Projektas startuos šalies regionuose – kino dirbtuvės vyks Alytuje, Druskininkuose, Kėdainiuose, Pakruojyje, Panevėžyje, Ukmergės rajone, o vėliau persikels į Vilnių ir Kauną.
Iš viso „Film LT100“ apims keliasdešimt kūrybinių dirbtuvių, kurias įgyvendins daug metų Lietuvoje šioje srityje dirbantys partneriai iš organizacijos „Meno avilys“, programos „Kino busas“ ir kino centro „Romuva“, filmų peržiūras organizuos Vilniaus bei Kauno kino centrai „Skalvija“ ir „Romuva“.
„Tarptautinio projekto „Film LT100“ dirbtuvėse, kurio tikslas yra ugdyti vaikų raštingumą kino srityje naudojant įdomius ir kūrybiškumą skatinančius mokymosi būdus, profesionalūs šalies kino edukatoriai remsis Danijos mokyklose sėkmingai taikomais kino edukacijos metodais ir priemonėmis. Gerosios praktikos pavyzdžiais ir savo žiniomis su jais pasidalijo patyrę danų lektoriai, kompanijos „Lommefilm“ įkūrėjas Kasperas B.Olesenas ir kino edukacijos ekspertė Ditte Mejlhede, rugsėjo pabaigoje jiems surengę darbinį seminarą ir atvirą paskaitą „Danijos patirtis integruojant kiną į vaikų ugdymą mokyklose“, – rašoma žiniasklaidai išplatintame pranešime.
Kūrybinių kino dirbtuvių metu 5–8 klasių moksleiviai turės galimybę pasirinkti, apie ką ir kokio žanro filmą sukurti. Dirbdami grupėse, jie susipažins su visais kino kūrimo etapais: kurs siužetą, režisuos, vaidins, filmuos, montuos vaizdus, įrašys garso takelį ir taip sukurs trumpą filmą.
Padedami dirbtuvių organizatorių, jaunieji režisieriai naudosis planšetiniais kompiuteriais, specialiais mikrofonais ir vaizdo įrašų kūrimo bei redagavimo programomis, kurios itin palengvins ir paspartins kino kūrimo procesą. Naujausių technologijų pagalba trumpo filmo gamyba užtruks ne ilgiau kaip 2–4 valandas, per kurias moksleiviai susipažins ir su kūrybiniu, ir su techniniu kino kūrimo procesu.
„Ši kino kūrimo praktika, įtraukianti vaikus į patį mokymosi procesą, kad kinas jiems taptų ne tik pramoga ar laisvalaikio praleidimo būdu, bet ir naudinga veikla, padedančia jiems atviriau reikšti savo mintis bei skleistis jų kūrybiškumui, jau išbandyta ne tik Danijoje, bet ir Belgijoje bei kaimyninėje Latvijoje, – pranešime teigia Lietuvos kino centras.
Siekiama, kad moksleiviai ne tik sužinotų kino kūrimo procesus, bet ir sugebėtų analizuoti bei vertinti filmus.
– Danų patirtis parodė, kad dalyvavimas tokiame projekte taip pat moko vaikus siekti bendro tikslo dirbant kartu: nors jie atlieka skirtingas užduotis, kiekvieno dalyvio indėlis yra svarbus norint pasiekti geriausią rezultatą. Bendradarbiavimo ir kūrybiško mokymosi pritaikant kiną įgūdžius lavinančias „Film LT100“ dirbtuves taip pat papildys filmų peržiūros ir jas lydinčios diskusijos. Jomis siekiama, kad moksleiviai ne tik sužinotų kino kūrimo procesus, bet ir sugebėtų analizuoti bei vertinti filmus, suvokti, kaip ir kokią įtaką gali turėti audiovizualinis kūrinys.“
„Film LT100“ projektą inicijavo Danijos kultūros institutas, bendradarbiaudamas su Lietuvos kino centru. Projektas tęsis du mėnesius ir yra skirtas Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui paminėti.