Toliau „Šeršėliafam“ kino juostos keliaus į Klaipėdos, Ukmergės bei Kauno kino ir kultūros centrus, teigiama išplatintame pranešime spaudai.
Tarptautinę „Šeršėliafam“ festivalio žiuri šiemet sudarė laidų vedėjas ir kino kritikas Rolandas Maskoliūnas, režisierius Maratas Sargsyanas ir Ispanijos karalystės ambasados misijos vadovo pavaduotojas Manuelis Hernándezas Gamallo. Vyriška komisija iš penkių į konkursinę programą atrinktų moterų režisierių debiutų savo simpatijas atidavė prancūzų režisierės Laure Charpentier juostai „Žigola“, kurioje be jokių tabu pasakojama istorija apie ekscentriškas prostitutes, gangsterius bei viena kitą mylinčias moteris. Žigola – tai laisvos ir drąsios moters, negalinčios pamiršti draugės savižudybės ir nebijančios prisiimti atsakomybės už savo pačios sprendimus, portretas. Šis filmas ekranizuotas pagal režisierės sukurtą to paties pavadinimo novelę.
Pasak festivalio komisijos, drama „Žigola“ laimėjo dėl savo įtaigios kino kalbos bei šiuolaikinės visuomenės tendencijų atskleidimo. „Pakankamai originali filmo struktūra ir tema, – argumentavo žiuri narys Rolandas Maskoliūnas. – Netradicinė aplinka bei įtampa tarp moterų ir vyrų pasaulių susidūrimo atspindi tai, kas vyksta ir šiandien. Lesbietiškumas tampa tik savotišku modeliu arba priemone, pabrėžiančia visuomenės problemas ir tendencijas. „Žigola“ juostoje kuriamos dvi linijos – pasakojama filmo istorija bei vaizduojamos moters, kaip herojės, pastangos keistis. Noras tapti tokia kaip visos, bet negalėjimas to padaryti. Vidinis dramatizmas – vienas iš filmo privalumų.“
Filmo „Žigola“ režisierei Laure Charpentier atiteks paskatinamasis prizas – 300 eurų. Komisijos nariai pripažino nelengvai priėmę bendrą sprendimą. „Vienam iš mūsų „Žigola“ visai nepatiko, bet visi sutikome, kad tai vienas stipriausių ir ryškiausių konkursinės programos filmų“, – teigė Marat Sargsyan.
Tarp konkursinės programos filmų „Šeršėliafam“ komisijos nariai atrado ir kitą favoritą. Specialusis žiuri paminėjimas atiteko italų juostai „Šienligė“ už „amžinai madingą klasikinę filmo struktūrą, atskleistą per šiuolaikinės pasakos istoriją su optimizmą žadinančia žinute“.
Festivalio filmuose „Šeršėliafam“ žiuri teigė pajutę stiprią moterišką charizmą. „Moteriškos lyties veikėjai atskleisti tikrai giliai ir natūraliai, tuo tarpu vyrai vaizduojami kiek stereotipiškai, – dėstė komisijos narys Manuel Hernández Gamallo. – Filmų istorijos koncentruojasi į moterį, jos problemas bei vidinį pasaulį. Žiūrėdamas filmą, jautiesi tarsi stebėtum istoriją moters akimis.“
Didžiausio žiūrovų dėmesio sulaukė režisierės Julie Bertucelli drama „Tėve mūsų, kuris esi medyje“, pasakojanti apie subyrėjusią šeimos idilę po tėvo mirties bei nuoširdų dukters tikėjimą tėvo reinkarnacija į milžinišką figmedį. Filmas uždarė 2010-ųjų Kanų kino festivalį bei buvo palydėtas septynias minutes trukusiomis ovacijomis. Pagrindinį vaidmenį šiame filme atliko aktorė ir dainininkė Charlotte Gainsbourg. Iš viso Vilniuje, kino teatruose „Pasaka“ bei „Skalvija“ vykusiuose seansuose apsilankė daugiau nei 4000 žiūrovų.
Vilniuje pasibaigęs tarptautinis moterų filmų festivalis „Šeršėliafam“ jau ilgąjį savaitgalį lankėsi Panevėžyje, Palangoje ir Nidoje. Šią savaitę filmai keliauja į kitus Lietuvos miestus.
Kovo 16–17 d. Klaipėdoje – Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro parodų rūmuose.
Kovo 16–17 d. Ukmergėje – Ukmergės kultūros centre.
Kovo 17–18 d. Kaune – Mykolo Žilinsko dailės galerijoje.