Bosnių kilmės Emiras Kusturica yra Kanų kino festivalio numylėtinis ir vienas iš keturių režisierių, pelniusių dvi Auksines palmės šakeles. Jis groja garsioje grupėje „No Smoking Orchestra“, stato čigoniškas operas Paryžiaus scenose bei garsėja kontraversiškais pareiškimais. Šį kartą festivalyje pristatomas žymiojo režisieriaus dokumentinis filmas apie legendinį futbolininką – „Maradona pagal Kusturicą“. Tai – jaudinantis, šmaikštus ir informatyvus filmas apie bene garsiausio pasaulyje futbolininko Diego Maradonos gyvenimą, didžiojo triumfo metus, nuopuolį į narkotikų liūną, skandalingus išsišokimus ir jo įvaizdį gimtojoje Argentinoje. E.Kusturica gavo išskirtinį leidimą filmuoti buvusį sportininką ir dabartinį Argentinos rinktinės trenerį. Šis ne tik įsileidžia režisierių į savo namus, bet ir patiki asmeniškiausias paslaptis. Filme pamatysite tris skirtingus Maradonas – neprilygstamąjį futbolo dievą ir mokytoją, politiškai nekorektišką pasaulio pilietį ir savo dukteris mylintį nuoširdų šeimos žmogų.
Kitame filme, dramoje „Sunku būti geram“ bus bandoma išbristi iš kriminalinio pasaulio pelkės. Šis bosnių režisieriaus Srdjano Vuletičiaus filmas pristatomas festivalio konkursinėje programoje. Geriausio aktoriaus titulą Sarajevo kino festivalyje iškovojęs Saša Petrovičius sukrečiančioje dramoje vaidina sąžiningą žmogų. Juodojoje rinkoje uždirbti pinigai taksistui padeda išlaikyti šeimą. Filmo herojus Fudo įsitikina, kad labai sunku būti geram korupcijos, melo ir šantažo persmelktoje visuomenėje. Beviltiškos situacijos sudėtingumą pagražina specifinis juodasis Balkanų regiono humoras.
Jūs taip pat neturėtume praleisti progos pamatyti geriausią kroatų filmą – kriminalinę dramą „Niekieno sūnus“. „Oskarui“ pristatytas filmas atveria skausmingas kroatų tautos žaizdas. Buvusiam roko grupės dainininkui Ivanui tik 36-eri, bet negailestingame kare už šalies nepriklausomybę jis paaukojo abi kojas, grįžęs namo neberado žmonos ir neįsivaizduoja, ką dar blogesnio likimas galėjo paruošti. Politinio kalinio duonos ragavusio Ivano tėvo Izidoro sugrįžimas į tėvynę ir bandymas patekti į Kroatijos parlamentą įneša dar daugiau sumaišties. Šio filmo režisierius kroatų kilmės Arsenas Antonas Ostojičius pirmuosius savo darbus sukūrė būdamas vos 12-os metų.