Lucas Bessonas gimė nardymo instruktorių šeimoje, ir, paskatintas povandeninio pasaulio grožio, mokėsi jūrų biologo specialybės. Jau būdamas paauglys iš nuobodulio jis ėmė kurti įvairias istorijas. Vienas pirmųjų jo filmų, „Žydroji bedugnė“ („Le Grand Bleu“), pasakoja apie du sportinio nardymo atstovus, kurie varžosi dėl gilumų nardymo čempiono titulo.
L. Bessonas yra vadinamojo „Cinema du Look“ judėjimo atstovas, ne kartą gavęs apdovanojimą už geriausią filmo vaizdą. „Žydroji bedugnė“ yra viena iš tų jo filmų, kur vaizdui skiriamas didelis dėmesys. Tiesą sakant, daugelyje jo filmų dedama daugiau pastangų, kad vaizdas užgniaužtų kvapą, o istorija... na, ji kaip nors ir pati „išsivynios“.
Vienas pirmųjų garsių jo filmų – apie degradavusią, narkotikus vartojančią ir į nusikalstamą veiklą įsitraukusią paauglę „Nikita“. Kai mergina nuteisiama iki gyvos galvos, prižiūrėtojai surežisuoja jos savižudybę ir pasiūlo jai tapti samdoma žudike. L. Bessonas dar kelerius metus prieš filmavimą vedė gražuolę pagrindinę filmo aktorę Anne Parillaud, o pats filmas buvo nominuotas „Auksiniam gaubliui“.
Beje, jei kas ir kritikuodavo režisierių, tai dėl to, kad jis buvo „labiausiai holivudinis prancūzų režisierius“ („International Herald Tribune“). Narkotikai, superblogiukai, specialieji efektai – be šių elementų neapsieidavo nė vienas jo filmas.
Svetainės indiewire.com sudaryto sąrašo duomenimis, ankstyvieji „Leonas“, „Penktasis elementas“ ir „Lucy“ buvo stipriausi ir geriausi režisieriaus filmai. Paskutinysis „pasispardymas“ – fantastinis „Valerianas ir tūkstančio planetų miestas“ užima tik šeštąją vietą.
1990-aisiais Lucas Bessonas sukūrė dar vieną filmą, tapusį aktorės Natalie Portman tramplinu į šlovę – „Leonas“. Filmas pasakoja apie serijinį žudiką, kuris ima globoti 12-ametę mergaitę po to, kai jos šeima išžudoma. Paauglė maldauja, kad kaimynas ją išmokytų žudyti, nes nori atkeršyti gangsteriams už savo šeimą.
„Penktasis elementas“ buvo jau 11-asis L. Bessono filmas. O Mila Jovovich – jo trečioji žmona. Šią istoriją režisierius pradėjo rašyti būdamas vos 16-os, įkvėptas prancūziškų komiksų.
Filme storžievis taksi vairuotojas (vaidina Bruce‘as Willisas) ir iš ateivio ląstelių atkurta humanoidė Leela (Mila Jovovich) suvienija jėgas, kad grąžintų į reikiamą vietą visus 4 elementus ir apsaugotų Žemę. Nuo pasaulio pabaigos. Jei norite prisiminti šmaikščius Bruce Williso juokelius ir puikią M. Jovovich vaidybą, filmą galite peržiūrėti „Telia“ išmaniojoje nuomoje.
Vėliau režisierius sukūrė prancūzų kino klasiką – šmaikštaus taksisto nuotykius vaizduojantį filmą „Taxi“ (ir dar dvi jo dalis).
Veiksmo, šūvių ir kraujo netrūko ir keturiose „Transporterio“ dalyse bei trilogijoje „Pagrobimas“ („Taken“). 2006-2010-aisiais metais režisierius pademonstravo ir švelniąją savo pusę, sukurdamas tris animacinius elfo Artūro nuotykius („Artūras ir Minimukai“).
Gerą dešimtmetį Luco Bessono filmai nesukeldavo audringesnės žiūrovų reakcijos, tačiau 2014-aisiais sukurtas „Lucy“ pelnė kritikų simpatijas dėl vizualumo ir originalios temos bei uždirbo daugiau nei 400 milijonus dolerių. Jis pasakoja apie merginą (Scarlett Johansson), kurios organizme plyšta gabenamų narkotikų krovinys. Įprastai tokiais atvejais žmogus turėtų mirti, tačiau šiuo herojė įgauna antgamtinių galių.
Šį filmą peržiūrėti galite „Telia“ išmaniojoje video nuomoje.
Svetainės indiewire.com sudaryto sąrašo duomenimis, ankstyvieji „Leonas“, „Penktasis elementas“ ir „Lucy“ buvo stipriausi ir geriausi režisieriaus filmai. Paskutinysis „pasispardymas“ – fantastinis „Valerianas ir tūkstančio planetų miestas“ užima tik šeštąją vietą, nors iš paskutinių kritikų straipsnių, panašu, kad turi potencialą pariedėti dar toliau link sąrašo galo.
Liūdniausia, kad tai yra brangiausias nepriklausomas, t.y. asmeninėmis lėšomis sukurtas filmas. L.Bessonas investavo 180 milijonus dolerių į šią fantastinę istoriją ir patyrė riebią finansinę nesėkmę.
Fantastikos gerbėjai sutinka, kad filmas kažkuo primena garsųjį „Įsikūnijimą“, jame galima išvysti visą aibę itin kokybiškai sukurtų ateivių rūšių, kurių kiekviena turi kokių nors specifinių gebėjimų. Pavyzdžiui, mieli gyvūnėliai juodomis akytėmis, gebantys pagaminti daug vienetų to, ką suvalgo. Niekas nesiginčija dėl įspūdingų filmo vaizdų ir specialiųjų efektų – režisierius ką moka, tą moka.
Kritikai sako, kad gražuolė Cara Delevigne moka pozuoti fotosesijose, tačiau – ne vaidinti. Lucas Bessonas yra sukūręs filmų su itin įtaigiomis aktorėmis – tačiau šįkart pasirinkdamas pagrindinio vaidmens kūrėją neįvertino, kad grožis ne visuomet gali išgelbėti filmą.
Tačiau kritikai turi priekaištų pagrindiniam filmo siužetui – jis gana nuspėjamas, o pagrindinių herojų pora – šalta kaip Marso paviršius. Portalo independent.co.uk apžvalgininkai filmo apžvalgoje rašė, kad laukimą, jog tarp žavaus jaunuolio ir žavios blondinės kosmose įsižiebtų aistros kibirkštys, netrukus pakeičia noras, kad jie daugiau niekada nesusitiktų. „Jie rodo tiek pat šiltų jausmų vienas kitam, kaip salamandrų pora“, – konstatuoja „New York Times“ kritikas AO Scottas. Filme Valerianas lyg ir jaučia kažką savo partnerei – net pasiūlo jai savo ranką ir širdį, tačiau yra atstumiamas.
Pagrindinius vaidmenis čia kuria viena garsiausių modelių Cara Delevigne ir mažiau žinomas aktorius Dane‘as DeHaanas.
Kritikai sako, kad gražuolė Cara Delevigne moka pozuoti fotosesijose, tačiau – ne vaidinti. Lucas Bessonas yra sukūręs filmų su itin įtaigiomis aktorėmis – tačiau šįkart pasirinkdamas pagrindinio vaidmens kūrėją neįvertino, kad grožis ne visuomet gali išgelbėti filmą.
„Taip, ji moka kilstelti savo garsiuosius vešlius antakius, bet kine to neužtenka“, – kaip reikiant per dantį C. Delevigne traukia kritikai.
Kita vertus, kritikai primena, kad yra sukurta gausybė kitų filmų, kur aktoriai vienas prie kito „nelipo“. Pavyzdžiui, plačiai apkalbėtas „50 pilkų atspalvių“.
Filme nusifilmavo ir muzikos žvaigždė Rihanna – ji vaidino ateivę, gebančią keisti savo formą, kuri išgelbėja pagrindinį filmo herojų Valerianą jam patekus į ateivių teritoriją.
Filmo „Valerianas ir tūkstančio planetų miestas“ XXVIII amžiaus pasaulyje gausu įvairiausių keistų padarų: nuo povandeninų fermerių, iki dinozaurų ar aštriadančių Megaptorių (gigantiškų plėšrūnų roplių).
Būna dienų, kai mistikos ir kosminių vaizdų norisi labiau nei romantikos. Jei pajusite, kad šįvakar – būtent tokia diena - filmą galite peržiūrėti „Telia“ išmaniojoje videonuomoje.