Baltapūkis džentelmenas Polas (Andrius Mamontovas) keliauja po egzotiškas šalis. Jis mėgsta masažą, stebi aplinką, kartais skambina motinai ir, matyt, ieško gyvenimo prasmės po išsiskyrimo su gyvenimo drauge. Honkonge jis užsirašo į masažo kursus, kur susipažįsta su pagyvenusia salono darbuotoja Amaja (Kaori Momoi).
Jį netikėtai (?) aplanko jo buvusioji mylimoji. Jie permiega ir vėl išsiskiria. Polas moka kalbėti kantonietiškai, bet tai slepia. Jis pasakoja apie tai, kad po lietaus jo gyvenime įvyksta permainos. Jam simpatiją pajunta jauna honkongietė. Tačiau metas keliauti toliau. Kažkas pasikeitė Polo ir Amajos gyvenime? Filmo anonse rašoma, kad labai pasikeitė.
Reziumė
Grįžtant prie scenarijaus problemų. Kaip žiūrovui pajusti ryšį su Polu, susidomėti jo likimu ir dvasios būsena, gal net susitapatinti, jeigu jis yra visiškai pasyvus? Mes girdime, ką jis pasakoja, bet nematome jo emocijų. Nežinome jo istorijos. Tai geras būdas sumažinti filmo biudžetą, nes nereikia filmuoti, pavyzdžiui, Polo santykių priešistorės su mylimąja kitame egzotiškame mieste, bet aktoriui nėra už ko užsikabinti. Jis gali atsiskleisti tik per nuoseklią sąveiką su kitais žmonėmis (pakanka ir telefono) ar su aplinka.
Polas čia yra išgrynintas Vienišumo simbolis. Kaip Amaya – Pavargusios Klusnios Žmonos simbolis, ir ne ką daugiau. Nuobodoka ir todėl, kad nėra herojų evoliucijos, nematyti jų veiksmų sekos ekrane, kuri akivaizdi tokiuose panašios nuotaikos filmuose, kaip J.Rebollo „Moteris be pianino“ arba S.Coppolos „Pasiklydę vertime“. Žiūrovui tenka pačiam tapti šio pernelyg fragmentiško, abstraktaus filmo scenarijaus bendraautoriumi ir papildyti personažų gyvenimų istorijas. Arba atsipalaiduoti ir medituoti, mėginant pajusti didmiesčio bliuzą.
Faktai
„Amaya“ („Hong Kong Confidential“), Latvija ir Honkongas, 2010 m., 90 min.
Režisierius Maris Martinsonsas.
Vaidina: Kaori Momoi, Andrius Mamontovas, Shiu Hung Hui.
ĮVERTINIMAS 4/2