„Kaip realybėje sudėliotas politinis–kriminalinis trileris. Tik realybėje viskas yra gerokai baisiau“, – įspūdžiais apie dokumentinį filmą „Žurnalisto nužudymas“ (rež. Matt Sarnecki) dalinasi festivalio vadovas Gediminas Andriukaitis. Savo namuose nužudytas žurnalistas, įkalčiai veda tiesiai iki šalies premjero ir visa tai vyksta demokratinėje Europos Sąjungos valstybėje – Slovakijoje.
G.Andriukaitis priduria: „Kas galėjo pagalvoti, kad atrinkus šį filmą į programą ir belaukiant festivalio, istorija dar labiau sutirštės – nepaisant protu nesuvokiamų įvykių ir skandalų, buvusio Slovakijos premjero vadovaujama politinė partija laimėjo rinkimus, parodydama, kad rinkėjų atmintis, deja, gali būti labai trumpa.“ Šis filmas festivalyje pelnė specialaus paminėjimo prizą Poveikio konkursinėje programoje.
Dar vienas dėl rinkimų, šįkart – Lenkijoje – festivalio metu dar labiau aktualizavęsis filmas – „Teisėjai po padu“ (rež. Kacper Lisowski). „Kodėl Lenkijoje ką tik įvykę rinkimai buvo vadinami svarbiausiais per pastaruosius 30 metų? Atsakymų galima paieškoti ir filmuose“, – kviečia G.Andriukaitis.
Kodėl Lenkijoje ką tik įvykę rinkimai buvo vadinami svarbiausiais per pastaruosius 30 metų? Atsakymų galima paieškoti ir filmuose.
Šiame filme kelis rinkimus iš eilės laimėjusi Lenkijos valdančioji partija „Įstatymas ir teisingumas“ visą valstybės valdymą nori sutelkti į savo rankas. Jų taikiniu tapo ir šalies teisėjai, kuriuos valdantieji kaltina pasipūtimu ir net atviru kenkimu Lenkijai. Šis filmas festivalyje pelnė geriausio filmo apdovanojimą Poveikio konkursinėje programoje.
„Bręstanti audra“ (rež. Christoffer Guldbrandsen) – neįtikėtinai įtraukiantis, stebinantis ir kartu bauginantis filmas apie vieną svarbiausių Donaldo Trumpo aplinkos žmonių – Rogerį Stone’ą. „Pavogti rinkimai – mano išradimas“, išdidžiai dalinasi šis tikrai filmo vertas personažas“, – intriguoja G.Andriukaitis.
Filmas žiūrovui primena apie 2021-ųjų sausio 6 dieną, kai turėjo būti galutinai patvirtinta Joe Bideno pergalė JAV prezidento rinkimuose, o D.Trumpo gerbėjai jėga bandė užimti Kapitolijaus pastatą Vašingtone. Penki žmonės tądien žuvo, o JAV demokratija turėjo ištverti vieną sunkiausių egzaminų. Bet D.Trumpo idėjinio patarėjo Rogerio Stone’o planuose tai – jokia tragedija. Greičiau priešingai: tai – natūrali jo sukurto judėjimo pasekmė.
D.Trumpo idėjinio patarėjo Rogerio Stone’o planuose tai – jokia tragedija. Greičiau priešingai: tai – natūrali jo sukurto judėjimo pasekmė.
Šie ir daugiau filmų festivalyje nugulė į programą „Laiva visuomenė ir jos priešai“. Jos filmai atskleidžia, kad, pasirodo, norint užgrobti valdžią, nereikia šautuvo – pakanka gudriai manipuliuoti faktais ir teise. Filmų kūrėjai nukreipia kamerą į laisvos visuomenės iššūkius ir testus, kuriuos tenka įveikti demokratijoms. Programos partneris: Europos Parlamento biuras Lietuvoje.
Iki pat sekmadienio, spalio 29 d., „Nepatogus kinas“ kino ir namų ekranuose toliau žiūrovą kalbina daugybe klausimų: apie mūsų santykius su kūnu, planetos būklę, skirtingus meilės veidus, nusikaltimus žmonijai, savęs paieškas ir kt. Tačiau vien filmais „Nepatogus kinas“ neapsiriboja – Radvilų dailės muziejaus rūsyje veikia ir pirmoji Lietuvoje išplėstinės realybės (XR) programa „NK-Interactive“. Žiūrovai čia turi išskirtinę progą patirti ryškiausius ir plačiai įvertintus pastarųjų metų XR kūrinius: virtualios realybės filmus, žaidimus, video instaliacijas.
Festivalio filmų ir renginių programą galima rasti adresu www.nepatoguskinas.lt. Kaip ir kasmet, žiūrovai gali išsirinkti jiems palankiausią bilieto kainą: įsigyti festivalio pasą į visus filmus, pirkti virtualų vienkartinį ar išankstinį kino teatro bilietą. Tradiciškai, kino teatrų kasose įsigyti festivalio bilietus prieš pat seansą žiūrovai gali ir laisvos kainos bilieto principu – patys nuspręsdami, kiek gali prisidėti prie festivalio.