Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 12 20

Pirmąja „Oskarų“ stotele vadinamas Palm Springs kino festivalis pristatys G.Žickytės „Šuolį“

Režisierės Giedrės Žickytės dokumentinis filmas „Šuolis“ pakviestas dalyvauti tarptautiniame Palm Springs kino festivalyje Kalifornijoje, JAV. Vienas pagrindinių JAV kino festivalių vyks sausio mėnesį ir yra svarbus renginys prieš būsimus JAV Kino meno ir mokslo akademijos „Oskarų“ apdovanojimus, dar vadinamas „pirmąja Oskarų stotele“, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Šuolis“
„Šuolis“ / Stop kadras

Sulaukęs didžiulio pasisekimo tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje „Šuolis“ Oskaruose oficialiai varžosi geriausio dokumentinio filmo kategorijoje.

„Šis festivalis yra nepaprastai svarbus „Oskarų“ kampanijoje. Festivalio organizatoriai atsirenka tik mažą dalį filmų iš „Oskarų“ pretendentų. Tai, kad tarp jų pateko ir „Šuolis“ yra fantastiška, ir tai rodo, kad filmas jau yra pastebimas“, – sako filmo režisierė ir prodiuserė G.Žickytė.

Festivalyje, kuris kasmet sutraukia ryškiausias kino pasaulio žvaigždes, šiemet bus parodyti 129 filmai iš 70 šalių. Daliai iš jų tai bus pasaulinės premjeros.

Lietuvių režisierės filmas „Šuolis“ – vienas iš penkiolikos tarptautinių dokumentinių festivalio programos filmų.

Šiuo metu „Oskarų“ kampanijoje dalyvaujanti ir po Ameriką keliaujanti režisierė sako, kad tai, kad šalia plačiai išreklamuotų, pretenduojančių į „Oskarų“ nominacijas filmų atsidūrė ir „Šuolis“ – dokumentinis filmas iš Lietuvos, jau yra didelis laimėjimas.

„Oskaruose“ konkurencija yra milžiniška. Kartais atrodo, kad visoje šioje kampanijoje rungiasi ne filmai, bet platintojų kompanijos, kurios meta didžiulius pinigus, ieško visų įmanomų būdų, kaip atkreipti dėmesį, kad bent jų platinamų filmų pavadinimai pasiektų komisijos narių ausis.

Oskarų kampanijos metų visas Los Andželas tiesiog nuklotas didžiuliais stendais, reklamuojančiais kampanijose dalyvaujančius filmus, o platintojai varžosi kieno stendas bus didesnis. Visame šiame kontekste kartais jausdavausi kaip mano herojus Simas iš Griškabūdžio, patekęs tarp Amerikos prezidentų. Atkeliavusi iš Lietuvos – mažos šalies, be didžiulės platinimo kompanijos užnugario, tačiau sulaukusi nerealios žmonių paramos. Ir jei įvyks stebuklas, tai jis, kaip ir Simo išgelbėjimo istorijoje – įvyks tik tų žmonių, kurie mane dabar nepaprastai palaiko, dėka“, – pasakoja G.Žickytė.

Anot jos, filmo „Šuolis“ „Oskarų“ kampanijoje, kaip ir Simo Kudirkos gelbėjimo istorijoje, jėgas suvienijo Amerikos lietuviai ir net pavieniai žmonės abipus Atlanto, patikėję šio filmo svarba.

„Pirmiausia noriu padėkoti garbės konsulei Daivai Čekanauskaitei Navarette ir „Amerikos lietuvių verslo asociacijos Los Andžele“ vienai iš įkūrėjų Eleonorai Romuvai. Būtent šių dviejų moterų aktyvaus darbo ir pažinčių dėka, išsprendžiau daugybę man tekusių iššūkių. Taip pat mūsų lietuvei Holivudo aktorei Rutai Lee, kuri pamačiusi filmą, parašė itin jautrų laišką savo pažįstamiems kino industrijos atstovams ir bičiuliams, kviesdama pažiūrėti filmą ir padėti nukeliauti jam iki „Oskarų“ ceremonijos.

Asmeniškai noriu padėkoti Lietuvos kino centrui, filmo vykdančiajam prodiuseriui Žilvinui Meceliui ir Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovės direktoriui Eimantui Kiudului, nes be jų paramos nebūtume galėję pasiekti tiek dėmesio Amerikoje. Taip pat visiems, pažįstamiems ir nepažįstamiems, kas tiesiog netikėtai asmeniškai pasiūlydavo savo pagalbą, pažiūrėję filmą ir juo patikėję. Visi šie žmonės, kurie tikėjo filmu tuo metu, kai man iš nuovargio byrėjo ašaros, yra didžiausia dovana, kurią savo širdyje išsaugosiu po šitos „Oskarų“ kampanijos patirties apie žmonių gerumą, dosnumą, vienybę, tikėjimą filmu, Lietuva bei Lietuvos kūrėjais“, – sako filmo režisierė G.Žickytė.

Filmo „Šuolis“ „Oskarų“ kampanijos viešinimo rėmėjai – Lietuvos Kino centras, mecenatas Žilvinas Mecelis ir Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovė.

Filmą prodiusavo studija „Moonmakers“ (Lietuva), bendroje gamyboje su „VFS Films“ (Latvija) ir „Faites un Voeu“ (Prancūzija).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?