Festivalyje greitu metu bus parodyta ir kita lietuvių filmų premjerų dalis – Audriaus Stonio „Moteris ir ledynas“, Rimanto Oičenkos „Holivudas pasiūlė per mažai“, animacinė dokumentika „Žmogus, kuris mokėjo 75 kalbas“. Žiūrovai taip pat išvys konkursinę programą „Studentų filmų konkursas“ ir užsienyje kuriančių lietuvių naujausius darbus.
„Džiaugiuosi, kad kino kūrėjai kalba temomis, kurios iš tiesų jiems rūpi. Ir drąsiai ieško toms temoms taikliausios kino formos“, – sakė lietuvių programos sudarytoja Mantė Valiūnaitė.
Išskirtinis filmo „Šventasis“ kino seansas
Viena laukiamiausių šių metų premjerų Lietuvos kine – jauno režisieriaus Andriaus Blaževičiaus pirmasis pilnametražis filmas „Šventasis“. Iki šiol režisierius yra sukūręs du trumpametražius darbus – „Bergenas“ ir „Dešimt priežasčių“. Naujasis filmas pateko į festivalio konkursinę programą „Nauja Europa – nauji vardai“, kur dėl geriausiojo titulo varžysis dar su dešimčia filmų. Drama atliepia 2008-ųjų ekonominę krizę, vaizduodama viename Lietuvos miestelyje iš gamyklos atleistą darbo ieškantį Vytą. Pagrindinį filmo personažą įkūnijo garsus aktorius Marius Repšys, pretenduojantis tapti geriausiu metų Lietuvos kino aktoriumi festivalio organizuojamuose apdovanojimuose. Kartu vaidina taip pat minėtuose rinkimuose nominuota Gelminė Glemžaitė. Filmo „Šventasis“ premjera Lietuvos kino teatruose įvyks rudenį.
Trumpos filmų premjeros
Kino seanse „Lietuvių filmų premjeros“ savo naujausius filmus pristatė režisieriai Tomas Ramanauskas, Karolis Kaupinis, Gediminas Šiaulys, Kamilė Milašiūtė, Gerda Paliušytė ir Elvina Nevardauskaitė su Davidu Heinemannu. Programą „Lietuvių filmų premjeros“ žiūrovai galės išvysti viso festivalio metu.
Reklamos eksperto Tomo Ramanausko animacinis debiutas kine „Po mirties, prieš pragarą“ pasakoja viltį praradusio bandito istoriją, kurio nuotykių kupinas gyvenimas prasideda po jo mirties. Režisierius filmą kūrė beveik septynerius metus, o paklaustas, kodėl rinkosi vesterno žanrą, atsakė, kad tik taip galėjo papasakoti norimą istoriją. „Šią istoriją atradau labai atsitiktinai ir man ji pasirodė neįtikėtina. Ji – jau savaime pagamintas filmo scenarijus“, – sakė Tomas Ramanauskas.
Kine taip pat debiutuojantis režisierius Gediminas Šiaulys pristatė itin vizualią 3D animaciją „Kaukai“, kuri skirtą visai šeimai. Dešimties minučių pasakojimas, prasidėjęs tragiška kiškio žūtimi, kalba apie niekada nenutrūkstantį gyvybės pradžios ir pabaigos stebuklą. Filmui muziką kūrė grupė „Fusedmarc“ su Egle Sirvydyte, Jurga Šeduikyte ir „Mixtape Club“.
„Sidabrinę gervę“ už debiutinį filmą „Triukšmadarys“ pelnęs režisierius ir žurnalistas Karolis Kaupinis sukūrė naują vaidybinį filmą „Budėjimas“, kurio veiksmas vyksta ligoninėje šeimai leidžiant paskutines akimirkas su mirštančia motina. „Dažnai esame įtikėję, kad mes galime viską padaryti. Man įdomios tos būsenos, kuriose žmogus pasidaro bejėgis ir kaip jis iš tos situacijos bando išsivaduoti. Šį kartą tai intymi situacija, intymiomis aplinkybėmis“, – sakė filmo režisierius.
Režisierė Kamilė Milašiūtė prieš porą metų festivalyje rodė savo pirmąjį filmą „After Rave“, kuris taip pat pateko į San Sebastiano kino festivalį. Šiemet režisierė sugrįžta su trumpametražiu vaidybiniu filmu „Motinos diena“, kurio idėja kilo lankantis Vilniaus jaunimo centre „Mes“. Filmo centre – pavogtas gėles savo seniai matytai mamai nešantis vaikinas Nerka. Paklausta apie stilistinius filmo sprendimus, režisierė atsakė, kad „kartais darydamas kažką blogo, iš tiesų nori padaryti kažką gražaus, ir ne visada tai pavyksta. Pasirinkta kino kalba, tikiuosi, padeda tai įvykdyti“.
Į programą taip pat pateko kitose šalyse gyvenančių lietuvių kūrėjų darbai. Londone studijas baigusios režisierės Elvinos Nevardauskaitės ir Davido Heinemanno dokumentika „Atmink, iš molio esi“ filmuota seniausioje Lietuvos plytų gamykloje. Nykstanti gamykla ir sizifiškas darbas joje filme primena apie mūsų pačių mirtingumą. „Kai pirmą kartą aplankėme gamyklą, supratau, kad tai viena įspūdingiausių mano matytų vietų, kurioje gyvena praeities vaiduokliai“, – sakė režisierius D. Heinemannas.
Menininkė ir kuratorė Gerda Paliušytė sukūrė filmą-esė „Troškimas, kad pavyktų“, fiksuojantį slampinėjimą po naktinį Amsterdamą, miestą garsėjantį pigiomis pramogomis.