Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti
2012 05 27 /2012 05 28

Kanų „Auksinė palmės šakelė“ atiteko Michaelio Haneke filmui „Meilė“

Kanai sekmadienį „Auksine palmės šakele“ vainikavo austro Michaelio Haneke „Meilę“ (Amour) – skaudžią istoriją apie vyrą ir jo mirštančią žmoną.
Iš kairės: Audrey Tatou, Emmanuelle Riva, Michaelas Haneke, Jeanas-Louisas Trintignant ir Adrienas Brody
Iš kairės: Audrey Tatou, Emmanuelle Riva, Michaelas Haneke, Jeanas-Louisas Trintignant ir Adrienas Brody / „Scanpix“ nuotr.

Šios juostos aktoriai prancūzai, 81 metų kino legenda Jeanas-Louis Trintignant'as ir filmo „Hirošima, mano meile“ (Hiroshima mon amour) žvaigždė, 85 metų Emmanuelle Riva, nustebino svarbiausią pasaulio kino festivalį istorija apie Žoržą ir Aną, mylinčią porą, kurios ryšį išbando moters patirtas insultas.

Ši antra per trejus metus M.Haneke „Auksinė palmės šakelė“ patvirtino jo, kaip turbūt svarbiausio Europoje dirbančio kino režisieriaus, statusą.

Prieš trejus metus M.Haneke „Auksinę palmės šakelę“ gavo už visiškai kitokį filmą, nespalvotą „Baltą juostą“ (Das weisse Band), kurioje nagrinėjamas viename Vokietijos kaime Pirmojo pasaulinio karo išvakarėse išsikerojęs pyktis ir kurį kai kas laiko alegorija apie nacių žiaurumo ištakas.

Prancūzų kalba pastatyta „Meilė“, kurią kritikai vadina šedevru, žymi režisieriaus kelionę į jam visai naują teritoriją – jis labiau garsėja šaltų sielos paslapčių atskleidimais.

Rami M.Haneke kamera fiksuoja intymias Anos fizinio ir protinio nykimo detales, Žoržui tesint savo pažadą rūpintis ja namuose iki pat pabaigos.

Abu aktoriai iškilmingą apdovanojimų vakarą užlipo į sceną atsiimti apdovanojimo drauge su M.Haneke.

Režisierius apdovanojimą skyrė savo žmonai, kurią vedė prieš 30 metų.

„Šis filmas iliustruoja pažadą, kurį davėme vienas kitam, kad jeigu kuris nors iš mūsų atsidurtų tokioje situacijoje, kokia pavaizduota šiame filme“, – auditorijai sakė 70-metis M.Haneke.

Kalbėdamas vertinimo komisijos vardu, dizaineris Jeanas Paulis Gaultier sakė, kad E.Riva ir J.-L.Trintignant'as perteikė „didžiausią emociją iš visų filmų, kuriuos matėme“.

Italų režisieriaus Nanni Moretti vadovaujama žiuri, kuri vertino 22 filmus iš viso pasaulio, visus apdovanojimus, išskyrus vieną, skyrė europiečiams.

Geriausiu Kanų aktoriumi buvo paskelbtas 46 metų danas Madsas Mikkelsenas, kuris Thomo Vinterbergo psichologiniame trileryje „Medžioklė“ (Jagten) vaidina vyrą, neteisingai apkaltinamą vaiko tvirkinimu.

Dvi jaunos rumunės, Cosmina Stratan ir Cristina Flutur, pasidalijo geriausios aktorės apdovanojimą už vaidmenis Cristiano Mungiu filme „Anapus kalvų“ (Dincolo de dealuri) apie jauną vienuolę ir jos draugę, tampančią mirtino „egzorcizmo“ auka.

C.Mungiu, kuris 2007-aisiais gavo „Auksinę palmės šakelę“ už filmą „4 mėnesiai, 3 savaitės ir 2 dienos“ (4 luni, 3 saptamani si 2 zile), taip pat pelnė šiemetinį apdovanojimą už geriausią scenarijų, kuriame nagrinėjama, kaip baisiai institucijos gali nuvilti žmogų.

Antrasis pagal svarbą festivalio Didysis prizas atiteko italo Matteo Garrone tragikomedijai „Realybė“ (Reality) apie žuvų pardavėją, trokštantį tapti realybės televizijos žvaigžde. Jį vaidina kalinamas buvęs mafijos žudikas.

Neapoliečiui Aniello Arenai buvo leista filmuotis pagal išleidimo dienai programą, bet į Prancūzijos Žydrąjį krantą jis negalėjo atvykti.

Kanų veteranas Kenas Loachas atsiėmė trečią pagal svarbą Žiuri prizą už komediją su liūdesio gaidele „Angelo dalis“ (The Angel's Share) apie jauną nusikaltėlį, kuris atranda savyje jo gyvenimą pakeitusį talentą degustuoti viskį.

75 metų režisierius, kuris 2006 metais gavo „Auksinę palmės šakelę“ už „Vėją, siūbuojantį miežius“ (The Wind That Shakes the Barley) apie Airijos kovą už nepriklausomybę, Kanų konkursinėje programoje dalyvavo rekordinį vienuoliktą kartą.

Vienintelė išimtis tarp laureatų iš Europos yra meksikietis Carlosas Reygadas, kuris buvo paskelbtas geriausiu režisieriumi – už savo mįslingą dramą „Šviesa po tamsos“ (Post Tenebras Lux).

Kanų vertinimo komisija sakė, kad šis filmas, kuris glumino festivalio žiūrovus, sulaukė prieštaringų vertinimų ir joje pačioje, bet galiausiai viršų paėmė juostos šalininkai.

„Jis pilnas gyvenimo trapumo, gyvenimo pažeidžiamumo, pilnas švelnumo“, – sakė žiuri narė, britų kino kūrėja Andrea Arnold.

Tarp juostų, kurios liko be jokių apdovanojimų, yra australų Andrew Dominiko ir Johno Hillcoato gangsterių istorijos, Jeffo Nicholso ir Lee Danielso pasakojimai apie JAV pietus, kanadiečio Davido Cronenbergo kapitalizmo kritika.

Be pripažinimo liko ir brazilo Walterio Salleso režisuota Jacko Kerouaco kultinio romano „Kelyje“ (On the Road) adaptacija, egiptiečio Yousry Nasrallah juosta „Po mūšio“ (Baad el Mawkeaa) apie Arabų pavasarį.

Apdovanojimų negavo ir du konkurse dalyvavę Azijos režisieriai – Im Sang-Soo ir Hong Sang-soo iš Pietų Korėjos.

Audra grasino kiek prigesinti renginį, bet 65-ojo Kanų kino festivalio raudonuoju kilimu vis tiek žengė visas žvaigždynas, įskaitant Nicole Kidman, Seaną Penną ir Bradą Pittą.

Šiemet festivalis taip pat turėjo teisintis dėl to, kad į konkursinę programą nebuvo įtrauktas nė vienas moters režisuotas filmas, o festivalio prezidentas Gilles'is Jacobas turėjo pažadėti, kad kitais metais organizatoriai labiau pasistengs surasti moterų talentų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas