„Dabar tai jau padėk man, Dievuli!“, rež. Jean Libon, Yves Hinant, Prancūzija, Belgija
Filmas sensacija! Nepatogus, neetiškas, nepataikaujantis, peržengiantis visas įsivaizduojamas moralės ribas ir nesustabdomai juokingas, nors tai tikrai ne komedija. Tik mūsų gyvenimas yra lyg nenutrūkstanti komedija ir jame dar daug ko nežinome. Jeigu kriminalinių naujienų gausa geriausiu eterio laiku yra normalu, tai susipažinkite su pačia nerealiausia Briuselio teisėja.
„Kandelarija“, rež. Jhonny Hendrix Hinestroza, Kolumbija, Vokietija, Norvegija, Argentina, Kuba
Vienas šviesiausių, humaniškiausių ir optimistiškiausių „Kino pavasario“ filmų iš „feel good“ rinkinio. Jis nuolat skatina šypsotis, pažinti Kubą ekonomikos dugne, suvilgyti skruostus ašaromis ir susitapatinti su paprastais 80+ senoliais, kurie gyvena jau be jausmų su 5 viščiukais. Susigrąžinti meilę niekuomet ne per vėlu. Atsitiktinai gauta VHS kamera ir seksualiniai žaidimai suteikia Kandelarijai ir Viktorui šansą perkelti neįmantrios kasdienybės realybę į nufilmuotą, bet tikrą fantaziją.
„Likimas – mano meilė“, rež. Abdellatif Kechiche, Prancūzija, Italija, Tunisas
Geismingas atostogų filmas-diskoteka su įspūdingu 1990–1994 m. muzikos garso takeliu ir tykios lyrikos momentais. Aistros, flirtas, pagundos, viltys, lūkesčiai, susižavėjimai ir meilės paieškos bei jausmų pasitikrinimai paplūdimyje prie jūros, naktiniuose baruose ir avių ganykloje. Tai yra fantastiškai atrodantis karštų pasimatymų laikas, kai jauni žmonės vis dar mokėjo bendrauti be mobiliųjų telefonų, trumpųjų žinučių ir socialinės medijos. Ir dar Kechiche‘as atrado jauną vyrą, gebantį išlaikyti pagarbą moteriai. Tokių dinozaurų jau nedaug beliko.
„Nuostabi šalis“, rež. Warwick Thornton, Australija
Efektingo veiksmo, gaudynių, slėpynių ir susišaudymų prisodrintas istorinis epas apie nelygybę, rasizmą, prietarus ir žmogiškumo stoką menkiausios klaidos neatleidžiančiose Australijos prerijose, kai baltieji karo didvyriai įsivaizdavo galintys nuoširdžius aborigenus paversti savo vergais ir patarnautojais. Warwickas Thorntonas pasibalnojo amerikietiškų vesternų stilistiką ir nufilmavo kerinčio vizualumo reginį, kad prasmingai perduotų mums savo protėvių išgyventą neteisybę.
„Didysis Buda +“, rež. Hsin-Yao Huang, Taivanas
Satyrinė, stilinga, pamokanti ir juoda tragikomedija apie brangokai kainuojantį smalsumą. Ekscentriški geraširdžiai keistuoliai – šlamšto kolekcionierius Agurkėlis ir apsaugininkas Bamba nutaria paslapčia pasidomėti, ką iš prabangaus automobilio nufilmavo amoralaus ir ištvirkusio boso vaizdo registratorius. Kai kurių paslapčių dažnai parankiau nežinoti. Ar kada pamąstėte, kiek visko įmanoma sutalpinti ir prikrauti į tas dideles (ne)šventas būdas?
„Įkvėpimas“, rež. Manuel Martín Cuenca, Ispanija
Gudri, aštri, makabriškai juokinga komedija apie begėdišką gebėjimą manipuliuoti kaimynais, menkai pažįstamais ir net artimaisiais, siekiant asmeninės naudos, pripažinimo ir šlovės. Žmonos neištikimybė įkvepia viengungį rašytoją supinti būsimo romano siužetą iš greta jo gyvenančių žmonių poelgių. Tikrindamas pasiutusiai nuodėmingas idėjas ir kolekcionuodamas informaciją jis provokuoja ir gundo nieko nenutuokiančius „herojus“ padaryti tai, ko šie niekuomet neplanavo.
„Vienintelis vaikas“ ir „Mikrobūtis“, rež. Shin Dong-seok, Pietų Korėja ir rež. Jeon Gowoon, Pietų Korėja
Išskirtinių korėjietiškų debiutų pora. Abu skirtingi filmai taikliai perteikia korėjietiško gyvenimo ritmą, bendravimo psichologijos keistenybes ir ypatingą maisto kultūrą. Šalies provincijoje režisierius Shin Dong-seokas emocingai tyrinėja sielvarto, patyčių, atgailos, keršto ir atpirkimo dilemas dramoje, kuri išprovokuos itin daug debatų. Režisierė Jeon Gowoon sostinėje Seule sekioja paskui meilės, viskio ir cigarečių išsiilgusią muzikantę, ieškančią laikinų namų pas seniai nematytus buvusius pažįstamus su juos supančiais demonais, kurių galbūt ir nevertėjo vėl susitikti. Toks mielas „antiverygiškas“ eliksyras.
„Kapitonas“, rež. Robert Schwentke, Vokietija, Prancūzija, Lenkija, Portugalija
Adrenalino, diktatoriškos ironijos ir siaubo kupinas dinamiškas karinis trileris, kurio kontroversinis veikėjas yra realus asmuo. Jei prisimenate vengrišką SAULIAUS SŪNŲ, tai dar gilesniame pripažinto vokiečių režisieriaus filme išvysite karo košmarą iš valdžią gavusios aukos perspektyvos. Kiek nedaug reikia, kad iš medžiojamo menkystos užaugtum nesustabdomu monstru, kurio visi bijo. Kai staiga tampi tuo, nuo ko vakar dar pats slapsteisi ir bėgai.
„Bobbi Jene“, rež. Elvira Lind, Danija, Švedija, Izraelis, Jungtinės Valstijos
Filmas apie tyrą meilę. Stiprią, nepalaužiamą, neišblaškomą, išlauktą ir išpuoselėtą. Perspektyvi ir charizmatiška šokėja išsiskiria su reikliu mokytoju ir buvusiu meilužiu Ponu Gaga, kad gautų laisvės kurti, eksperimentuoti ir provokuoti intymiais jausmais. Ji ryžtasi išbandyti naują meilę bendraudama per atstumą tarp Niujorko ir Tel Avivo.
„Nužudyti Chesusą“ ir „Medžioklės sezonas“, rež. Laura Mora, Kolumbija, Argentina ir rež. Natalia Garagiola, Argentina, Prancūzija, Vokietija, Jungtinės Valstijos, Kataras
Dvi neįtikėtinai talentingos Pietų Amerikos režisierės Laura ir Natalia su pirmą kartą vaidinančiais neprofesionaliais aktoriais. Du savito grožio ir jautrumo nuotykių trileriai, kuriuose maištaujant ieškoma savęs, testuojamos moralės ribos ir bandoma suvesti sąskaitas su skausminga praeitimi. Kolumbietė mergina ir argentinietis jaunuolis mėgina sugrįžti iš klystkelių, taikydamiesi su netektimis pavojingai narkomafijoziniame Medeljine ir atšiauriai vėjuotoje Patagonijoje. Šių vietovių atmosfera įtakoja jų lemtingus pasirinkimus nepatogiose akistatose su širdis įskėlusiais žmonėmis.
Daugiau „Kino pavasario“ komandos rekomendacijų rasite čia.
2018 m. festivalio filmų programa.