2019 07 19

Manto Kvedaravičiaus vaidybinis filmas „Partenonas“ – Venecijos kino festivalio programoje

Kultūros antropologo ir kino režisieriaus Manto Kvedaravičiaus ilgametražis vaidybinis filmas „Partenonas“ pakviestas dalyvauti 76-ojo tarptautinio Venecijos kino festivalio konkursinėje programoje „Kino kritikų savaitė“. Venecijos kino festivalis šiais metais vyks rugpjūčio 28 – rugsėjo 7 dienomis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Kadras iš filmo „Partenonas“
Kadras iš filmo „Partenonas“

Į kino talentų atradimams skirtą, jau 34 kartą rengiamą „Kino kritikų savaitę“, kurią inicijuoja Italijos nacionalinė kino kritikų sąjunga, atrenkami tik septyni filmai iš viso pasaulio. Kritikų pasirinktiems ir „Kino kritikų savaitėje“ parodytiems filmams atsiveria didžiulės galimybės pasiekti Europos ir pasaulio kino gerbėjus

Manto Kvedaravičiaus vaidybinį filmą „Partenonas“ galima priskirti pastarąjį dešimtmetį festivaliuose populiarėjančiam hibridiniam kinui. Neprofesionalūs aktoriai filme išgyvena realias situacijas, kadaise patirtas istorijas. Čia tarsi ištrinamos ribos tarp dokumentinio ir vaidybinio kino, veiksmas vyksta ir realiuose, ir filmo dailininkų kurtuose interjeruose.

Raktu į paslaptingą pasaulį filme tampa pigaus Atėnų bordelio kambaryje papasakota nepaprasta gyvenimo istorija. Jos herojų meilės ir šlovės paieškos perpasakojamos ir išgyvenamos vis kitaip. Viename iš šių gyvenimų herojus atranda turtus, kitame tampa klajojančiu pranašu, trečiame grįžta namo. Nors herojaus atmintis šlubuoja, jis aiškiai žino, kad kažkuriame iš jų bus nužudytas.

Kadras iš filmo „Partenonas“
Kadras iš filmo „Partenonas“

Filmo režisierius Mantas Kvedaravičiaus sako, kad filmuodamas rėmėsi realių žmonių – buvusių kalinių, kontrabandininkų, narkomanų, migrantų, prostitučių istorijomis. „Visi šie žmonės tampa filmo aktoriais, o jų vaidmenys yra labai artimi realiam gyvenimui, kurį jie gyvena. Kino kamera užfiksuotos kasdieninės jų patirtys natūraliai įaudžiamos į filmą“, – pasakoja „Partenono“ kūrėjas.

Apie atmintį ir kūniškumą kalbantis kino filmas „Partenonas“ gimė po ilgai užsitęsusių Manto Kvedaravičiaus tyrimų Odesoje, Stambule ir Atėnuose. Šiuose trijuose miestuose, o taip pat ir Šiaurės Ugandoje, filmas ir buvo filmuojamas.

„Visuose trijuose miestuose kartojasi panašios erdvės, kampai, spalvos ir kompozicijos. Visa tai kuria vientisos erdvės ir veiksmo pojūtį. Filmas pasakoja ne apie universalų troškimą ar kančią, bet apie unikalius būdus, kuriais tai atveriama ir išgyvenama“, – sako režisierius.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Filmuojant Čečėnijoje režisieriui M.Kvedaravičiui pačiam teko susidurti su vietine teisėsauga, jis prisipažino nesyk jautęs pavojų.
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Filmuojant Čečėnijoje režisieriui M.Kvedaravičiui pačiam teko susidurti su vietine teisėsauga, jis prisipažino nesyk jautęs pavojų.

„Partenonas“ yra pirmasis ilgametražis vaidybinis Manto Kvedaravičiaus filmas. Režisierius yra įgijęs Kembridžo universiteto socialinės antropologijos daktaro laipsnį, rašo apie estetiką, materialumą, afektą, taip pat studentams skaito paskaitas apie vizualinę kultūrą.

Filmo scenarijų Mantas Kvedaravičius kūrė drauge su Eirini Avramopoulou ir Evangelos Koutsourakis. Drauge su Viačeslavu Cvetkovu režisierius tapo ir savo filmo operatoriumi. Filmo dailininkai – Jurijus Grigorovičius ir Ovidijus Talijūnas, kostiumų dailininkė – Agnė Rimkutė. Filmui garsą kūrė žinomas dizaineris, su Romanu Polanski, Davidu Cronenbergu, Matthieu Kassovitzu, Alfonso Cuarónu, Andrea Arnold, Danny Boyle‘u bendradarbiavęs Nicolas Beckeris.

Filme vaidina Mehdi Mohammed, Hanna Bilobrova, Garip Ozdem, Rita Burkovska.

Kino režisierių Mantą Kvedaravičių išgarsino debiutinis dokumentinis filmas „Barzakh“ apie Čėčėnijoje dingusius žmones. 2011 metais tarptautiniame Berlyno kino festivalyje šis filmas apdovanotas Ekumeninės ir „Amnesty International“ žiuri prizais, apkeliavo daugybę tarptautinių festivalių, Lietuvoje pelnė „Sidabrinės gervės“ apdovanojimą už geriausią metų dokumentinį filmą.

Kadras iš filmo „Partenonas“
Kadras iš filmo „Partenonas“

Antrojo dokumentinio Manto Kvedaravičiaus filmo „Mariupolis“ idėja gimė nufilmavus pirmąsias „Partenono“ scenas. „Mariupolyje“, kaip ir „Barzakh“, autorius tyrinėjo sapnus ir mirtį, meno formas ir karą. Filmo tarptautinė premjera įvyko Berlyno kino festivalyje o „Kino pavasario“ konkursinėje programoje „Baltijos žvilgsnis“ už „Mariupolį“ Mantas Kvedaravičius buvo apdovanotas geriausio režisieriaus prizu. „Sidabrinės gervės 2016“ apdovanojimuose filmas pelnė geriausio ilgametražio dokumentinio filmo prizą, o Jurijaus Grigorovičiaus darbas „Mariupolyje“ buvo pripažintas geriausiu metų dailininko darbu.

„Partenonas“ yra bendras Lietuvos, Ukrainos ir Prancūzijos kinematografininkų filmas. Filmo prodiuserė Uljana Kim („Uljanos Kim studija“), koprodiuseriai – Mantas Kvedaravičius („Extimacy Films“), Vitalijus Sheremetievas, Natalia Libet („ESSE Production House“), Nadia Turinceva, Julie Gayet, Antoun Sehnaoui („Rouge International“). Filmą finansavo Lietuvos kino centras, Ukrainos valstybinė kino agentūra.

Lietuvos žiūrovus „Partenono“ kūrėjai į filmo premjerą pakvies rudenį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis