2013 05 23

Kino kodas: „Didysis Getsbis“ – tikros meilės ilgesys

Pasaulyje ir gamtoje viskas kartojasi, sukasi ratu. Artėjant 1933-ųjų Didžiajai depresijai, Niujorkas linksminosi iš visų jėgų (nors galiojo „sausas“ įstatymas). Ateitis atrodė kaip niekada šviesi.
Leonardo DiCaprio, Carey Mulligan ir Joelis Edgertonas
Leonardo DiCaprio, Carey Mulligan ir Joelis Edgertonas filme „Didysis Getsbis“ / „ACME Film“ archyvo nuotr.

Savo karjerą akcijų biržoje pradedantis Nikas Karavėjus (akt. T.Maguire‘as) apsigyveno Niujorko priemiestyje, kukliame namelyje greta paslaptingo multimilijonieriaus Džėjaus Getsbio (L.DiCaprio), garsėjančio savo prašmatniais vakarėliais. Netrukus Nikas sužinojo, kad visa tai buvo skirta vienam asmeniui – jo pusseserei Deizei Bekanan (C.Mulligan), kuri prieš penkerius metus susipažino su Getsbiu, tačiau jiems teko išsiskirti. Įsimylėjėliai pagaliau vėl susitiko, bet ar jiems lemta likti kartu, o jų svajonėms – išsipildyti?

Išvados

„Mulen Ružo“ režisierius Bazas Luhrmannas sukūrė dar vieną išoriškai ekstravagantišką muzikinę melodramą, kurioje dominuoja klausimas – ar įmanoma grįžti į praeitį, pakartoti ir išgyventi ją iš naujo? Pakartoti, aišku, nekartojant lemtingų klaidų. Tuo maniakiškai tiki Getsbis, nors jo elgesys liudija, kad nuo savęs bei nuo likimo pabėgti neįmanoma, tačiau koks nuoširdus tas troškimas ir tikėjimas!

L.DiCaprio tradiciškai pasirenka išskirtinius personažus ir suvaidina neeiliniuose filmuose. Pakanka prisiminti „Titaniką“, „Aviatorių“, „Niujorko gaujas“ arba „Kuždesių salą“. Ir, be abejo, modernią „Romeo ir Džiuljetos“ versiją, kurią režisavo „Didžiojo Getsbio“ autorius B.Luhrmannas. Šio režisieriaus gerbėjai kaip mat pastebės firminius jo triukus – ypač garso takelį, kuriame naudojama įvairiausių stilių ir laikmečių muzika. Muzika jo filmuose itin svarbi. Kitas skiriamasis filmo bruožas – šou elementai, tarsi perkelti iš „Mulen Ružo“.

Nesunku pastebėti, ką akcentuoja režisierius. Ir XX a. pradžioje, ir po šimto metų žmones bei visuomenę kankina tos pačios problemos, tos pačios nuodėmės.

Vakarėlis Getsbio rūmuose įsuks jus į šventės, kuri niekad nesibaigia, sūkurį. Filme sąmoningai kuriama šiek tiek nereali, pasakiška ir dekoratyvi atmosfera, sutirštinamos spalvos, nors ekrane vyksta didžiulė jausmų drama. Ką gi, kaip auksas pelenuose žiba, taip ir meilė užtemdys netikrus blizgučius arba demaskuos menkystas. Taigi, šou sukurtas puikiai, o kaip drama?

Filmas – gera priemonė susipažinti su klasikiniu romanu visiems, kurie jo neskaitė ir vargu ar kada perskaitys. Sprendimas pasirinkti ištaigingą, postmodernią pasakojimo formą iš esmės pasiteisino. Netgi pro šią prabangą nesunku pastebėti, ką akcentuoja režisierius. Ir XX a. pradžioje, ir po šimto metų žmones bei visuomenę kankina tos pačios problemos, tos pačios nuodėmės.

Tikros meilės ilgesys išlieka svarbiausiu siekiu. Kai kurie iš mūsų nepajėgia atsispirti paviršutiniškam blizgesiui ir lengvabūdiškiems santykiams. Mus žavi turtai, o tikras ir ištikimas draugas tebėra retesnis už deimantą. „Didysis Getsbis“ – puiki proza, įvilkta į modernų kino drabužį ir dar labiau išryškinanti, kad viskas kartojasi. Nors kartais ne visai taip, kaip norėtume. Kaip ta, kas vakarą žybsinti žalia švyturio šviesa, tapusi efemerišku tiltu tarp dviejų širdžių.

Faktai apie filmą ir įvertinimas

„Didysis Getsbis“ (The Great Gatsby) JAV ir Australija, 2013 m., 160 min.
Režisierius Bazas Luhrmannas
Vaidina: Leonardo DiCaprio, Carey Mulligan, Tobey Maguire‘as ir kiti.
ĮVERTINIMAS 4/4

VIDEO: The Great Gatsby

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis