Vartotojai taip pat gautų du nemokamus bilietus į jų pasirinktą filmą kino teatre, taip vedant derybas su kino teatrų vadovais.

Variety.com duomenimis, šia iniciatyva jau susidomėjo tokios kompanijos kaip „Universal“, „Fox“ ir „Sony“. Vienintelė didžioji studija, kol kas išreiškusi aiškų nepritarimą, yra „Disney“.

„Scanpix“/AP nuotr./Sean Parker
„Scanpix“/AP nuotr./Sean Parker

Variety.com duomenimis, šia iniciatyva jau susidomėjo tokios bendrovės kaip „Universal“, „Fox“ ir „Sony“.

„The Screening Room“ iniciatoriai teigia, jog jų sukurtas modemas bus apsaugotas nuo piratavimo, tačiau netruko pasigirsti abejonių, ar išties įmanoma sukurti sistemą, apsaugotą nuo įsilaužimo ar juo labiau tradicinio buitinio filmų perfilmavimo – o tai reikštų ne kovojimą su piratavimu, ką deklaruoja „The Screening Room“, bet kelio nelegaliam filmų platinimui palengvinimą.

„The Screening Room“ iniciatyva suskaldė kino bendruomenę – kol vieni kalba apie kino meno bendruomeniškumą ir tradicijų išsaugojimą, kiti teigia, jog „The Screening Room“ atvers galimybes pritraukti tą auditorijos dalį, kuri įprastai į kino teatrus neina.

Tarp ryškiausių iniciatyvos palaikytojų yra tokie pasaulinio garso režisieriai kaip Stevenas Spielbergas, Martinas Scorsese, Ronas Howardas. Jai pritaria ir „Žiedų valdovo“ režisierius Peteris Jacksonas, sakęs, jog „The Screening Room“ išplės filmo auditoriją, o ne perkels ją iš kino teatro į namų svetainę“.

„Scanpix“/AP nuotr./Jamesas Cameronas
„Scanpix“/AP nuotr./Jamesas Cameronas

„Titaniko“ ir „Avataro“ režisierius Jamesas Cameronas išreiškė nepritarimą iniciatyvai teigdamas, jog nesuprantama, kodėl industrija nori suteikti galimybę žiūrovams praleisti geriausią ir svarbiausią kino patirties dalį, į kurią kino kūrėjai įdeda šitiek darbo. „The Screening Room“ taip pat nepritaria režisieriai Christopheris Nolanas bei Rollandas Emmerichas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas