2017 03 31

Maištaujantys „Kino pavasario“ filmai

„Kino pavasaryje“ šiemet itin daug maišto. Toliau išvardytų filmų centre – jaunas, sistemai nepavaldus, nesusitaikantis, kartais šiek tiek pasimetęs, bet drąsus ir ryžtingas jaunas žmogus.
Kadras iš filmo „Parkas“
Kadras iš filmo „Parkas“

Juostoje „Namai“ („Home“, rež. Fien Troch) konfliktas tarp skirtingų kartų – paauglių, kurie tyrinėja plonytę liniją tarp pasitikėjimo, draugystės ir ištikimybės, bei suaugusiųjų, kurie tarsi pamiršo, jog kažkada irgi buvo paaugliai. Abiem pusėms sudėtinga komunikuoti ir suvokti kitos uždarus pasaulius. Filmo centre – trys paaugliai vaikinai, kurių trapūs ego išbandomi susidūrus su tragedija, atskleidžiančia kiekvieno jų prigimtį ir formuojančia pasaulėžiūras. „Namai“ primena mums, jog suaugusieji linkę pamiršti itin galingą, nors ir trumpalaikę paaugliškų jausmų prigimtį, o paaugliai – nepaisyti savo veiksmų padarinių.

VIDEO: Filmo „Namai“ anonsas

Spalvingas ir vangus Amerikos peizažas atsiveria juostoje „Amerikos mylimoji“ („American Honey“, rež. Andrea Arnold), kurioje varginga, neturinti ko prarasti paauglė prisijungia prie keliaujančių pardavėjų gaujos. Kartu jie vaikšto nuo durų prie durų ir pardavinėja žurnalų prenumeratą, dalinasi motelių kambariais, šėlsta vakarėliuose, geria, mušasi, garsiai klausosi muzikos ir užsidirba papildomai apvogdami namus klientų, kurie šiuos neprotingai įsileido. „Amerikos mylimoji“, kaip ir jos nepritapėliai veikėjai, ištroškę naujų potyrių, niekada nesustoja, nuolatos juda. Tai įspūdinga juosta, dekonstruojanti šių dienų amerikietišką kultūrą ir kvestionuojanti „amerikietišką svajonę“.

VIDEO: Amerikos mylimoji ( American Honey) I Kino pavasaris 2017

Du našlaičiai pabėga į miškus dramoje „Didelis didelis pasaulis“ („Big Big World“, rež. Reha Erdem). Ali neseniai paliko prieglaudą ir dabar dirba mechaniku. Jis stengiasi pamatyti savo seserį Zuhal, su kuria kartu užaugo prieglaudoje, be jos naujieji globėjai to neleidžia. Sužinojęs, kad Zuhal globėjas nori vesti ją kaip antrą žmoną, Ali jėga įsilaužia į globėjų namus ir išlaisvinęs seserį išvažiuoja su ja gyventi giliai į miškus. Filme itin ryški tėvų meilės ir jos trūkumo tematika, bet režisierius ją tiria itin keistomis situacijomis – Ali ir Zuhal netikėtai susiduria su ožka ir jaučiu, miške taip pat klaidžioja senyva moteris, ieškanti savo tėvo, retkarčiais motociklu pravažiuoja išprotėjęs vyriškis, šaukiantis „Mama!“.

VIDEO: Didelis didelis pasaulis (Big Big World) I Kino pavasaris 2017

Filme „Laila M.“ („Layla M.“, rež. Mijke de Jong) visuomene nusivylusi jauna musulmonė pradeda suvokti, jog netolerantiškoje Europoje jai nebėra vietos. Lailą erzina jos tėvų apatija burkų draudimui ir kitoms grėsmėms religinei laisvei. Ji pradeda studijuoti Koraną, dalyvauti demonstracijose, bendrauti su džihadistais internete ir slaptuose susitikimuose. Netrukus ji susipažįsta su Abdeliu, kuris taip pat yra atsidavęs tam pačiam tikslui. Jie susituokia. Laila meta mokyklą ir kartu su vyru išsikrausto gyventi į Jordaniją, kur tikisi gyventi paprastai ir toliau praktikuoti islamą. Tačiau naujoje šalyje ji susiduria su patriarchiška visuomene, nutolinančią ją nuo Abdelio ir pažeidžiančią jos teisę kontroliuoti savo likimą.

VIDEO: Filmo „Laila M.“ anonsas

Esi sulaukėjęs Atėnų paauglys. Tavo dienos miglotos ir monotoniškos. Jas leidi pamišėliškai lakstydamas po vienintelius namus, kuriuos kada nors turėjai – 2004 metų olimpinį stadioną. Mušiesi su savo gauja, o pragyvenimui užsidirbi užsiimdamas pitbulių poravimo verslu. Tu patiri filmo „Parkas“ („Park“, rež. Sofia Exarchou) gyvenimą. Nuoširdus ir jaudinantis filmas apie jaunimą, laiką leidžiantį ten, kur neturėtų jo leisti, pasaulyje, kuris sugriuvo prieš suteikdamas jiems šansą kuo nors tapti.

VIDEO: Parkas (Park) I Kino pavasaris 2017

Juostoje „Erelių medžiotoja“ („Eagle Huntress“, rež. Otto Bell) 13-metė kazachė Aisolphan siekia įveikti lyčių stereotipus ir medžioti su ereliais. Tradicija sugauti ir treniruoti jaunus auksinius erelius lapių medžioklei įprastai perduodama tėvo sūnui, todėl Aisolphan privalo įveikti griežtus bendruomenės senolius, teigiančius, kad moteris negali ir neturi medžioti. Žavinga ir jaudinanti istorija su pritrenkiančia Mongolijos gamta fone.

VIDEO: Erelių medžiotoja (The Eagle Huntress) I Kino pavasaris 2017

Laviruojantis ties miglota riba tarp dramos ir dokumentikos „Vilkas ir avys“ („Wolf and Sheep“, rež. Shahrbanoo Sadat) užfiksuoja kaimo gyvenimą dulkėtame, saulės išblukintame, bet karo nepaliestame Afganistano kampelyje, kur per daugybę metų mažai kas pasikeitė. Visi vaikai čia gano avis. Berniukai iš laidynių šaudo akmenukus, o mergaitės svajoja ištekėti. Tačiau po įprastu piemenų dienos gyvenimu slypi mitai apie Kašmiro vilką ir žaliąją fėją, kurie čia vaidenasi kaimo gyventojams nuėjus miegoti.

VIDEO: Vilkas ir avys (Wolf and Sheep) I Kino pavasaris 2017

Buvo laikai, kai daugybė paauglių išreikšdavo savo intelektualinę nepriklausomybę nuo tėvų atsukdami nugaras religijai. Šiame agnostiškame amžiuje studijuoti Bibliją gali būti toks pat stulbinantis maištavimo būdas. Juostoje „Mokinys“ („The Student“, rež. Kirill Serebrennikov) vaizduojama šiuolaikinė Rusija. Aukštosios mokyklos mokinys Venia įsitikinęs, jog pasaulį užvaldė blogis. Jis ginčijasi su jo aplinkoje esančiais suaugusiaisiais, nuolatos cituoja Bibliją, o jo fanatiškas elgesys pradeda kelti problemas visoje mokykloje. „Mokinys“ pateikia itin aktualų religinio fanatizmo portretą, tuo pat metu tai yra smerkiantis, satyriškas žvilgsnis į šiuolaikinę Rusiją, šalį, kurios pagrindinėse institucijose dominuoja viduramžiško mąstymo šalininkai.

VIDEO: Filmo „Mokinys“ anonsas

Juostos „Paprasta šeima“ („Ordinary People“, rež. Eduardo Roy Jr.) centre – žmonės, esantys pačiame „mitybos grandinės“ dugne, darantys bet ką, kad tik išgyventų. Aries ir Džen – porelė paauglių, ką tik susilaukusių pirmagimio. Abu jie vargšai, gyvenantys gatvėje. Kad išmaitintų šeimą, jie vagia iš parduotuvių ir turistų kišenių. Gatvėje jie ginčijasi, keikiasi, miega, mylisi, uosto klijus ir, nepaisant visko, myli vienas kitą ir rūpinasi naujagimiu. Viskas pasikeičia, kai moteris gatvėje pavagia jų kūdikį.

VIDEO: Filmo „Paprasta šeima“ anonsas

Keli jauni ir gražūs paryžiečiai iš įvairių etninių grupių tylėdami važiuoja metro. Pasikeisdami slapukiškais žvilgsniais ir išmesdami vienkartinius telefonus jie išlipa iš traukinio. Jų veidai jaunatviški, be raukšlių, jų pasiryžimas – akivaizdus. Jie nėra lengvabūdiški ar mėgstantys pajuokauti. Jie turi misiją. Tačiau kokia ji? Vykstantis vieną pražūtingai ilgą dieną ir naktį filmas „Nocturama“ („Nocturama“, rež. Bertrand Bonello) pasakoja apie grupę paauglių, kurie suplanuoja ir įvykdo nemažai koordinuotų teroristinių išpuolių Paryžiuje, susprogdindami bombas keliose lokacijose, o tuomet nakčiai pasislėpdami prabangiame prekybos centre. Ši juosta – radikalaus smurto portretas, nesiekiantis paaiškinti to, kas nepaaiškinama.

VIDEO: Nocturama (Nocturama) I Kino pavasaris 2017

Juostos „Girių karalaitis“ („The Erlprince“, rež. Kuba Czekaj) herojui – vos keturiolika metų, bet jis jau yra viena iškiliausių asmenybių žmonijos istorijoje. Jo atradimai keičia pasaulį ir viską, kas mus supa. Deja, nedaug kas sugeba suprasti jo idėjas, ypač jo motina, nes per daug užsiėmusi svajonėmis apie piniginį prizą, kurį laimės jos sūnus. Po daug metų netikėtai pasirodo jo tėvas ir atsiranda viltis, kad jie bus didelė ir laiminga šeima. Tačiau yra mažai laiko, nes laikrodis, kurį vaikinas sukonstravo, rodo, jog iki pasaulio pabaigos liko 12 dienų. Tai pasakojimas apie audringų ir radikalių pokyčių periodą, apie berniuko mirtį ir jauno vyro gimimą.

VIDEO: Filmo „Girių karalaitis“ anonsas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis