Ši tiek gyvenime, tiek darbe „einšteinų“ pora taip pat sukūrė reklamines kampanijas tokiems garsiems filmams, kaip: „Mergina su drakono tatuiruote“ („The Girl With The Dragon Tattoo“), „Klounas“ („Clown – The Movie“) ar „Karališkas romanas“ („The Royal Affair“). Taigi balandžio 1 d. Vilniuje, remdamiesi savo patirtimi, „The Einstein Couple“ pasakos apie kuriamo filmo pozicionavimą, kūrybinę išleidimo strategiją, kampaniją ir savos auditorijos apsibrėžimą bei jos pasiekimą. Kaip įžanga į tai – M. Einstein Biilman atsakymai į keletą klausymų.
Kuo ypatinga filmų rinkodara?
Tuo, kad patys filmai yra ypatingas produktas – auditorija trokšta apie juos žinoti. Tai – pramoga, o, tarkime, draudimo kompanija – ne. Tad kinas komunikacijai yra parankus. Žiūrovai atvirti filmo rinkodarai ir į ją reaguoja. Tačiau tuo pačiu jie tikisi kokybės tiek iš filmo, tiek ir iš jo rinkodaros kampanijos.
Kas sunkiausia kuriant filmo tapatybę?
Daugiausia įgūdžių reikalauja strategija ir pozicionavimas. Čia padeda mūsų žinios, įgytos dirbant reklamos srityje. Ne kiekvienas gali sukurti rinkodaros strategiją, tik perskaitę scenarijų. Tačiau kartu tai ir smagiausia dalis, nes šis darbas tampa pagrindu.
Papasakokite, kaip atrodo Jūsų darbo diena.
Kiekviena diena – vis kitokia. Kartais turime susitikimus ar skaitome scenarijus, kartais – režisuojame fotosesiją, kuriame strategiją ir taip toliau. Bet būtent dėl įvairovės mes ir mylime tai, ką darome.
Kaip gavote pasiūlymą dirbti su filmu „Nimfomanė“?
Pasiūlė prodiuserė Louise Vesth, su kuria kartu dirbome kurdami rinkodaros kampanijas filmams „Klounas“ ir „Karališkas romanas“. Žinoma, labai apsidžiaugėme. Grįžę namo po susitikimo su režisieriumi, sugalvojome idėją, kuri Larsui iš karto patiko.
Žiniasklaida sudariusi įspūdį, kad su režisieriumi L. von Trieru sunku dirbti. Kaip sekėsi jums?
Lengvai. Kaip jau minėjau, jam nuo pat pradžių patiko tai, ką mes siūlome, ir jis mumis nesąlygiškai pasitikėjo – visiškai nesikišo į mūsų darbą. Didžiausias iššūkis buvo sukviesti visus aktorius į fotosesiją.
Kas parduoda filmą – rinkodaros kampanijos kontraversiškumas, paprastumas ar kas nors kita?
Filmą parduoda kelių dalykų kombinacija: teisingas planavimas, įtikinamumas, sukūrimas to, su kuo auditorija lengvai gali tapatintis, bei aktoriai.
Ar skiriasi žymaus režisieriaus ir kino naujoko reklamavimas?
Žinoma, žymesnio režisieriaus filmo rinkodarą kurti lengviau, nes jis jau turi gerbėjų. Tačiau vien jų, norint gauti pelno iš prekybos bilietais, nepakanka. Todėl abiem atvejais svarbu reklamuoti filmą patraukliai kuo didesnei auditorijai.
Kokiems filmams dirbdami teikiate pirmenybę?
Iš pradžių kūrėme rinkodarą tik komerciniams filmams, bet dirbdami su „Nimfomane“ supratome, kad tie patys mechanizmai veiksmingi ir autoriniame kine. Juk svarbiausia pasiekti auditoriją. Ir mes žinome, kaip tai padaryti.
Kokia jūsų mėgstamiausia kolegų sukurta filmo rinkodaros kampanija?
Juostos „Žmogiška silpnybė“ („Inherent Vice“) kampanija yra išties kažkas naujo.
Atvykstate į konferenciją „Meeting Point – Vilnius“. Ar tai pirmas kartas, kai viešėsite Lietuvoje? Ko tikitės?
Taip, tai pirmas kartas. Nekantraujame: sklando gandai, kad Vilnius labai gražus miestas.
Tarptautinė industrijos konferencija „Meeting point – Vilnius“ vyks kovo 31–balandžio 2 d. Šiemet ji rengiama jau šeštą kartą ir yra didžiausias Vilniaus tarptautinio kino festivalio „Kino pavasaris“ renginys. Be „The Einstein couple“ konferencijoje dalyvaus ir audiovizualinės rinkodaros ekspertas Arnaud Dupont, Berlyno tarptautinio festivalio atstovas Rytų ir Centrinei Europai Nikolajus Nikitinas, nepriklausoma kino kuratorė Liudmila Cvikova, o įkvepiančia patirtimi dalinsis festivalyje dalyvaujantys garsūs kino kūrėjai.
Specialiai lietuviams skirtoje dienoje „Zero day“, kovo 31 d., pranešimus skaitys Lietuvos startuolių bendruomenės atstovai, masinio finansavimo patirtį turintys kino kūrėjai, rinkodaros specialistai.
Registruotis į tarptautinę industrijos konferenciją „Meeting Point – Vilnius“ galima „Kino pavasario“ internetinėje svetainėje iki kovo 20 dienos.