Pasak tik ką iš Kanų festivalio grįžusios „Kino pavasario“ programos sudarytojos Mantės Valiūnaitės, kova dėl „Palmės šakelėmis“ apdovanotų filmų visuomet būna arši. „Šį kartą pagrindinė Kanų kino festivalio konkursinė programa buvo labai įvairi, įvertinę visus filmus, dar iki apdovanojimų ceremonijos įsigijome tris skirtingus kūrinius, kuriuos nekantraujame parodyti Lietuvos žiūrovams. Džiaugiamės su kolegomis, kad net du iš jų buvo apdovanoti pagrindiniais prizais“, – kalbėjo dvi savaites Kanuose filmus žiūrėjusi M.Valiūnaitė.
„Auksinės palmės šakelės“ laimėtojas Hirokazu Kore-eda yra puikiai pažįstamas „Kino pavasario“ žiūrovams iš tokių juostų kaip „Vis einu, einu“, „Pripučiama lėlė“, „Stebuklas“ ar „Koks tėvas, toks ir sūnus“. Kaip jam įprasta, Kore-eda vėlgi atsigręžia į šeimą: „Vagišiuose“ pasakojama apie visuomenės paribiuose gyvenančią vagių šeimą, kurios moralinės vertybės yra aukščiau visų kitų. Šis šviesus filmas savo išskirtine istorija, dėmesiu kinematografinėms detalėms ir intymiais herojų portretais akimirksniu pavergė žiūrovų širdis, kino kritikus bei festivalio žiuri.
Autoritetinga, aktorės Cate Blanchett vadovaujama šių metų Kanų festivalio žiuri specialųjį prizą skyrė režisierei Nadine Labaki, kuri savo trečiuoju filmu „Kafarnaumas“ Kanų auditoriją premjeros metu pakėlė 15 minučių trukusiems aplodismentams. Kitąmet ir „Kino pavasario“ žiūrovų abejingų nepaliksiančio filmo centre – istorija apie berniuką, kuris nutaria paduoti savo tėvus į teismą už tai, kad suteikė jam gyvybę. Tai neabejotinai vienas paveikiausių Kanų konkursinės programos filmų, ką patvirtino ir festivalio žiuri.
Trečiasis filmas iš Kanų programos, kurį bus galima pamatyti 2019 m. „Kino pavasaryje“, yra Nuri Bilge Ceylano drama „Laukinė kriaušė“ („The Wild Pear Tree“). Būtent šio turkų kino kūrėjo filmas „Žiemos miegas“ 2014 m. buvo įvertintas „Auksine palmės šakele“. Šį kartą Nuri Bilge Ceylanas pasakoja apie jauną rašytoją, kuris grįžta į gimtąjį kaimą, tikėdamasis čia gauti palaikymą savo pirmosios knygos leidybai. Ramiu, bet įtraukiančiu ritmu, režisierius nagrinėja jam svarbias temas – vienatvės, tikrų santykių paiešką ir šiuolaikinės Turkijos periferijos realijas.
Žinoma, tai nėra vieninteliai šių metų Kanuose pristatyti filmai, kuriuos rodys „Kino pavasaris“. Kaip visuomet, artėjant festivaliui intriguojančių naujienų tik daugės. 2019 m. „Kino pavasaris“ vyks kovo 21–balandžio 4 d.