Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 03 08

„Oskarą“ pelniusi režisierė Bigelow nesibodi „vyrišku“ Holivudo pasauliu

Holivudo režisierė Kathryn Bigelow iškilo kurdama filmus, išsiskiriančius pabrėžtinai vyriškais personažais, tokiais kaip bankus plėšiantys banglentininkai iš kino juostos „Ant bangos keteros“ (Point Break) arba adrenalino fanatikai kariai iš filmo apie Irako karą „Išminuotojų būrys“ (The Hurt Locker).
Kathryn Bigelow
Kathryn Bigelow / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Ši 58 metų kino kūrėja, kuri praeitą sekmadienį tapo pirmąja moterimi, pelniusia „Oskarą“ už geriausią režisūrą, ne kartą pademonstravo, kad puikiai jaučiasi vyrų dominuojamame Holivudo pasaulyje.

Buvęs K.Bigelow vyras Jamesas Cameronas yra sakęs, kad jo buvusi sutuoktinė mėgaujasi galėdama įrodyti, kad „ji sugeba pranokti vaikinus“. „Manau, ji didžiuojasi faktu, kad grynos technikos, gryno žaidimo srityje ji yra pranašesnė negu daugelis režisierių“, – J.Cameronas sakė viename neseniai duotame interviu.

K.Bigelow debiutu didžiajame ekrane tapo 1982 metų filmas apie baikerius „Nemylimas“ (The Loveless), kuriame pagrindinį vaidmenį atliko tuomet mažai žinomas aktorius Willemas Dafoe.Pati K.Bigelow sako, kad savo meninius sugebėjimus išbandyti kine pirmąkart sumanė pasižiūrėjusi režisieriaus Samo Peckinpah kruviną vesterną „Laukinė gauja“ (The Wild Bunch), kai studijavo tapybą Niujorke praeito amžiaus 8-ame dešimtmetyje.

„Mane traukia provokuojantys veikėjai, atsiduriantys ekstremaliose situacijose, – režisierė neseniai sakė televizijai CBS. – Manau, jog tai mane nuolatos traukia.“

Pagerbdamas K.Bigelow pernai vykusiame Dalaso tarptautiniame kino festivalyje, režisierius Michaelas Cainas gyrė jos gebėjimą „virtuoziškai valdyti fizinį veiksmą“. „Ji turi talentą suteikti veikėjams tikrą emocinę gelmę“, – pabrėžė jis.

Gimusi Kalifornijoje 1951 metais K.Bigelow studijavo kinematografiją Kolumbijos universitete, o vėliau dėstė Kalifornijos meno institute. Jos sukurtame pirmame 20 minučių trukmės filme „Suderinimas“ (The Set Up) vaizduojamos dviejų vyrų muštynės. Smurto tema vėliau nuolat atsikartodavo šios režisierės kūriniuose.

K.Bigelow debiutu didžiajame ekrane tapo 1982 metų filmas apie baikerius „Nemylimas“ (The Loveless), kuriame pagrindinį vaidmenį atliko tuomet mažai žinomas aktorius Willemas Dafoe.

Tačiau teko laukti dar penkerius metus, kol ji susuko kitą kino juostą – filmą apie vampyrus „Beveik tamsa“ (Near Dark), kuriame buvo sulieti keli žanrai.

1990 metais pasirodė veiksmo filmas „Mėlynas plienas“ (Blue Steel), kuriame aktorė Jamie Lee Curtis suvaidino Niujorko policininkę, sekančią žudiko maniako pėdsakais. Po metų K.Bigelow pavyko sukurti pirmąjį komercinės sėkmės sulaukusį filmą „Ant bangos keteros“.

Tame filme Keanu Reevesas suvaidino JAV Federalinio tyrimo biuro (FTB) agentą, kuris buvo priverstas infiltruotis į banglenčių sportą pamėgusių banko plėšikų gaują, kurios lyderio vaidmenį sukūrė Patrickas Swayze'as. Ši kultine tapusi kino juosta pasaulyje uždirbo daugiau nei 83 mln. dolerių.

Tačiau kiti trys K.Bigelow filmai (kiberpanko stiliaus trileris „Keistos dienos“ (Strange Days, 1995), drama „Vandens sunkumas“ (The Weight of Water, 2000) ir trileris apie Šaltąjį karą „K-19“ (K-19: The Widowmaker, 2002) buvo nuostolingi.

Paskutinį iš jų kritikai praminė „K-19: karjeros skandintojas“ (K-19: The Career Tanker): filmas, kurį sukurti kainavo apie 100 mln. dolerių, už parduotus bilietus tesurinko 65 mln. dolerių, nors jame vaidino didžiojo ekrano žvaigždės Harrisonas Fordas ir Liamas Neesonas.

Po ilgokos pertraukos K.Bigelow į didįjį kiną sugrįžo tik pradėjusi kurti „Išminuotojų būrį“, kuriam pritaikė jau gerai išbandytą schemą: filmo veikėjai vaizduojami mėginantys prisitaikyti prie ekstremalių sąlygų.

K.Bigelow sakė, kad kurdama šį filmą, kurio scenos buvo filmuojamos Jordanijoje, troško kiek įmanoma priartinti žiūrovus prie žiaurios karo tikrovės. Tačiau režisierė pabrėžtinai susilaikydavo nuo bet kokių tiesioginių pareiškimų apie Irako karą.

„Iš tikrųjų tai yra pasakojimas apie narsą ir didvyriškumą, – sakė ji. – Tie vyrai atlieka iš esmės pavojingiausią darbą pasaulyje.“

„Tai natūraliai dramatiška tema, tad tokio filmo kūrėjui norisi pasitraukti jai iš kelio ir leisti atsiskleisti savaime, – pridūrė K.Bigelow. – Ji neabejotinai reikalauja tam tikros narsos ir didvyriškumo, kuris tikriausiai atrodo neįsivaizduojamas daugeliui žmonių.“

„Tačiau vis dėlto esama tokių žmonių, kurie, kai visi bėga viena kryptimi, labai ryžtingai eina į priešingą pusę, kad įvykdytų tą konkrečią užduotį“, – pridūrė ji.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?