Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 03 03

„Per trumpas, kad mirtų“ – daugiau nei trumpametražių scenarijų konkursas

Kino kūrėjai, ar bet kas nors šiek tiek su tuo susidūręs patvirtins, kad iš daugybės pasaulyje parašomų scenarijų, tik dalis lieka pastebėti, o iš jų tik keletas perkeliami į didįjį ekraną.
Konkursas „Per trumpas, kad mirtų“
Konkursas „Per trumpas, kad mirtų“ / „In Script“ nuotr.
Temos: 1 Kinas

2015 metais lietuviai IN SCRIPT žengė dar vieną žingsnį siekdami, kad talentingų scenaristų darbai nedulkėtų lentynose ir būtų parodyti platesnei auditorijai – pirmą kartą surengė internetinį trumpametražių filmų scenarijų konkursą „Per trumpas, kad mirtų“. „Per trumpas, kad mirtų“ pristatė unikalią sistemą, labiausiai naudingą tiems, kurie ją puoselėja – kuo daugiau dalyvaujančių, tuo daugiau galimybių sukuriama visiems: daugiau prizų, daugiau galimybių išplėsti konkursą, daugiau galimybių pritraukti aukštos kvalifikacijos komisiją istorijų vertinimui.

Konkurso pagrindas – paprasta ir aiški formulė, užtikrinanti, kad kiekvienas dalyvaujantis iš anksto žino, į ką investuoja savo indėlį ir yra nuolat informuojamas apie konkurso eigą. Didžiausia dalis kiekvieno dalyvavimo konkurse mokesčio sudaro piniginį prizinį fondą, o likusios dalys atitinkamai padengia komisijos, konkurso išlaikymo ir vystymo kaštus. Organizatoriai džiaugiasi, kad eksperimentinis siekis sukurti bendruomenišką ir skaidrų konkurso modelį atsispindėjo ir dalyvių atsiliepimuose – vienas konkurso prizininkų, Andrea Cecchis apibūdino pirmąjį konkursą kaip labai sumanų, aiškų ir „ne per akademišką“ ar oficialų.

Konkurso pagrindas – paprasta ir aiški formulė, užtikrinanti, kad kiekvienas dalyvaujantis iš anksto žino, į ką investuoja savo indėlį ir yra nuolat informuojamas apie konkurso eigą.

Scenarijus vertino ir geriausius atrinko kompetentinga ir įvairiapusiška komisija, kurią sudarė scenaristai, režisieriai ir prodiuseriai: vienas komisijos narių buvo amerikietis Džeimsas Fernaldas, scenaristas ir dramaturgijos dėstytojas, dėstantis scenarijaus rašymo amatą Europos filmų koledže. Akshay Singhas – indų tautybės scenaristas, baigęs mokslus Didžiojoje Britanijoje, Nacionalinėje kino ir televizijos mokykloje, o jo filmas buvo Amerikos kino akademijos studentų Oskaro finalistas. Scenarijus taip pat vertino JAV lietuvis, režisierius Tomas Vengris, studentų Oskaro finalistas, studijavęs Amerikos kino institute ir sukūręs apdovanojimus pelnančius filmus, dalyvavusius tokiuose pripažintuose festivaliuose, kaip Berlyno kino festivalis. Dar viena komisijos narė – Vokietijoje gyvenanti rusų prodiuserė Jelena Goldbach, studijavusi St. Martinso koledže bei Nacionalinėje kino ir televizijos mokykloje, besispecializuojanti Europos bendroje gamyboje ir prodiusavusi apdovanojimus pelniusius filmus, tokius kaip „Passing Clouds“ (liet. Plaukiantys debesys“), „Akbulak“  ir „The Chicken“ (liet. „Viščiukas“).

Iš 83 įvairių žanrų ir temų scenarijų, pateiktų per siūlomas platformas („Withoutabox“, „Filmfreeway“, „NetworkISA“ arba el. paštu) prizines vietas užėmė trys kūrėjai: du dalyviai buvo apdovanoti populiariausiomis scenarijų rašymo programomis, kurias įsteigė „Final Draft“, o pagrindinį prizą sudarė 776 eurų piniginis prizas. Vienu geriausių tapo ir Final Draft programą pelnė italų režisieriaus Andrea Cecchio scenarijus filmui, pavadinimu „Deskastronaut“ (liet. „Stalo astronautas“), kuris sužavėjo vertintojus emociškai gilia asmenine istorija apie įsivaizduojamą pasaulį ir žadą atimančią kelionę. Ne mažiau komisijos simpatijų sulaukė lenkų Tomaszo Cichonio bei Katarzynos Sliwinskos – Klosowicz kūrinys „Rascals“ (liet. „Niekšai“), pasakojantis įtraukiančią autentišką istoriją apie gyvenime besiblaškantį paauglį ir jo dramatiškus sprendimus. Geriausiu tapo amerikiečių nepriklausomo kino kūrėjų Kriso Sundbergo ir Andrew Zeko scenarijus „Dive“ (liet. „Nėrimas“) – įkvėpianti, nuoširdi ir vizualiai įtraukianti mokslinės fantastikos istorija apie vandenyno ir kosmoso tyrinėjimą išvystytų personažų akimis.

Pasiekimai konkursuose taip pat padeda pačiam scenaristui atsiriboti ir objektyviai įvertinti savo kūrinį.

Nors dalyvavimas ar net laimėjimas konkurse nėra savaime auksinis bilietas į sėkmę, patys dalyviai įžvelgia tame didelę naudą. Dalyvavimas scenarijaus rašymo konkursuose ne tik padidina scenarijaus žinomumą, suteikia galimybę parodyti savo darbą didesniam ratui žmonių, gauti kompetentingą ir konstruktyvų atsiliepimą iš profesionalios komisijos, bet ir įvertinti savo scenarijų realiame, kitų darbų kontekste. Pasiekimai konkursuose taip pat padeda pačiam scenaristui atsiriboti ir objektyviai įvertinti savo kūrinį, kaip sakė scenaristas Tomaszas Cichonis: „Gana ilgai svarsčiau apie savo scenarijų – geras jis ar ne. Mes išsiuntėme jį į tris konkursus ir laimėjome prizus dvejuose iš jų. Ir tada aš pamaniau, kad ne toks jis ir prastas. Tikiuosi, kad iš nepriklausomų ekspertų gauti atsiliepimai man padės išpopuliarinti scenarijų“.

Šiemet internetinis scenarijų konkursas „Per trumpas, kad mirtų“ ragins talentingus scenaristus iš viso pasaulio prisijungti prie konkurso ir žada pakviesti daugiau komisijos narių bei pasiūlyti dar daugiau prizų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas