Į seansus atvykę kino mylėtojai galės išvysti daugiausia šių metų festivalio žiūrovų simpatijų sulaukusius filmus ir laikantis visų saugumo reikalavimų turiningai praleisti šventinį savaitgalį.
Pasak „Kino pavasario“ vykdomosios direktorės Agnestos Filatovės, „Kino pavasario“ filmų aikštelės bus puiki alternatyva renginiams, kurių žmonės taip išsiilgę.
„Atsižvelgdami į karantino apribojimus, nuolat ieškome galimybių sukurti įvairesnių ir saugių patirčių kino žiūrovams. Pernai pakvietėme į oro uoste įkurtą „Aerokiną“, šiemet festivalį atidarėme su pasiūlymu praleisti atostogas viešbučiuose neribotai žiūrint filmus – tai padaryti galima iki balandžio 5 dienos. Festivaliui artėjant link pabaigos, pradėsime naują patyriminių seansų ciklą – „Kino pavasario filmų aikštelę“ Kaune“, – į autokino seansus kauniečius kviečia A.Filatovė“.
Jai pritaria ir Kauno „Akropolio“ atstovai, pabrėžiantys, kad saugioje ir neįprastoje lokacijoje žiūrovai bent trumpam galės prisiminti kino salę. „Dabartinėmis galimybėmis – tai bene vienintelis būdas saugioje erdvėje patirti kino salės emocijas ir pasimėgauti dideliu ekranu“, – sako Kauno „Akropolio“ valdytoja Brigita Kuodytė.
Pasak „Kino pavasario“ kuratorių Kaune Kęstučio ir Kotrynos Lingių, tokia iš Vilniaus atkeliaujanti iniciatyva – gražus sveikinimas ir linkėjimas Kauno kino mėgėjams: „Autokino seansai Kaune – didelė šventinė dovana ir paskata saugiai ištrūkti iš namų. Jei ne susimojuosime, tai susipypsėsime ant stogo. Patys dar taupome keletą filmų, kuriuos norime pamatyti sėdėdami automobilyje, mums tai bus nauja patirtis.“
Romantika, humoras ir filmas vaikams
Specialioje „Kino pavasario filmų aikštelės“ programoje Kaune patinkantį kūrinį ras ir romantikos bei humoro mėgėjai, ir norintieji pažiūrėti filmus su mažaisiais.
Netikėtų meilės istorijų ir subtilaus humoro mėgėjai filmų repertuare ras romantinių komedijų meistro prancūzo Emmanuelio Mouretʼo filmą „Meilės reikalai“. Tiek juoko, tiek liūdesio ašara nuriedės žiūrint geriausią Europos komediją „Triumfas“. Pagal tikrus įvykius sukurtame prancūzų režisieriaus Emmanuelio Courcolʼio filme pasakojama apie aktorių Etjeną, kuris viename kalėjime nusprendžia pastatyti spektaklį pagal įžymiąją pjesę „Belaukiant Godo“.
Tiek vaikai, tiek suaugusieji leisis į spalvingą nuotykį su mažuoju vampyriuku. Filmas „Vampyriukas“ užburia fantazija ir kartu švelniai paliečia trapų gyvenimo klausimą.
Taip pat įspūdžiais apie kelis „drive-in“ kino teatro žiūrovams paruoštos specialios programos filmus pasidalijo kūrybininkė Dovilė Filmanavičiūtė ir kino kritikas Gediminas Kukta.
Tarp rekomendacijų – festivalio atidarymo filmas
Į specialią programą įtrauktas festivalio atidarymo filmas – Irano režisieriaus Mohammado Rasoulofo „Blogio nėra“. Pasak kūrybininkės D.Filmanavičiūtės, tai nepaprastas ir prasmingas filmas. „Visi mes esame žmonės. Tik kiek žmogui leista būti žmogumi Irane? Režimo kritika be užuolankų ir kartu universalus nėrimas gilyn ieškant atsakymų į klausimą, kiek galima eiti į kompromisą su savo sąžine, kai ant kortos pastatyta kito gyvybė“, – įspūdžiais dalijasi D. Filmanavičiūtė.
Jai labai stiprų įspūdį paliko bosnių režisierės Jasmilos Žbanić įtempta drama „Quo Vadis, Aida?“, skirta 1995-aisiais įvykusių Srebrenicos žudynių aukoms pagerbti. „Šis filmas tiesiog išplėšia širdį iš krūtinės. Nėra nieko siaubingesnio, nei nerasti savo vaikų kapo. Ir nieko žiauresnio už žmogų. Privaloma pamatyti“, – patikina D.Filmanavičiūtė.
Kino kritiko Gedimino Kuktos įžvalgos
Kino kritikas Gediminas Kukta atkreipia dėmesį į du filmus – Michelio Franco „Nauja tvarka“ ir Małgorzatos Szumowskos „Sniego daugiau nebus“.
„Distopinė, tačiau nemažai sąlyčio taškų su šiandiena turinti „Nauja tvarka“ vieniems gali pasirodyti sukrečianti dėl atvirai rodomo žiaurumo ir verčianti susimąstyti apie bet kokios revoliucijos prasmę. Kitiems, priešingai, pernelyg aiški ir stokojanti gylio, tačiau būtent tokie nevienareikšmiškai vertinami filmai šiuolaikiniame kine, kur vis dažniau įsigalioja nuobodus normalumas, ir yra įdomiausi“, – sako G.Kukta.
Kalbėdamas apie filmą „Sniego daugiau nebus“, kino kritikas pažymi, kad M.Szumowska yra talentinga šiuolaikinio pasaulio ir visuomenės stebėtoja, puikiai jaučianti dabarties žmogaus būsenas ir nuotaikas. „Naujausiame filme, kaip ir ankstesniuose kūriniuose, režisierė gražiai ir subtiliai sulydo socialinę kritiką, metaforas, humorą ir tikėjimą žmogumi“, – įžvalgomis apie filmą dalijasi G.Kukta.
Festivalio uždarymo filmas ir svajingasis „Gagarinas"
„Kino pavasario“ filmų aikštelėje“ žiūrovai išvys ir festivalio uždarymo filmą „Obuoliai“, kuriame graikų režisierius Christos Nikou kalba apie atminties reikšmės ir šiuolaikinės vienatvės temas. O ieškantiesiems svajingų filmų puikiai tiks kino vaizduotės galią primenantis „Gagarinas“ – festivalio konkursinės programos atidarymo filmas.
Visus festivalio filmus galima žiūrėti iki balandžio 5 d. „Kino pavasario“ virtualiajame kino teatre, naujos kartos televizijos TELIA TV filmų nuomoje ir namų kino platformoje „Žmonės Cinema“.
Projektą remia Lietuvos kino centras, finansuoja Lietuvos kultūros taryba, Europos Sąjungos programa „Kūrybiška Europa“ MEDIA, Vilniaus ir Kauno miestų savivaldybės. Festivalis „Kino pavasaris“ yra nepriklausoma privati iniciatyva.